Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичні завдання.

Приклади використання статистичних функцій у та­бличному процесорі Microsoft Excel.

Вправа 1. Порівняння двох вибірок

Туристична фірма, що реалізує путівки у семи містах країни, провела рекламну кампанію. У таблиці (рис. 9.1) наведено дані про кількість путівок, проданих протягом тижня до проведення рекламної кампанії та протягом тижня після неї. Потрібно, обчис­ливши характеристики центру та варіації розподілу, порівняти дві вибірки та зробити висновки щодо впливу рекламної кампанії на обсяги продажу путівок.

1. Створіть у новій електронній книзі таблицю за зразком, на­веденим на рис. 9.1, та збережіть документ під іменем Вправa_1_Прізвище.xls.

Рис. 9.1. Дані про діяльність турагенства.

2. Такий показник, як мода, обчислювати недоцільно, оскільки відомості про те, яка кількість проданих путівок траплялася найчастіше, навряд чи можна якось використати. Тож об­числіть середнє значення для обох вибірок.

а) Скориставшись кнопкою Вставка функції, введіть у клі­тинку В11 формулу =СРЗНАЧ(ВЗ:В9). У цій клітинці буде обчислено середнє значення для стовпця З рекламою; воно дорівнює 145,71.

б) Скопіюйте формулу з клітинки В11 у клітинку С12. У ній буде обчислено середнє значення для стовпця Без реклами.

3. Аналогічним чином у діапазоні В12:С15 обчисліть для обох ви­бірок медіану, розмах, стандартне відхилення та асиметрію. Для обчислення розмаху скористайтеся функціями MIN та МАХ, оскільки розмах — це різниця найбільшого та наймен­шого елемента вибірки. Ви маєте отримати такі результати, як на рис. 9.2. Збережіть таблицю на диску.

4. Зробіть висновки. Середнє значення та медіана вибірки 3 ре­кламою значно перевищують відповідні показники вибірки Без реклами, що свідчить про позитивний вплив рекламної кампанії на обсяги продажу путівок. З іншого боку, після ре­кламної кампанії збільшилися розмах вибірки та стандартне відхилення. Це означає, що обсяги продажу путівок у різних містах стали більше різнитися між собою, стали менш одно­рідними та передбачуваними. Можливо, такий результат об­умовлений тим, що якість рекламної кампанії в різних містах була різною або жителі різних міст по-різному на неї від- реагували. Значення асиметрії до рекламної кампанії майже дорівнювало нулю. Це є свідченням того, що в містах, де обсяги продажів були великими, вони приблизно настільки ж перевищували середній обсяг, наскільки маленькі обсяги продажів були менші за нього. Після рекламної кампанії ми отримали суттєву від’ємну асиметрію вибірки. Це означає, що в деяких містах обсяги продажів стали значно меншими за середні, в той час як великі обсяги перевищують серед­ню величину менш істотно. Інакше кажучи, незважаючи на загальний позитивний вплив рекламної кампанії, у деяких містах вона фактично провалилася.

Вправа 2. Ранжування вибірки.

У таблиці, наведеній на рис. 9.3, подано результати змагань групи студентів з бігу на 100 м. Потрібно ранжувати студентів за цими результатами, присвоївши номер 1 студенту з найкращим резуль­татом, номер 2 — студенту з другим результатом і т. д. Також необхідно визначити, до яких результатів — високих чи низь­ких — тяжіє основна маса студентів.

  1. Відкрийте файл Вправа_2.хІs з архіву заготовок або самостій­но створіть таку таблицю, як на рис. 9.3.

  1. Для ранжування студентів скористайтеся функцією РАНГ, яку потрібно ввести у клітинку СЗ і скопіювати у діапазон С4:С42. Формула у клітинці СЗ має бути такою: =РАНГ(В3;В$3:В$8;1).Клітинка С3 містить число, яке ранжується, В$3:В$8 — діа­пазон усіх результатів. Зверніть увагу, що номери стовпців у діапазоні результатів фіксовані, а посилання на клітинку, ранг якої обчислюється, відносне. Тому після копіювання цієї формули значення, ранг якого обчислюється, змінюватиметь­ся, а весь діапазон значень залишатиметься тим самим. Місця студентів у змаганнях з бігу мають відобразитися у стовпці С.
  2. Щоб визначити, до яких значень — високих чи низьких — тяжіють результати основної маси студентів, варто обчислити асиметрію вибірки. Отже, уведіть у будь-яку клітинку поза межами таблиці формулу =СКОС(В3:В8), і буде обчислено аси­метрію розподілу результатів змагань з бігу. Вона дорівнює приблизно —1,1. Знайдіть найкра­щий результат (це студент з рангом 1), він дорівнює 12,8 с. Зменште його до 10 с, і асиметрія стане меншою, оскільки найкращий результат став ще рідкіснішим.



Переглядів: 1920

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обчислення статистичних характеристик | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.