МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Теоретичні відомостіПри з'єднанні споживачів трифазного змінного струму трикутником (рис.1,а) кінець першого споживача з'єднується з початком другого, кінець другого - з початком третього, а кінець третього - з початком першого. До точок з'єднання кінців і початків споживачів підводиться трифазна напруга. При цьому забезпечується повна незалежність роботи окремих фаз, тому що до них підводяться безпосередньо лінійні напруги мережі. Велика потужність живильної мережі та достатній переріз підвідних проводів дають змогу вважати ці напруги симетричними при різних навантаженнях у межах нормального. Тому навіть значні зміни струму в одній із фаз практично не відбиваються на напругах і струмах в інших фазах. Зміна навантаження спричиняє зміну струму цієї фази та лінійних струмів у двох прилеглих до неї лінійних проводах. Із (рис.1,а) випливає, що фазні напруги дорівнюють лінійним: У фазах споживачів проходять струми ІАВ ІВС ICA, в лінійних проводах - струми IА ІВ ICНа підставі першого закону Кірхгофа маємо: Звідси випливає, що лінійні струми дорівнюють геометричній різниці фазних струмів. При симетричному навантаженні фазні струми однакові за значенням і зсунуті один відносно одного на кут 120°. Після віднімання векторів фазних струмів дістанемо лінійні струми (рис.1,б). Залежність між лінійними та фазними струмами при з'єднанні споживачів трикутником показано на рис. (1, в), причому визначається вона виразом:
Рисунок 1 Таким чином, при з'єднанні споживачів трикутником і симетричному навантаженні лінійні струми перевищують фазні в рази. На рис. (1,г) зображено векторну діаграму струмів і напруг у системі при симетричному навантаженні, з'єднаному трикутником. З'єднання споживачів трикутником виключає появу підвищених напруг на фазах споживача при обриві одного з лінійних проводів. Так, при обриві проводу С фази ВС та СА будуть з'єднані послідовно і на них подаватиметься лінійна напруга UAB. Таким чином, на кожній з цих фаз діятиме напруга, що дорівнює половині лінійної, а напруга фази АВ і режим її роботи залишаться незмінними. Порядок виконання роботи:
1. Ознайомитися з лабораторною установкою. 2. Скласти електричну схему згідно зі схемою 1 для дослідження трифазної мережі змінного струму при з'єднанні споживачів трикутником. 3. Подати живлення на схему, ввімкнувши тумблер, установлений на планшеті. 4. Дослідити співвідношення між струмами та напругами в схемі при симетричному навантаженні фаз, експериментальні дані занести в табл.1. Таблиця 1
5. Дослідити співвідношення між струмами та напругами в схемі при несиметричному навантаженні фаз; експериментальні дані занести в таблицю 1. 6. Побудувати векторні діаграми за експериментальними даними відповідно до п. 2…5. 7. Скласти звіт. Контрольні запитання 1. Яке з'єднання споживачів електричної енергії називається трикутником? 2. Як пов'язані між собою лінійні та фазні струми, а також напруги в трифазній мережі при з'єднанні споживачів трикутником? 3. Чим відрізняється симетричне навантаження від несиметричного? 4. Як розрахувати потужність споживачів при симетричному навантаженні та вмиканні їх трикутником у трифазну мережу? 5. Як зміниться напруга на виводах ламп, увімкнених у трифазну мережу трикутником симетрично при: а) обриві одного з лінійних проводів; б) вимиканні одного з фазних навантажень? 6. Які фактори впливають на значення кута зсуву між фазними напругою та струмом?
Схема 1
Трифазна мережа змінного струму при з'єднанні споживачів трикутником.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|