МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ РЕКЛАМНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В УКРАЇНІДіяльність рекламодавців регулюється широким спектром законодавчих і нормативних актів, що регламентують методи рекламування і продажу товарів. Правове регулювання рекламного менеджменту є невід'ємною частиною економічної системи суспільства. Основним нормативним документом, що регламентує правові відносини, у системі рекламного менеджменту, є Закон України "Про рекламу" від 3 липня 1996 р. Цей закон регулює відносини, що виникають у процесі виробництва, розміщення і поширення реклами на ринках товарів і послуг, включаючи ринки банківських, страхових і інших послуг, зв'язаних з використанням коштів громадян і юридичних осіб. Чинність Закону не поширюється на правові відносини, зв'язані з інформацією про події суспільного і політичного життя. Закон України "Про рекламу" визначає наступні основні поняття в області рекламної діяльності: • реклама — розповсюджувана в будь-якій формі, за допомогою будь-яких засобів інформації про фізичних чи юридичних осіб і їхню діяльність з метою одержання прямого чи непрямого прибутку; • рекламодавець — юридична чи фізична особа, що замовляє рекламу і фінансує її виробництво і (або) поширення; • виробник реклами — юридична чи фізична особа, цілком чи частково здійснююче виробництво реклами; • розповсюджувач реклами — юридична чи фізична особа, що здійснює розміщення і (або) поширення реклами будь-якими засобами; • споживач реклами — особа чи група осіб, до відомості яких доводиться реклама; • засоби реклами — засоби, використовувані для доведення реклами споживачу в будь-якій формі і будь-яким способом; • спонсор — юридична чи фізична особа, що з метою реклами або популяризації своєї торгової марки здійснює фінансове забезпечення великих заходів або будь-яких форм діяльності. Відповідно до Закону України "Про рекламу" реклама є об'єктом авторського права. До основних принципів рекламної діяльності відносяться дотримання законності, точності і вірогідності реклами; використання державної мови й інших мов у суворій відповідності з законодавством України. Форми, методи і засоби реклами не повинні заподіювати її споживачам морального, психічного або фізичного збитку. Будь-який інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, що цілеспрямовано звертає увагу споживачів на конкретну марку (модель, артикул) товарної продукції чи на її виробника з метою сприяння її реалізації, є рекламою з усіма випливаючими з цього наслідками. Законом заборонена недобросовісна реклама, тобто реклама, що містить неточні чи недостовірні відомості і яка порушує вимоги діючого законодавства, загальнолюдські етичні норми, що може ввести в оману споживача, завдати шкоди окремим особам або державі. Законодавством заборонено: • поширювати відомості про продукцію, виробництво чи реалізація якої в Україні заборонені законодавством; • поширювати текстову, зорову і звукову інформацію, що порушує загальноприйняті норми гуманності і моралі шляхом вживання образливих слів, порівнянь, образів у відношенні раси, національності, професії, соціальної категорії, вікової групи, статі, мови, філософських, релігійних і політичних переконань фізичних осіб; • використовувати рекламні засоби і технології, що безпосередньо впливають на підсвідомість людини; • ганьбити в рекламі державні символи (прапор, герб, гімн), національну валюту України й інших держав, об'єкти мистецтва, що складають національне надбання і світову культурну спадщину; • використовувати в рекламі зображення (фотопортрети) фізичних осіб без їхньої згоди; • імітувати чи копіювати художні рішення, тексти, зображення, звукові ефекти чи музику, що використовуються в рекламі інших видів продукції (якщо інше не передбачено законами про авторські і суміжні права); • ведучим дикторам і іншим учасникам телепередач поза рекламним часом спеціально демонструвати товари або прямо чи побічно давати характеристику їхніх споживчих якостей; • телерадіокомпаніям маскувати рекламу під інформацію, наприклад називати реквізити товаровиробників (адреса, контактний телефон) в інформаційних передачах; • розміщати зовнішню рекламу — фарбувати чи обклеювати поверхні елементів вуличного устаткування, будівель і споруджень без узгодження і висновку відповідних договорів з їх власниками; • розміщати зовнішню рекламу на пішохідних доріжках і алеях з знищенням чи ушкодженням зелених насаджень; • розміщати усі види реклами в приміщеннях органів державної влади, дитячих дошкільних установах, загальноосвітніх навчальних закладів, у будівлях і спорудах, що мають історичну цінність; • припиняти для показу реклами демонстрацію фільмів у кінотеатрах і відеосалонах. Реклама не повинна містити описи або зображення неповнолітніх у небезпечних ситуаціях, при вживанні продукції, призначеної тільки для дорослих. Забороняється реклама з використанням зображення дійсної чи іграшкової зброї чи зі звуковою імітацією стрілянини. У розділі 3 Закону України "Про рекламу" докладно розглядаються особливості реклами таких видів продукції, як ліки, тютюнові вироби, алкогольні напої, зброя, а також реклама послуг, зв'язаних із залученням коштів населення. Уведено широке коло обмежень, що стосується місця і часу публікації реклами, зокрема законом забороняється: • будь-яке безкоштовне поширення зразків тютюнових і алкогольних виробів; • спонсорування заходів для осіб до 18 років, якщо при цьому використовуються назви тютюнових або алкогольних виробів; • розміщення реклами тютюнових виробів і алкогольних напоїв менш ніж за 200 м від дошкільних дитячих установ і шкіл. Реклама тютюнових виробів повинна інформувати про зміст шкідливих для здоров'я речовин і їх кількість, а також попереджати споживача про шкідливість паління і вживання алкоголю. Крім того, Закон України "Про рекламу" вимагає дотримання наступних норм і правил: • рекламодавець зобов'язаний за вимогою виробників і розповсюджувачів реклами надати документальне підтвердження вірогідності інформації; • реклама послуг, зв'язаних із залученням коштів чи цінних паперів, може здійснюватися юридичними особами тільки при наявності відповідних ліцензій; при цьому в тексті реклами повинні бути обов'язково зазначені реквізити ліцензії; • час рекламного віщання не повинен перевищувати 9 хв на щогодини віщання для телерадіокомпанії усіх форм власності (крім спеціальних рекламних каналів); • забороняється переривати з метою оголошення реклами трансляцію засідань сесій Верховної Ради України, офіційних державних заходів і церемоній, виступів глави держави, уряду, членів Конституційного Суду України і народних депутатів; • забороняється реклама ліцензованих видів підприємницької діяльності без посилань на номер ліцензії і зазначення органа, що її видав. Відповідальність за порушення вимог Закону України "Про рекламу" настає в наступних випадках: • при поширенні реклами, забороненої чинним законодавством; • при порушеннях установленого Законом порядку виготовлення і поширення реклами; • при недотриманні вимог Закону у відношенні змісту і вірогідності реклами. Частково рекламний менеджмент регулюється також Законом України "Про захист від несумлінної конкуренції" від 7 червня 1996р. У розд. 2 Закону "Неправомірне використання ділової репутації суб'єкта господарської діяльності" містяться статті, що стосуються правового регулювання реклами: • ст. 4 "Про неправомірне використання чужих позначень, рекламних матеріалів і фірмового упакування"; • ст. 5 "Про неправомірне використання товарів інших виробників" з зміною або зняттям марки (назви) фірми чи товару без відповідного узгодження; • ст. 6 "Про копіювання зовнішнього вигляду товарної продукції", тобто введення в товарообіг скопійованих виробів інших виробників без посилання на виробника оригіналу; • ст. 7 "Про порівняльну рекламу". Законом передбачена відповідальність суб'єктів господарської і рекламної діяльності за несумлінну конкуренцію, порушення авторських прав і правил поширення реклами. Виконання вимог законодавчих актів про рекламну діяльність у повному обсязі може бути забезпечено тільки при наявності наступних мінімальних економічних умов: • стабільне функціонування інституту приватної власності; • наявність споживчого ринку, на якому пропозиція перевищує попит; • державне забезпечення вільного переміщення капіталу і робочої сили.
Контрольні питання 1. Охарактеризуйте рекламний менеджмент як організаційну основу рекламної діяльності. 2. Перерахуєте основні складові сфери рекламного менеджменту. 3. Як необхідно враховувати споживчу поведінку покупців у рекламному менеджменті? 4. Охарактеризуйте функціональні взаємозв'язки рекламного агентства і рекламодавця. 5. Які основні законодавчі акти регламентують рекламний менеджмент? 6. Які обмеження в рекламі тютюнових і алкогольних виробів обумовлені Законом України "Про рекламу"?
|
||||||||
|