![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Проблематика творуПроблема людини і природи Епіграфом до цієї проблеми варто використати слова: Тобі - усе. 1. Хто з героїв світу людей є найбільшим природолюбом у драмі? В чому полягає його любов до лісу? 2. Чи вміє берегти ліс Лукаш? Якої шкоди він завдав лісові? 3. Чому Мавка не соромиться афішувати свої родинні стосунки з лісом? Як це показано у творі? 4. Чи можемо сказати, що лісовичка змусила сільського хлопця усвідомити, що в лісі все живе? 5. Як ставиться до лісу Лукашева мати? Чому вона боїться лісу? 6. Чи зачудувалася красою природи Килина, прийшовши в ліс? Чи впізнала вона якесь зілля, траву, чи виявилася знавцем лісового багатства? 7. Чи пробував дядько Лев врятувати дуб навіть після смерті? Як саме? Як ви розцінюєте те, що дерево зрубали з могили?
Лукаш став вовкулакою. Але в народному уявленні вовкулака - перевертень. У даному контексті Лукаш скоріше всього - звичайний вовк. o Чому він виє? o Яка причина його відчаю і розпачу? o Чому йому зле в звірячій шкурі? o Чи відчуває Лукаш себе часткою природи? o Чи почувається в безпеці? o Чи усвідомлює, що природа беззахисна перед людиною? 9. Якої шкоди завдали лісові Килина і Лукашева мати? Чи мстять їм за це лісові мешканці? Чи справедлива така помста? 10. Як ви розцінюєте той факт, що після пожежі Лукаш залишається в лісі? Чому він це робить? Чи почуває себе в цей час частинкою природи? Проблема сімейного щастя і любові
2. Чим саме не сподобалася Лукашевій матері Мавка? Чому вона мріяла про іншу дружину для Лукаша? 3. Чи любив Лукаш Мавку? Чи справжнім було це почуття? Чому ж тоді хлопець так швидко завагався, охолов, почав шукати шляхів до відступу? Чи ідеалізувала Мавка людську любов? 4. За народним віруванням вважалося, що лісовичка, якщо її повінчають з хлопцем у церкві, стане людиною. Де і як про це говорить дядько Лев? Чи хотів би він бачити Мавку і Лукаша в парі? Чи були достойними одне одного закохані? 5. Дядько Лев переписав Лукашеві й сестрі все своє майно. Він думав, що родичі доглядатимуть його на старість, що житиме не самотнім, а в сім'ї. Чи здійснилися мрії дядька Лева? 6. Чи підходив своїм слабовольним характером Лукаш вольовій Килині? Чи могли вони бути щасливі? (Так). Чому ж не були? (Не можна будувати власне щастя на чужому горі). 7. Чи можна сказати, що Мавка не боролася за своє щастя з Лукашем? Чому дала йому право вибору? Як ви розцінюєте слова лісовички, коли вона погрожує Лукашеві розправитися з суперницею? Чи могла би виконати свою погрозу Мавка? 8. Чому Мавка прийшла під Лукашеву хату? Невже вона думала відібрати Лукаша в Килини? Чому Килина саме так сприйняла її появу? 9. Чи гине любов Мавки і Лукаша разом з їхньою фізичною смертю? Ю. Чи виведено в драмі людей, які щасливі в любові й сім'ї? Чи багато таких людей є взагалі?
Мавка вимріяла кохання з людським сином, але зустріла не сокола і не голуба, а безхарактерного горобця, який не вмів і не міг захистити своє щастя. Правда, образ Лукаша поданий в еволюції. У кінці твору він усвідомлює і свій талант, і Мавчину любов. Другим таким епізодом є переростання лісовички в людину. Безтурботні лісові мешканці не знали жодних клопотів, жодних страждань, жили, як трава. Ось чому у них нема душі, є тільки "пара". На своєму тяжкому шляху Мавка проходить цілий ряд випробувань, виявляє гідність ("Ні! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те, що не вмирає"), благородства (прощення Лукашеві зради): В серці знайшла я теє слово чарівне, що й озвірілих в люди повертає, глибоке розуміння цінності людської душі: Ні, милий, ти душу дав мені, як гострий ніж дає вербовій тихій гілці голос. Лукаш Я душу дав тобі? А тіло збавив!
|
||||||||
|