Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок утворення підприємства

ЗБІРНИК

 

 

ОПОРНИХ КОНСПЕКТІВ ЛЕКЦІЙ

 

з дисципліни « Основи підприємництва та управлінської діяльності»

 

Укладач : Осмоловська Т.А.

 

Житомир , 2011

 

Укладач Т.А.Осмоловська , викладач вищої категорії

 

Опорний конспект обговорено та схвалено на засіданні циклової комісії технології і організації ресторанного і туристичного бізнесу _________

протокол №_______

 

 

Збірник опорних конспектів лекцій охоплює два розділи з дисципліни “Основи підприємницької і управлінської діяльності”, Р.1 “Основи підприємництва”, Р 2 “Основи маркетингу”.

Він побудований послідовно, логічно і конкретно. Схеми добре продумані, виразні та лаконічні. В текстовій частині до кожної теми розкриті поняття тв сутність питань з основ підприємництва та маркетингової діяльності.

Збірник опорних конспектів лекцій слід рекомендувати студентам денного та заочного відділення , спеціальність “Виробництво харчової продукції”.

 

 

РЕЦЕНЗЕНТ: Григор”єва Г.А., викладач вищої категорії

викладач-методист

ЗМІСТ

 

ВСТУП.

 

Розділ І Основи підприємницької діяльності.

 

Тема 1.1.Поняття, сутність підприємництва.

Тема 1.2.Види підприємницької діяльності. Поняття малого бізнесу у ресторанному господарстві.

Тема 1.3.Технологія застування власної справи.

 

Розділ ІІ Основи маркетингу

 

Тема 2.1.Сутність, значення та види маркетингу.

 

Тема 2.2.процес управління маркетингом.

 

Тема 2.3.маркетингова інформаційна система, її зміст. Маркетингові дослідження.

 

Тема 2.4.Споживчі ринки Сегментація ринку.

 

Тема 2.5.Маркетингова збутова політика. Управління збутом.

 

Тема 2.6.Система маркетингових комунікацій.

ВСТУП

 

Перехід до ринкової економіки нерозривно пов”язаний винекненням і розвитком підприємницького сектора, в тому числі і в ресторанному господарстві. В існуючих умовах господарювання місія суб”єкта підприємницької діяльності полягає у виробництві продукції високої якості, наданні послуг, задоволенні потреб сучасного споживача та отриманні максимального можливого позитивного фінансового результату.

Таку високоефективну діяльність можуть здійснювати та розвивати тільки професійно компетентні кадри, здатні вирішувати економічні, організаційні, технологічні управлінські та інші проблеми.

Впровадження у виробничо-господарську діяльність закладів ресторанного господарства основних надбань сучасного менеджменту і маркетингу дає змогу підприємцям реалізувати у свой діяльності вимоги ринкових відносин,оптимізувати апарат управління, посилити управлінський вплив на результативність діяльності підприємства.

Опорний конспект лекцій з курсу “Основи підприємницької і управлінської “ призначений для підвищення ефективності вивчення матеріалу курсу, також для самостійної роботи студентів та для візуального супроводження лекцій.

В опорному конспекті програмний матеріал з кожної теми, що розглядається, поданий у вигляді схеми, таблиць й інших графічних форм, що передбачає більш глибоке осмислення та запам”ятовування матеріалу студентами.
Тема 1. Поняття, сутність та завдання підприємництва.

 

 

ПЛАН

 

1.Основні напрямки розвитку ресторанного господарства в Україні.

2.Поняття та сутність підприємництва.

3.Мотиви підприємницької діяльності.

4.Основні функції та принципи підприємництва.

5.Особливості підприємницької діяльності у ресторанному господарстві.

6.Соціально-економічні та правові основи підприємництва в Україні.

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:

Л.7 с.12-16, 31-50, 102

Л.12 с.9-25, 31-35

Л.18 с.9-14

 

МІНІ ЛЕКСІКОН: підприємець, підприємництво, філософія підприємництва, бізнес, мотиви підприємництва, цілі підприємництва, функції підприємництва, принципи підприємництва, основи підприємництва.

 

1.Основні напрямки розвитку ресторанного господарства в Україні.

 

Ресторанний бізнес на думку науковців, економістів, спостерігачів усього світу – це сфера людської діяльності, яка приречена на бурхливий розвиток у найближчі роки.

Для створення нових і реконструювання старих підприємств галузі потрібні фахівця озброєнні новітніми досягненнями науки, такі , що вміло управляють колективами працівників, приймають ефективні, виваженні професійні рішення, планують діяльність і реалізовують їдеї по новому, адекватно реагують на негативні тенденції та явища макрооточення.

Найважливішим завданням ресторанного бізнесу сьогодні в Україні є організація виробництва та надання послуг високої якості з урахуванням інтересів споживачів.

 

Основні напрямки розвитку ресторанного господарства в Україні є:

 

•удосконалення матеріально-технічної бази;

•значне розширення приватного сектора;

•інтеграція з іншими галузями”

•розширення послуг, що надаються споживачам;

•розвиток та вдосконалення форм обслуговування;

•розвиток ЗЕЗ;

•кардинальна зміна системи управління.
2.Поняття та сутність підприємництва.

Поняття “підприємництво”

 

З”ясуванню сутності підприємництва, основних рис підприємця світова економічна наука приділяла увагу протягом майже трьох століть.

 

ПІДПРИЄМЕЦЬ:

•капіталіст, який володіє підприємством (Ожегов С.І)

•людина, яка діє в умовах ринку (Р.Кантільйон)

•новатор, який розробляє нові технології (Й. Шумпетер)

•людина, яка використовує нову можливість з максимальним результатом (П.Друкер)

•людина, яка використовує на це весь фінансовий, психологічний і соціальний ризик, одержуючи у винагороду гроші та задоволення досягнутим (Р.Хизрич)

 

ПІДПРИЄМНИЦТВО

- самостійна ініціатіва, систематична, на власний ризик діяльність з виробництва продукції, виконання робіт, надання послуг та заняття торгівлею з метою одержання прибутку.

 

 
 

 

 


Основні риси підприємництва:

новаторство;

самостійність;

відповідальність;

мобільність;

динамічність;

ініціативність;

цілеспрямованість;

пошук.

 

 
 

 

 


1.СПОСІБ ЖИТТЯ - Підприємництво формує середовище, в якому утверджується повага до особистості, реалізує прагнення людини до самореалізації, самоутвердження.

 

2.ЕКОНОМІЧНА КАТЕГОРІЯ - Розвиток підприємництва означає раціоналізацію економіки, підвищення конкурентноспроможності, найповнішу реалізацію головного потенціалу суспільства – людини.

 

3.ЕЛЕМЕНТ БІЗНЕСУ - Підприємництво , як елемент бізнесу не може бути відокремлено від праці, від ведення господарства. Для підприємництва праця – головна умова його розвитку і джерело створення життєвих благ. Без праці бізнесу не буває.

 

4.ТИП ГОСПОДАРЮВАННЯ - який потребує прогресивних способів, методів його ведення, а також конкретного власника. Тільки господар прагне до примноження своєї власності і заради цього сам займається підприємницькою діяльністю, що наймає для цих цілей працівників.

 

 

Цілі підприємницької діяльності

 

Цілі класифікують на:

 

кінцеву

проміжну

дострокові

короткострокові

               
   
Кінцева ціль підприємництва
 
     
 
 
 

 

 


3.Мотиви підприємницької діяльності.

 

В умовах ринкової економіки людина прагне, з одного боку, до задоволення власних інтересів а з іншого – до морального задоволення відчуття свободи.

 

 
 

 


       
 
 
   
2.ВЛАДА
 
   
3.СВОБОДА
 
   
4.МОЖЛИВІСТЬ ТВОРЧОСТІ

 

 


Основні функції підприємницької діяльності

 

       
   
Функції підприємницької діяльності
 
 
Новаторська

 


сприяння процесу втілення нових ідей,

створення нових послуг, товарів, здійснення

дослідно-конструкторських розробок;

 

Організаторська
впровадження нових форм і методів

організації виробництва та продажу;

 

 

Господарська
найефективніше використання трудових

матеріальних, фінансових, інтелектуальних

та інформаційних ресурсів;

 

Соціальна
виготовлення товарів та послуг необхідних

Особистісна
суспільству

 

самореалізація власної мети підприємця,

отримання задоволення від своєї роботи

               
   
Основні принципи підприємництва
 
 
Вільний вибір діяльності
 
   
Залучення до підприємницької діяльності майна та коштів юридичних осіб та громадян
 
   
Самостіне визначення програми діяльності , вибір постачальників, споживачів
 
   
Вільне наймання працівників
 
 
Залучення до залучення до діяльності всіх видів ресурсів
 
   
Вільний роподіл прибутку
 
   
Самостійне здійснення ЗЕД

 


5.Соціально-економічні та правові основи підприємництва в Україні.

Історія не знає прикладів переходу до ринкової економіки без опори на приватну власність. Приватна власність виступає економічною основою бізнесу і розкриває простір для його функціонування.

Філософією підприємництва є вільний індивідуалізм, головна риса якою – забезпечення особистого процвітання за рахунок власних зусиль, але це не повино суперечити інтересам суспільства.

*Інтереси суспільства і кожного його члена засновані на економічних свободах:

•свобода зайняття промислом;

•свобода конкуренції;

•свобода укладання договорів;

•свобода вибору місця проживання;

•право приватної власності.

 
 

 

 


Законавчі акти, що регулюють підприємницьку діяльність.

 

Закон України “Про підприємництво”, лютий 1991 р.

Закон України “Про підприємництво в Україні ”, лютий 1991 р.

Закон України “Про власність”, лютий 1991 р.

Закон України“Про зовнішньо-економічну діяльність”,березень 1991 р

Закон України “Про банки та банківську діяльність”березень 1991 р

Закон України “Про банкрутство”травень 1992 р

Закон України “Про захист прав споживачів”травень 1991 р

Закон України “Про державну підтримку малого підприємництва” жовтень 2000 р.

 

6. Специфіка підприємницької діяльності у ресторанному господарстві.

Особливості підприємницької діяльності зумовлені специфікою галузей, в яких вона здійснюється.

Специфіка підприємницької діяльності у ресторанному господарсті:

•велика питома вага іноваційної діяльності;

•гнучність системи управління;

•основний акцент на роботу з людьми;

•широке використання маркетингу;

•тенденція індивідуалізації послуг;

•робота на поліпольному ринку

•потреба в розвинутій інфраструктурі бізнесу

 

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

1.Вкажіть основні напрями розвитку ресторанного господарства.

2.Дайте визначення терміна “підприємець”.

3.Визначте поняття та сутність підприємництва.

4.Визначте цілі підприємництва.

5.Назвіть та поясніть основні мотиви підприємництва.

6.Охарактеризуйте підприємництво як: спосіб життя, економічну категорію, елемент бізнесу і тип господарювання.

7.Які основні функції підприємницької діяльності. Вам відомі?

8.Охарактеризуйте основні принципи підприємництва.

9.Які Ви можете вказати особливості підприємництва в ресторанному господарсті?
ТЕМА:Види підприємницької діяльності.

Поняття малого бізнесу в ресторанному господарстві.

 

1.Умови організації підприємництва.

2.Основні види та сфери підприємницької діяльності. Комерційна діяльність підприємств.

3.Поняття малого бізнесу, переваги та недоліки.

4.Державна підтримка підприємництва.

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:

Л.3 с.9-23

Л.7 с.68-88, 99-100

Л.12. с.65-70, 114-119

Л.18 с.30-36

Л.19 с.119, 183

 

МІНІ ЛЕКСІКОН: виробнича підприємницька діяльність, комерційне підприємництво, малий бізнес, державна підтримка підприємництва – правова (фінансова, технічна, економічна, інформаційна, кадрова) , кон”юктура ринку.

 

1.Умови організації підриємництва

Щоб підприємницька діяльність стала ефективною і стабільною, необхідно створити певний комплекс умов в усіх сферах суспільного життя: економіки, права, політика та ін.

 

Основні умови підприємницької діяльності

       
   
 
 

 


–реальний илюралізм форм - ефективна законодавче база;

власності (наявності різних - розвинуте антимонопольне

норм власності); законодавство;

–розвинута інфраструктура - ефективна система захисту

підтримки підприємництва - інтелектуальної власності;

(консультативні пункти, курси,

інноваційні центри); - проста процедура реєстрації

•стабільна економічна політика держави; підприємств;

•державне регулювання економіки. - пільгове податкове

законодавство.

 

Важливими умовами є : стабільна політична сітуація, позитивна супільна думка щодо діяльності підприємств, належний рівень культури.
2.Основні види та сфери підприємницької діяльності . Комерційна діяльність підприємств.

Займаючись підприємницькою діяльностю підприємець може виконати натупні функції:

•виробничі (виробницво продукції , товарів, послуг)

•куплі-продажу(продаж товару кінцевому споживачу)

•посередницькі (надання послуг,пов”язаних із просуванням товару).

 

Класифікація видів діяльності відображає різноманітну сферу суспільного виробництва, в якій є можливість зайнятися бізнесом і реалізувати свою ідею.

 

У зв”язку з цим можна визначити основні сфери підприємницької діяльності.

 

Основні сфери підприємницької діяльності

 

виробнича комерційна фінансова страхова
Діяльність пов”язана з виробництвом товару Сукупність елементів торговельно-оперативної діяльності, спрямованих на одержання прибутків Розповсюджується на грошовий обіг, торговлю цінними паперами Вид діяльності, де надається страхова послуга

 

Обираючи сферу підприємницької діяльності кожен підприємець визначає для себе конкретний вид діяльності.

 

Ідея і вид діяльності пов”язані між собою. Неможливо обрати вид діяльності, не маючи ідеї, не знаючи, чим хочеш займатися. В той же час влічно обраний вид діяльності дає можливість реалізувати в повній мірі ідею.

 

 
 

 

 


Логіка підприємницької діяльності – це форма мислення підприємця під час підготовки та здійснення будь-якої бізнес – операції, прийняття рішень на основі систематизації дій, висновків, спрямований на кінцевий результат (одержання прибутку).

 

 

Модель прийняття підприємницького рішення

             
   
 
 
 
   
 
 

 

 


* Здійснення будь-якої бізнес-операції розпочинається із зародження підприємницької ідеї та втілення її у практику.

 

 

Комерційна діяльність– це сукупність елементів торгівельно- оперативної діяльності, спрямований на одержання прибутку. Комерційна діяльність у ресторанному господарстві спрямована на задоволення попиту споживачів. Комерційні процеси, пов”язані із зміною форм вартості, тобто з купівлею та продажи товарів, послуг.

       
 
 
 
 
 
 
   

 

 

       
 
   
 

 


 
 

 

 


3.Поняття малого бізнесу і переваги та недоліки

*Малою називається така форма господарювання, яка має принаймі дві такі характеристики: незалежне управління і приватний капітал. Малі форми успішно конкурують з великими і доповнюють їх, тому що швидше реагують на зміни ринку, ближче стоять до споживачів, а інколи і утримують нижчі ціни.

 

*Основним параметром класифікації бізнесу є чисельність працюючих. Згідно з цією класифікацією підприємства поділяють:

 

мікропідприємства До 10 працівників
малі Промисловість до 200 наука до 100 невиробнича сфера, оптова торгівля до 25 роздрібна торгівля та ресторанне господарство до 15
середні До 500
великі 500 і більше

 

 

Роль малого бізнесу у ресторанному господарстві:

•створює додаткові робочі місця;

•створює необхідне середовище для конкуренції;

•створює умови для раціонального використання ресурсів;

•сприяє переборюванню монополізму;

•забезпечує високі стимули до праці;

•формує середній клас.

 

       
 
Переваги малого бізнесу: - незалежність дій; -шанси на швидкій матеріальний успіх; можливість більш оперативних рішень; -швидше обертання капіталу.    
   
  Недоліки малого бізнесу: - фінансові труднощі; -високий ступінь ризику; -недостатня інформаційна база; -низький рівень технічного оснащення та інші.  
 

 


 


Тенденції розвитку малого бізнесу в Україні:

 

•збільшення кількості підприємств;

•активне впровадження інновацій у сфері бізнесу;

•інтеграція комерції з виробничою діяльністю;

•поява на ринку різноманітних організаційно-правових форм бізнесу(бізнес-центрів, товарних і фондових бірж).

Держава зацікавлена у розвитку підприємництва.

 

4. Державна підтримка підприємства

 

Мета державної підтримки створення умов для розвитку підприємництва.

 

 

Основні види державної підтримки підприємництва

 
 

 

 

     
 
 
 

 

 


 


Контрольні запитання

 

1.Визначте основні сфери підприємницької діяльності.

2.Охарактеризуйте основні види підприємницької діяльності.

3.Дайте характеристику основним елементам логіки підприємницької діяльності.

4.Розкрийте сутність комерційної діяльності як виду підприємницької діяльності.

5.Дайте визначення терміну малий бізнес. Вкажіть його переваги та недоліки.

6.Розкрийте значення державної підтримки у підприємницькій діяльності, вкажіть основні її види.
Тема: Технологія заснування власної справи

ПЛАН

 

1.Порядок утворення підприємства.

2.Засновницька документація, її характеристика.

3.Реєстрація суб”єкта підприємництва.

 

РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА:

Л.3 с.39-51

Л.7 с.106-109

Л.9 с.41-53

Л.12 с.39-45

Л.18. с.30-50

Л.19 с.21-32

 

МІНІ ЛЕКСІКОН: стратегія, тактика, бізнес- план, ліцензування, статут, засновницький договір, реєстрація, франчайзинг, реорганізація,ліквідація.

Порядок утворення підприємства

 
 

 


Підприємство може створюватись у таких випадках:

•за рішенням власника майна, або уповноваженого ним органу;

•за рішенням трудового колективу;

•в результаті виділення зі складу діючого підприємства;

•на базі структурного підрозділу діючого об”єднання за рішення трудового колективу.

     
 
 
 

 

 


СТРАТЕГІЯ- це мистецтво керівництва

- це комплексна програма дій якими керується

підприємство у своїй діяльності

 

ТАКТИКА- це сукупність засобів та прийомів стосовно досягнення

наміченої мети

 

Для здійснення підприємницької діяльності необхідно мати певний стартовий капітал.

* Під капіталомприйнято розуміти матеріальні та грошові кошти, а також інтелектуальні напрацювання і організаторські навички, які використовують у процесі підприємницької діяльності її обслуговування та є джерелом і засобом отримання прибутку.

 
 

 

 


ВНЕСКИ

30% 100%
Статутний фонд
до реєстрації до кінця року

 

 

Підприємницька діяльність вимагає ретельної і професійної грамотної підготовки до її здійснення. Результатом критичного аналізу та пошуків реалізації нової ідеї є бізнес- план.

 

БІЗНЕС-ПЛАНце комплексний, плановий документ, обов”язково складений у письмовому вигляді, що підсумовує ділові можливості перспективи та пояснюючий, як ці можливості можуть бути реалізовані.

 

 
 

 

 


Кому потрібен бізнес-план?

1.підприємцю

2.фінансистам

3.потенційним інвесторам

4.майбутнім співробітникам

 

Бізнес-план дає змогу

•мобілізувати всі сили на виконання поставлених цілей;

•зменшити ризик;

•дати конкретні орієнтири всім співробітникам

•оцінити проект об”єктивно

•сприяти ефективності управління

 




Переглядів: 756

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Расчет потребного количества средств подогрева | Засновницька документація та її характеристика

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.026 сек.