МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ДіяльністьКирило – Мефодіївського братства та його роль у формуваннінаціональноїсамосвідомостіукраїнського народу.Ініціаторамистворення братства і йогозасновникамивиступили Василь Білозерський, МиколаГулак, Микола Костомаров, Пантелеймон Куліш, ОпанасМаркевич.
Організаціябула названа іменамивідомихслов'янськихпросвітителівКирила і Мефодія.
Знаком братства став перстень з написом «Св. Кирило і Мефодій, січень 1846».
Кріморганізаторів, до братства незабаромувійшли: ГеоргійАндрузький, ОлександрНавроцький, ДмитроПильчиков, ІванПосяда, Микола Савич, Олександр Тулуб.
У квітні 1846 року до братства вступив Тарас Шевченко.
Восени 1846 року загальнакількістьчленів братства, за данимислідства, становила 12 осіб.
Кирило-Мефодіївське братство виникло у Києві на початку січня 1846 р. і діяло до кінцяберезня 1847 р. З появою братства на арену політичноїборотьбивийшлаукраїнськарізночиннаінтелігенція. Програмніположення братства буливикладені у «Книзібуттяукраїнського народу» і «СтатутіСлов'янського братства св. Кирила і Мефодія», основним автором якихбувМикола Костомаров, та у «Записці», написаній Василем Білозерським. В основу документівляглиідеїукраїнськогонаціональноговідродження і панславізму.
Кирило-Мефодіївське братство ставило своїмголовнимзавданнямпобудовумайбутньогосуспільства на засадах християнськоїморалі, шляхом здійснення ряду реформ; створеннядемократичноїфедераціїслов'янськихнародів, очолюваноїУкраїною, на принципах рівності і суверенності; знищення царизму і скасуваннякріпосного права і станів; встановленнядемократичних прав і свобод для громадян; зрівняння у правах всіхслов'янськихнародівщодоїхнаціональноїмови, культури та освіти.
Кирило-мефодіївці, єднаючись на основіспільнихполітичнихпоглядів, бачилирізні шляхи проведенняїх у життя — відліберально-поміркованогореформізму (Микола Костомаров, Василь Білозерський, Пантелеймон Куліш) — до революційнихметодівборотьби (Тарас Шевченко, МиколаГулак, ГеоргійАндрузький).
Члени братства вели активнугромадсько-політичнудіяльність: вони поширювалиідеї братства через розповсюдженняйогопрограмнихдокументів, прокламацій («До братів-українців», «До братів-великоросів і поляків»), творів Тараса Шевченка; займалисянауковоюпрацею і виступали з лекціями в навчальних закладах Києва, в якихпроповідувалисвої погляди; піклувалися про розвитокнародноїосвіти, збираликошти на відкриттянароднихшкіл, написання і виданнянових книг (зокрема, Пантелеймон Кулішпідготував перший підручник з історіїУкраїни «Повість про український народ», виданий 1846 року, та ін.). нка Р. Г., історичнезначенняКирило-Мефодіївського братства полягає у тому, щовонобулопершоюспробоюукраїнськоїінтелігенціївдатися до політичноїборотьби. Братство впершерозробилоширокуполітичнупрограмунаціонально-визвольногоруху, яка стала дороговказом для йогонаступників. Принципововажливимбуло і те, щоКирило-Мефодіївське братство стало самостійним і самобутнімполітичнимформуванням, яке організаційно не підпорядковувалося, а ідеологічно не повторювалополітичнихнастановжодної з загальноросійськихсуспільнихтечій. Це позитивно вплинуло на національнусвідомість[
|
||||||||
|