Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Історія педагогіки

 

 

Тема 2. РОЗВИТОК ДИДАКТИЧНОЇ НАУКИ В ІСТОРІЇ ЗАРУБІЖНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Мета: вивчити вплив соціального замовлення, соціокультурної обстановки на виникнення і розвиток різних дидактичних систем, еволюцію змісту освіти, форм організації навчального процесу і методів навчання.

Основні поняття: дидактична система; ознаки класно-урочної системи; "золоте правило дидактики"; універсальна освіта; природній метод; елементарна освіта; виховуюче навчання; принцип природовідповідності; розвиваюче навчання; принцип культуровідповідності; принцип самодіяльності; практична спрямованість освіти; "нові школи".

 

План

I. Основні дидактичні ідеї Я.А.Коменського, їх гуманістичний і дидактичний характер.

2. Концепція елементарної освіти і розвиваючого шкільного навчання, шляхів і засобів їх реалізації Й.Г.Песталоцці.

3. Дидактична система Й.Ф.Гербарта, його концепція виховуючого навчання.

4. Принципи і правила навчання Ф.В.А.Дистервега, його вимоги до вчителя.

5. Д.Дьюи про організацію активної, самостійної, практичної навчально-пізнавальної діяльності дитини.

 

Творчі завдання

I. Доведіть перевагу класно-урочної системи Я.А.Коменського перед формами організації навчального процесу в традиційній середньовічній школі.

2. Доведіть, що дидактична система Д.Локка, маючи практичну спрямованість, не була вузькоутилітарною.

3. Аргументуйте затвердження И.Г.Песталоцці про те, що реалізація концепції елементарного і розвиваючого навчання на практиці здатна сформувати вільну, самостійну, незалежну людину.

4. Проведіть порівняльний аналіз дидактичних систем Л.Ф.Гербарта і Д.Дьюи.

5. Доведіть або спростуйте вислів Ф.В.А.Дистервега: "... доти є здатним почати освіту інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою і бачиш в самій школі, в спілкуванні з дітьми і викладанні головний освітній засіб".

6. Назвіть принципи навчання по Ф.В.А. Дистервегу, розкрійте їх зміст.

 

Питання для самоконтролю

1. Перерахуйте ознаки класно-урочної системи, розробленої Я.А.Коменським.

2. Які принципи навчання розробив Я.А.Коменський?

3. Чому пропонував навчати джентльмена Д.Локк?

4. Назвіть основні елементи виховної системи И.Г.Песталоцці.

5. У чому суть концепції виховуючого навчання И.Ф.Гербарта?

6. Що нового вніс Д.Дьюи в організацію навчального процесу?

 




Переглядів: 757

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Династия Рюриковичей (862 – 1598) (наиболее выдающиеся личности) | Творчі завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.