МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Історія педагогіки
Тема 2. РОЗВИТОК ДИДАКТИЧНОЇ НАУКИ В ІСТОРІЇ ЗАРУБІЖНОЇ ПЕДАГОГІКИ Мета: вивчити вплив соціального замовлення, соціокультурної обстановки на виникнення і розвиток різних дидактичних систем, еволюцію змісту освіти, форм організації навчального процесу і методів навчання. Основні поняття: дидактична система; ознаки класно-урочної системи; "золоте правило дидактики"; універсальна освіта; природній метод; елементарна освіта; виховуюче навчання; принцип природовідповідності; розвиваюче навчання; принцип культуровідповідності; принцип самодіяльності; практична спрямованість освіти; "нові школи".
План I. Основні дидактичні ідеї Я.А.Коменського, їх гуманістичний і дидактичний характер. 2. Концепція елементарної освіти і розвиваючого шкільного навчання, шляхів і засобів їх реалізації Й.Г.Песталоцці. 3. Дидактична система Й.Ф.Гербарта, його концепція виховуючого навчання. 4. Принципи і правила навчання Ф.В.А.Дистервега, його вимоги до вчителя. 5. Д.Дьюи про організацію активної, самостійної, практичної навчально-пізнавальної діяльності дитини.
Творчі завдання I. Доведіть перевагу класно-урочної системи Я.А.Коменського перед формами організації навчального процесу в традиційній середньовічній школі. 2. Доведіть, що дидактична система Д.Локка, маючи практичну спрямованість, не була вузькоутилітарною. 3. Аргументуйте затвердження И.Г.Песталоцці про те, що реалізація концепції елементарного і розвиваючого навчання на практиці здатна сформувати вільну, самостійну, незалежну людину. 4. Проведіть порівняльний аналіз дидактичних систем Л.Ф.Гербарта і Д.Дьюи. 5. Доведіть або спростуйте вислів Ф.В.А.Дистервега: "... доти є здатним почати освіту інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою і бачиш в самій школі, в спілкуванні з дітьми і викладанні головний освітній засіб". 6. Назвіть принципи навчання по Ф.В.А. Дистервегу, розкрійте їх зміст.
Питання для самоконтролю 1. Перерахуйте ознаки класно-урочної системи, розробленої Я.А.Коменським. 2. Які принципи навчання розробив Я.А.Коменський? 3. Чому пропонував навчати джентльмена Д.Локк? 4. Назвіть основні елементи виховної системи И.Г.Песталоцці. 5. У чому суть концепції виховуючого навчання И.Ф.Гербарта? 6. Що нового вніс Д.Дьюи в організацію навчального процесу?
|
||||||||
|