МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Історія педагогіки
Тема 2. РОЗВИТОК ДИДАКТИЧНОЇ НАУКИ В ІСТОРІЇ ЗАРУБІЖНОЇ ПЕДАГОГІКИ Мета: вивчити вплив соціального замовлення, соціокультурної обстановки на виникнення і розвиток різних дидактичних систем, еволюцію змісту освіти, форм організації навчального процесу і методів навчання. Основні поняття: дидактична система; ознаки класно-урочної системи; "золоте правило дидактики"; універсальна освіта; природній метод; елементарна освіта; виховуюче навчання; принцип природовідповідності; розвиваюче навчання; принцип культуровідповідності; принцип самодіяльності; практична спрямованість освіти; "нові школи".
План I. Основні дидактичні ідеї Я.А.Коменського, їх гуманістичний і дидактичний характер. 2. Концепція елементарної освіти і розвиваючого шкільного навчання, шляхів і засобів їх реалізації Й.Г.Песталоцці. 3. Дидактична система Й.Ф.Гербарта, його концепція виховуючого навчання. 4. Принципи і правила навчання Ф.В.А.Дистервега, його вимоги до вчителя. 5. Д.Дьюи про організацію активної, самостійної, практичної навчально-пізнавальної діяльності дитини.
Творчі завдання I. Доведіть перевагу класно-урочної системи Я.А.Коменського перед формами організації навчального процесу в традиційній середньовічній школі. 2. Доведіть, що дидактична система Д.Локка, маючи практичну спрямованість, не була вузькоутилітарною. 3. Аргументуйте затвердження И.Г.Песталоцці про те, що реалізація концепції елементарного і розвиваючого навчання на практиці здатна сформувати вільну, самостійну, незалежну людину. 4. Проведіть порівняльний аналіз дидактичних систем Л.Ф.Гербарта і Д.Дьюи. 5. Доведіть або спростуйте вислів Ф.В.А.Дистервега: "... доти є здатним почати освіту інших, поки продовжуєш працювати над власною освітою і бачиш в самій школі, в спілкуванні з дітьми і викладанні головний освітній засіб". 6. Назвіть принципи навчання по Ф.В.А. Дистервегу, розкрійте їх зміст.
Питання для самоконтролю 1. Перерахуйте ознаки класно-урочної системи, розробленої Я.А.Коменським. 2. Які принципи навчання розробив Я.А.Коменський? 3. Чому пропонував навчати джентльмена Д.Локк? 4. Назвіть основні елементи виховної системи И.Г.Песталоцці. 5. У чому суть концепції виховуючого навчання И.Ф.Гербарта? 6. Що нового вніс Д.Дьюи в організацію навчального процесу?
|
||||||||
|