Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МЕТОДИКА НАВЧАННЯ БІОЛОГІЇ ТА ПРИРОДОЗНАВСТВА

Формування біологічних понять у шкільному курсі біології.Теорія розвитку біологічних понять, її основні положення. Поняття і терміни. Групи біологічних понять: прості, складні, загальнобіологічні, спеціальні, світоглядні. Використання словесно-логічного методу в процесі розвитку біологічних понять.

Методи навчання біології.Визначення і функції методів навчання. Класифікація методів навчання. Методичні прийоми. Добір і поєднання методів.

Контроль та оцінювання знань учнів з біології. Функції і компоненти контролю (перевірка, оцінювання, облік). Види, методи і форми контролю знань. Вимоги до оцінювання та критерії оцінки знань учнів.

Особливості домашніх та позаурочних робіт з біологи.Домашні роботи як організаційна форма. Види домашніх робіт з біології (за підручником і практичного характеру). Мета домашніх робіт з біології. Позаурочна робота як форма організації навчання. Позаурочна робота в природі, куточку живої природи, пришкільній навчально-дослідній ділянці.

Обладнання кабінету біології та лабораторії. Куток живої природи.Обладнання кабінету біології типовими навчально-наочними посібниками, технічними засобами. Робочі столи вчителя та учнів. Оформлення стін кабінету. Керівництво роботою кабінету. Правила поведінки у кабінеті біології. Основні вимоги до організації куточка живої природи. Список об'єктів для куточка живої природи.

Шкільна навчально-дослідна ділянка, організація території.Вимоги до функціонування навчально-дослідної ділянки. Відділи ділянки. Зміст і організація роботи школярів на навчально-дослідній ділянці. Охорона праці учнів.

Урок - основна форма організації навчальної роботи з біології.Урок як основна форма викладання. Функції уроку. Мста і цільові завдання. Типи і види уроків біології. Структура уроку. Вимоги до сучасного уроку біології.

Екскурсії та їх місце і значення в системі навчання біології.Методика проведення екологічної екскурсії в природу.Екскурсія як форма організації навчання. Місце і значення екскурсій. Види екскурсій. Підготовка вчителя і учнів до екскурсії. Етапи проведення екскурсії. Обробка результатів. Вимоги до екскурсії.

Структура шкільної програми з біології та шкільних підручників, їх
аналіз.
Основні розділи програми, їх характеристика. Шкільний підручник як найважливіший засіб навчання біології. Структурні компоненти підручника: текстовий (основний, додатковий і пояснювальний текст) і позатекстовий (апарат орієнтування, апарат організації засвоєння, ілюстрації). Прийоми роботи з підручником.

Методика проведення уроків з морфологічним, анатомічним, фізіологічним та систематичним змістом.Основні морфологічні, анатомічні та фізіологічні поняття у розділі „Рослини". Проведення лабораторних робіт з вивчення зовнішньої і внутрішньої будови організмів. Виконання навчального малюнка. Організація дослідів і спостережень. Основні систематичні поняття в шкільному курсі біології. Шкільний визначник і визначальні картки. Методика визначення виду рослин, їх систематичного положення. Морфологічний аналіз рослин. Особливості уроків з систематичним змістом.

Засоби навчання біології. Дидактичні картки.Значення засобів наочності. Натуральні (живі, неживі - вологі та сухі препарати, гербарії, колекції, опудала, скелети), образотворчі (таблиці, картини, схеми, діаграми, портрети, фотографії, плакати, моделі, муляжі, макети, діорами) та технічні засоби (діафільми, діапозитиви, кінофільми, відеофільми, грамзаписи). Дидактичний матеріал.

Лабораторні і практичні роботи на уроках біології.Місце і значення в системі навчання біології. Створення необхідних умов для їх проведення. Зміст, організація і методи. Етапи роботи. Оформлення результатів роботи. Перевірка та оцінювання.

Наукова організація праці вчителя. Перспективне, тематичне і поурочне планування.Види планування навчально-виховного процесу з біології. Схема перспективного і тематичного плану. Складання плану і плану-конспекту уроку. Визначення освітньо-виховних завдань уроку, відбір змісту, засобів і методів навчання залежно від мсти уроку, вікових особливостей і рівня розвитку учнів. Основні етапи уроку.

Позакласна робота з біології. Організаційні форми: масові, групові,
індивідуальні.
Значення позакласної роботи з біології. Організаційні форми (масові, групові, індивідуальні) і види. Взаємозв'язок класної і позакласної роботи з біології.

Міжпредметні зв'язки у навчанні біології. Методика проведення інтегрованих уроків з біології.Інтеграція наукових знань як педагогічна проблема. Форми організації інтегрованого навчання. Використання міжпредметних зв'язків на уроках біології (фрагментарні, вузлові). Інтегровані уроки та позакласні заходи, особливості і методика проведення.

 

ЕКОЛОГІЯ РОСЛИН ТА ТВАРИН

 

Екологічні групи рослин за вимогами до води.Екологічні групи за вимогами до води: гідатофіти, аерогідатофіти, гідрофіти, гігрофіти, мезофіти, ксерофіти. Проміжні групи: мезоксерофіти, ксеромезофіти.

Екологічні групи рослин за вимогами до світла.Вплив на життєві процеси рослин інтенсивності і якості світла, тривалості освітлення упродовж дня. Екологічні групи за вимогами до освітлення: геліофіти (світлолюбиві), факультативні (тіневитривалі) геліофіти та сціофіти (тіньові).

Екологічні групи рослин за вимогами до ґрунту.Екологічні групи рослин за вимогами до ґрунту: оліготрофні (ростуть на бідних мінеральні солі субстратах, сфагнових болотах), мезотрони (мають помірні вимоги до вмісту поживних речовин у ґрунті, види хвойних лісів, лук, полів), та аутрофні (потребують родючих ґрунтів).

Екологічні групи рослин за способом живлення.Автотрофні організми (яким властивий фотосинтез у поєднанні з ґрунтовим живленням) та гетеротрофні організми (здатні живитися мертвими органічними рештками, ними є гриби і бактерії, а також комахоїдні рослини).

Еколого-морфологічна класифікація живих форм.Життєві форми покритонасінних: деревні рослини, напівдеревні рослини, наземні трави, водяні трави.




Переглядів: 2074

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВІКОВА ФІЗІОЛОГІЯ ТА ШКІЛЬНА ГІГІЄНА | ОСНОВИ ФІЛОГЕНІЇ РОСЛИН І ТВАРИН

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.