Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Креативний менеджмент як наука

Лекція 1

Тема 1. ХАРАКТЕРИСТИКА ТА МІСЦЕ КРЕАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ

Креативний менеджмент як наука

1.2. Поняття "креативний менеджмент"

Місце креативного менеджменту в системі управління підприємством та взаємодія складових елементів системи креативного менеджменту

Цілі і об'єкти управління креативного менеджменту

Функції та методи акумулювання ідей і прийняття рішень

Висновки

Рекомендована література:

Креативний менеджмент як наука

 

Дисципліна «Креативний менеджмент» націлена на ефективну підготовку студентів по проблематиці пов’язаної з розробкою та впровадженням стратегії управління знаннями та інноваційним розвитком підприємства.

Програма передбачає набуття студентами теоретичних та практичних навичок щодо управління знаннями та інноваціями на підприємствах різної організаційно-правової форми власності з урахуванням специфіки їх функціонування в умовах ринкових відносин.

В умовах ринкової економіки єдиним спосо­бом забезпечення конкурентоспроможності підприємств є реалізація креативно-інноваційних стратегій розвитку. Ознайомлення із ре­зультатами діяльності таких підприємств, а також з позиціями науковців дає під­стави стверджувати, що на сьогодні науково-обґрунтованого підходу до побу­дови креативно-інноваційних стратегій розвитку не існує. Як наслідок, проблематичним є планувати, організовувати, контролювати креативну та інноваційну діяльність. Враховуючи це, актуалізується наукове зав­дання розкрити сутність і особливості системикреативного та інноваційного менеджменту, ідентифікувати їхні спільні та відмінні ознаки, що буде підста­вою для побудови у майбутньому методичних рекомендацій із формування креативно-інноваційної стратегії розвитку підприємств.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Огляд і аналіз літератур­них джерел, зокрема праць науковців [1-22], які досліджують проблеми інно­ваційної діяльності, менеджменту, мотивування працівників до якісного ви­конання покладених на них функцій показав, що такі поняття як "іннова­ційний менеджмент" і "креативний менеджмент" практично не розмежовано. Їх часто ототожнюють, хоча визнають, що ці поняття мають і свої особливос­ті. Критичний аналіз авторських позицій дає змогу стверджувати, що неадек­ватність формулювання сутності вказаних понять, значною мірою, є причи­ноюнеобґрунтованості побудови локальних систем управління нововведен­нями і виникнення об'єктивних та суб'єктивних проблем їх застосування.

 

1.2. Поняття "креативний менеджмент"

Поняття "креативний менеджмент" можна розглядати з різних підходів, зокрема системного, функціонального, ситуаційного, поведінкового, адміністративного тощо (табл. 1).

Більшість науковців, зокрема [1, 4, 6, 7, 8, 11, 13, 14, 16, 19] зазначають, що креативний менеджмент набуває найбільш прикладного значення за умови його розкриття з позиції системного і функціонального підходів. Вра­ховуючи це, ми можемо конкретизувати місце системи креативного менеджменту в системі управління підприємством (рис. 1), уточнити скла­дові елементи системи креативного менеджменту (рис. 2) і взаємозв'язки між ними (рис. 3).

Системний підхід полягає у розгляді системи управління з двох пози­цій. Перша репрезентує систему управління як взаємодіючу сукупність керу­ючої і керованої підсистем управління. Друга - як сукупність взаємопов'яза­них підсистем управління, що є конкретними функціями менеджменту. На рис. 1 і 2 креативний менеджмент представлено як підсистему системи інно­ваційного менеджменту.

 

Табл. 1. Означення поняття "креативний менеджмент "

 

Підходи до трак­тування поняття Означення поняття
Системний Креативний менеджмент - це підсистема інноваційного мене­джменту, яка полягає у забезпеченні здатності суб'єктів управ­ління висувати і розвивати нові ідеї, що набувають форми на­укової або технологічної інформації
Функціональний Креативний менеджмент - це конкретна функція менеджменту, яка спрямована на забезпечення здатності суб'єктів управління висувати і розвивати нові ідеї, що набувають форми наукової або технологічної інформації, а також на безпосереднє акуму­лювання нових ідей
Ситуаційний Креативний менеджмент - це сукупність сприятливих умов та обставин, що створюються керівниками підприємства для твор­чого розвитку трудового колективу і окремих працівників з ме­тою акумулювання креативних ідей щодо вирішення виробни­чо-господарських проблем, подолання їхніх наслідків тощо.
Поведінковий Креативний менеджмент - це сукупність цілеспрямованих дій і вчинків керівників підприємства, спрямованих на акумулюван­ня креативних ідей щодо розв'язання виробничо-господарських проблем, подолання їхніх наслідків тощо, а також сприяння пер­манентному творчому розвитку трудового колективу і окремих працівників
Адміністратив­ний Креативний менеджмент - це сукупність дозвільно-розпорядницьких, спонукальних та інших управлінських відносин між керівниками і підлеглими на предмет встановлення цілей щодо пошуку креативних ідей, пов'язаних із вирішенням виробничо-господарських проблем, подоланням їхніх наслідків тощо, а та­кож їх виконання

 




Переглядів: 1776

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ВИСНОВКИ | Місце креативного менеджменту в системі управління підприємством та взаємодія складових елементів системи креативного менеджменту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.