МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Формування креативного середовища в організаціїУ глобальній економіці знань, де здатність до створення та реалізації новацій є важливим чинником ефективного розвитку, гостро стоїть проблема формування культури інновацій. Завдяки інноваційній культурі можна забезпечити динамічне поширення винаходів і нових ідей в межах усього суспільства. Світовий досвід в сфері управління вказує на те, що сьогодні подолати інноваційну стагнацію лише завдяки інвестиціям неможливо. Виникає потреба в актуалізації використання творчого потенціалу суспільства поряд з фінансовими методами стимулювання інноваційної діяльності. І тому в умовах сьогодення комерційний успіх організації залежить насамперед від здатності управлінців забезпечити баланс між творчістю та ефективністю і від застосування стратегій соціального спрямування. За цих умов виникає необхідність якісного дослідження формування креативного середовища, його впливу на результати управління, можливостей розвитку та удосконалення його стану з метою адаптації до умов сучасних трансформаційних процесів. Крім того, актуальними є питання ефективних взаємовідносин між учасниками всього креативного процесу: генераторами креативних ідей, функціональними працівниками із комерціалізації наукових ідей та споживачами. Проблематика креативного середовища ширше розкрита через призму соціології та психології, ніж в економічній науці й, особливо, у менеджменті. На сьогодні залишається нерозкритим сутнісне поняття креативного середовища підприємства, його призначення, завдання, функції та вплив на діяльність підприємства. Тому питання креативного середовища теоретично актуальне та має суттєве значення з практичної точки зору. Важливо цілеспрямовано вдосконалити та систематизувати наявні результати наукових досліджень, а також інтенсифікувати розвиток явища креативного середовища вітчизняних підприємств. Вплив таких притаманних сучасності факторів як інтеграція, глобалізація та трансформація на економіку України кардинально змінює підходи до системи менеджменту підприємств. Такі зміни полягають у своєчасному переході підприємств з колишньої моделі управління, яка передбачала довготривалий виробничий процес, стабільну виробничо-технічну базу та сталу номенклатуру продукції і послуг, на нову модель, яка відповідає інноваційним методам і підходам в управлінні та ринковим умовам господарювання, а також ефективному використанні людського потенціалу як інтелектуального капіталу. Вагомою перевагою нової моделі управління креативними процесами на підприємстві є їх постійна інтенсифікація з метою забезпечення безперервності процесу генерації нових ідей та впровадження нововведень, як запорука динамічного і стратегічного розвитку підприємства.Такі тенденції зумовлюють зростання попиту на якісну й достовірну інформацію й, особливо, на кваліфіковані трудові ресурси. Радикальна трансформація моделі креативного менеджменту українського підприємства вимагає істотних змін у системі управління підприємством, у стилі керівництва та способі мислення менеджерів, тобто в організаційній культурі підприємства та її складнику −інноваційній креативній культурі. Підхід до трактування креативного середовища, в основі якого є “знання, вміння, творчі здібності й досвід цілеспрямованої підготовки, комплексного впровадження і всестороннього освоєння новацій в інноваційній сфері”[1] [3, 7] логічно назвати інтелектуальним, оскільки він розкриває зміст і можливості розвитку інтелектуального капіталу підприємства. Важливо розуміти співвідношення і взаємодію знань, вмінь, здібностей і досвіду з індивідом, а також яким чином вони можуть впливати на розвиток творчого мислення та креативного підходу до вирішення різноманітних завдань на підприємстві. Креативне середовище, з одного боку, є основою реалізації і розвитку інноваційного й творчого способу мислення, а з іншого − саме зазнає трансформації через вплив творчого мислення, яке відображає динамічні зміни у соціально-економічній, інституційній та організаційній сферах підприємства. Синтез постійного використання новацій і творчий підхід до вирішення управлінських проблем стає дієвою та ефективною інноваційною стратегією розвитку як для підприємства й окремого працівника, так і для держави загалом. Творчий підхід в управлінні та мисленні керівників і працівників підприємства перетворюються у стабілізуючий елемент конкурентоспроможності підприємства. Через це на кожному сучасному підприємстві повинна впроваджуватись так звана “культура змін”, яка культивує креативність і позитивне відношення працівників до новацій. Погляд на зміст креативного середовища полягає в ототожненні креативного середовища з витратами на удосконалення процесу виробництва, технологій, економії трудових і матеріальних ресурсів для забезпечення конкурентоспроможності підприємства на ринку. Креативне середовище для управлінця є сукупністю методів пошуку та реалізації управлінських рішень у процесі здійснення інноваційної діяльності. Воно включає в себе як соціальні норми та цінності суспільства, так і норми та правила, що виникли безпосередньо внаслідок практики реалізації нововведень на конкретному підприємстві. Креативне середовище для менеджера також визначається його соціально-психологічними характеристиками, певними стереотипами поведінки, соціальною і ціннісною орієнтацією та професійною спрямованістю. Ефективні креативні інновації вимагають відповідного взаємозв’язку: – між отриманням і опрацюванням актуальної інформації та якісним зворотнім зв’язком на всіх рівнях організаційної структури; – між генерацією ідей та їх втіленням на практиці; – між мотивацією творчості та ефективністю результату. Оскільки в основі кожної інновації закладена ідея, а головним генератором ідей є талановиті працівники, то основним завданням формування креативного середовища підприємства є встановлення балансу на таких трьох рівнях: 1) на всіх етапах креативного процесу; 2) між усіма головними функціями організації; 3) у підходах і методах управління. Культура інновацій проявляється у широкому спектрі − від створення умов повноцінного використання інноваційного потенціалу особистості та підприємства в інтересах розвитку суспільства до забезпечення максимальної рівноваги в реструктуризації та удосконаленні потенціалу[2] [5]. Формування креативного середовища дозволяє в сфері управління істотно зменшити вплив бюрократії, в економіці держави та управлінні підприємством підвищити ефект від впровадження новітніх технологій і винаходів, а в культурі організації оптимізувати зв’язок між традиціями та інноваціями у взаємовідносинах підрозділів і окремих працівників, стимулювати креативні настрої персоналу та підвищувати ділову активність підприємства загалом. Актуальним напрямком подальших досліджень є формування механізму створення креативного середовища на підприємстві, вивчення тенденцій, які безпосередньо впливають на інноваційну культуру, а також дослідження культури змін і розробка підходів до управління змінами.
|
||||||||
|