Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Генеалогічний метод

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 6.

Тема : Методи дослідження спадковості людини.

Навчальна мета

Знати :

1.Суть генеалогічного методу. Застосування правил складання родоводу. Використання символіки під час графічного зображення родоводів.

2.Основні типи успадкування ознак: аутосомно-домінантний; аутосомно-рецесивний; зчеплений зі статтю.

3.Графічне зображення та аналіз родоводів з різними типами спадкової патології. Прогнозування народження хворих дітей у родині пробанда.

4.Близнюковий метод. Виявлення природи хвороб за допомогою близнюкового методу.

5.Застосування популяційно-статистичного методу. Аналіз структури певної людської популяції: екологічна та генетична характеристика (закон Харді—Вайнберга).

6.Суть і значення дерматогліфічного методу. Використання цього методу як допоміжного тесту під час діагностики хромосомних і генних хвороб.

Вміти :

1.Виявляти причини та механізми виникнення генних і хромосомних патологій.

2.Графічно зображати родоводи та аналізувати їх.

3.Визначати тип успадкування ознаки та прогнозувати її в наступних поколіннях.

4.Отримувати відбиток малюнка папілярних ліній на пучках пальців та долоні.

5.Досліджувати відбитки папілярних ліній пальців рук і долонь.

6.Визначати коефіцієнт спадковості за формулою К. Хольцингера.

7.Застосовувати закон Харді—Вайнберга для визначення концентрації генів у генофондах популяцій.

Запитання для самопідготовки до заняття :

1. Хто вперше ввів генеалогічний аналіз ? Де використовується генеалогічний аналіз на сучасному етапі ?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Що таке папілярні лінії ? Для чого в медичній генетиці використовують метод дерматогліфіки ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Сформулюйте закон Харді – Вайнберга ? Умови застосування цього закону ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Вхідний контроль:

Виберіть правильні відповіді з колонки Б на запитання з колонки А .

 

А Б
1. Особа, родовід якої аналізують… А. дерматогліфічний
2. Вивчає візерунки на подушечках пальців… Б. конкордантність
3. Ступінь спів падіння ознак у близнюків… В. сибси
4. Метод генетики, що вивчає рельєф шкіри для діагностики спадкових хвороб… Г. Ф. Гальтон
5. Термін, яким в генеалогічному методі позначають рідних братів і сестер… Д. дактилоскопія
6. Вивчає візерунки на долонях… Е. популяційно-статистичний
7. Метод генетики, що вивчає розповсюдження певних генів у великих групах людей… Є. пробанд
8. Основоположник генеалогічного методу… Ж. Г.Харді
9. Один з основоположників популяційної генетики… З. дискардантність
10. Ступінь неспівпадіння ознак у близнюків… И. пальмоскопія

Хід роботи

Генеалогічний метод

Завдання 1.Ознайомитесь з символікою яка використовується для складання родоводів.

 

· особа для якої складається родовід називається пробандом. З нього починається складання родоводу;

· діти одного покоління називаються сибсами ;

· кожному поколінню відводиться один рядок. На ньому зліва направо розміщують генетичні символи членів родини ;

· старші покоління розміщуються вгорі, молодші внизу;

· у родоводі необхідно проаналізувати не менше трьох поколінь. Номер покоління позначають римськими цифрами.

Завдання 2.Ознайомтесь з прикладами побудови родоводу. Розгляньте схеми запропонованих родоводів, для кожного з наведених родоводів визначте:

А) Чи спадкова ця хвороба і чому;

Б) Який тип успадкування має тут місце;

В) Які особливості цього типу успадкування.

А

 
 
 
 

Б

 
 
 
 
 
 
 

В

 
 
 
 
 
 
 
 

Завдання 3.Складіть і проаналізуйте родовід за такою легендою.

Пробанд – чоловік–дальтонік. Його батьки нормально розрізняють кольори. У дідуся з боку матері –дальтонізм, бабуся здорова. У пробанда шестеро дітей: з них три дочки та двоє синів здорові, а в одного хлопчика –дальтонізм. У сім’ї дружини пробанда ніколи не було випадків дальтонізму.




Переглядів: 4998

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Близнюковий метод

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.