Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Генеалогічний метод

ПРАКТИЧНА РОБОТА № 6.

Тема : Методи дослідження спадковості людини.

Навчальна мета

Знати :

1.Суть генеалогічного методу. Застосування правил складання родоводу. Використання символіки під час графічного зображення родоводів.

2.Основні типи успадкування ознак: аутосомно-домінантний; аутосомно-рецесивний; зчеплений зі статтю.

3.Графічне зображення та аналіз родоводів з різними типами спадкової патології. Прогнозування народження хворих дітей у родині пробанда.

4.Близнюковий метод. Виявлення природи хвороб за допомогою близнюкового методу.

5.Застосування популяційно-статистичного методу. Аналіз структури певної людської популяції: екологічна та генетична характеристика (закон Харді—Вайнберга).

6.Суть і значення дерматогліфічного методу. Використання цього методу як допоміжного тесту під час діагностики хромосомних і генних хвороб.

Вміти :

1.Виявляти причини та механізми виникнення генних і хромосомних патологій.

2.Графічно зображати родоводи та аналізувати їх.

3.Визначати тип успадкування ознаки та прогнозувати її в наступних поколіннях.

4.Отримувати відбиток малюнка папілярних ліній на пучках пальців та долоні.

5.Досліджувати відбитки папілярних ліній пальців рук і долонь.

6.Визначати коефіцієнт спадковості за формулою К. Хольцингера.

7.Застосовувати закон Харді—Вайнберга для визначення концентрації генів у генофондах популяцій.

Запитання для самопідготовки до заняття :

1. Хто вперше ввів генеалогічний аналіз ? Де використовується генеалогічний аналіз на сучасному етапі ?

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

2. Що таке папілярні лінії ? Для чого в медичній генетиці використовують метод дерматогліфіки ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Сформулюйте закон Харді – Вайнберга ? Умови застосування цього закону ?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Вхідний контроль:

Виберіть правильні відповіді з колонки Б на запитання з колонки А .

 

А Б
1. Особа, родовід якої аналізують… А. дерматогліфічний
2. Вивчає візерунки на подушечках пальців… Б. конкордантність
3. Ступінь спів падіння ознак у близнюків… В. сибси
4. Метод генетики, що вивчає рельєф шкіри для діагностики спадкових хвороб… Г. Ф. Гальтон
5. Термін, яким в генеалогічному методі позначають рідних братів і сестер… Д. дактилоскопія
6. Вивчає візерунки на долонях… Е. популяційно-статистичний
7. Метод генетики, що вивчає розповсюдження певних генів у великих групах людей… Є. пробанд
8. Основоположник генеалогічного методу… Ж. Г.Харді
9. Один з основоположників популяційної генетики… З. дискардантність
10. Ступінь неспівпадіння ознак у близнюків… И. пальмоскопія

Хід роботи

Генеалогічний метод

Завдання 1.Ознайомитесь з символікою яка використовується для складання родоводів.

 

· особа для якої складається родовід називається пробандом. З нього починається складання родоводу;

· діти одного покоління називаються сибсами ;

· кожному поколінню відводиться один рядок. На ньому зліва направо розміщують генетичні символи членів родини ;

· старші покоління розміщуються вгорі, молодші внизу;

· у родоводі необхідно проаналізувати не менше трьох поколінь. Номер покоління позначають римськими цифрами.

Завдання 2.Ознайомтесь з прикладами побудови родоводу. Розгляньте схеми запропонованих родоводів, для кожного з наведених родоводів визначте:

А) Чи спадкова ця хвороба і чому;

Б) Який тип успадкування має тут місце;

В) Які особливості цього типу успадкування.

А

 
 
 
 

Б

 
 
 
 
 
 
 

В

 
 
 
 
 
 
 
 

Завдання 3.Складіть і проаналізуйте родовід за такою легендою.

Пробанд – чоловік–дальтонік. Його батьки нормально розрізняють кольори. У дідуся з боку матері –дальтонізм, бабуся здорова. У пробанда шестеро дітей: з них три дочки та двоє синів здорові, а в одного хлопчика –дальтонізм. У сім’ї дружини пробанда ніколи не було випадків дальтонізму.




Переглядів: 5203

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Близнюковий метод

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.