Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ex.1. Analyze these pairs of sentences and compare the predicates given there.

1. They are solving the equation at the moment. 2. He was dividing these numerals at 2 o’clock yesterday. 3. We have already reduced the fraction. 4. When I came back you had already replaced the terms in the equation. 5. They will have discussed the definition by 3 o’clock. The equation is being solved at the moment. These numerals were being divided at 2 o’clock yesterday. The fraction has already been reduced. When I came back the terms in the equation had already been replaced. The definition will have been discussed by 3 o’clock.
1. Are you changing the improper fraction to the whole number now? 2. Was she writing the decimal fractions at that moment? 3. Has he omitted the plus sign in this sentence? 4. Will you have translated the article by tomorrow? Is the improper fraction being changed to the whole number now? Were the decimal fractions being written at that moment? Has the plus sign been omitted in this sentence? Will the article have been translated by tomorrow?
1. The students are not multiplying these integers right now. 2. We were not subtracting the fractions when the teacher came in. 3. You have not divided the numerator yet. 4. The student had not proved the theorem by the end of the class yesterday. 5. They will not have checked the result of the calculation by 5 o’clock tomorrow. These integers are not being multiplied by the students right now. The fractions were not being subtracted when the teacher came in. The numerator has not beendivided yet. The theorem had not been proved by the end of the class yesterday. The result of the calculation will not have been checked by 5 o’clock tomorrow.

 

Ex. 2. State the voice and the tense-form of the verbs in the following sentences and translate them into Russian.

1. The students are being given a lecture now. 2. The students were being asked about mathematical sentences the whole lesson. 3. The given quantity hasn’t been divided yet. 4. All the data had been obtained by that time. 5. The algorithm will have been carefully worked out by tomorrow. 6. Have any of these articles on mathematics been translated recently? 7. All the digits have already been aligned as appropriate. 8. The conference is being held at the moment. 9. Are the numbers being added without a calculator right now? 10. His graduation paper hasn’t been presented yet.

 

 




Переглядів: 284

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ex. 6. Make the following sentences interrogative and negative. | Polynomials

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.