МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Exercise 1. Make up dialogues putting the sentences in the right order.
*Exercise 2. Read the answers. What were the questions?
1.________________________? – I’m fine, thanks. 2.________________________ ? – They are from Italy. 3.________________________ ? – My girl-friend is in Greece. 4.________________________ ? – Our names are Kate and Sally. 5.________________________ ? – No, I am single. 6.________________________ ? – No, I’m a student. 7.________________________ ? – It is 543 442 661. 8.________________________ ? – It is 17 Pushkin Street, Perm. *Exercise 3. Complete the dialogue and make up your own dialogues using the previous patterns. - Hello, Ted. - …, Helen. …? - I’m fine, thanks. … my friend Sam. He is … London. - Oh! … an Englishman? - Yes. - Glad … . - … too. - What do you do (for living)? - … a doctor. - But we … now. … soon. - All … .
Some information about your brief personal history Curriculum vitae [kq"rIkjulqm'vItaI] = CV – резюме Resume ['rezjumeI] /USA/ – резюме
Sample Curriculum Vitae
Exercise 4. Make up the sentences using the following words. His name is…; lives…; was born…; he is…, studied at…, can speak…, had a job at…, is interested in… .
*Exercise 5. Make up your own CV (printed).
Exercise 6. Answer the questions and introduce yourself to your group mates. 1. What’s your first /family/ name? 2. How old are you? 3. Are you single or married? 4. When is your birthday? 5. Where are you from? 6. Where do you live? 7. What is your future profession? 8. What do you do in your spare time? 9. What do you think about your boy/girl friend? 10. What’s your telephone number? 11. How do you spell your surname?
|
||||||||||||||||||||||||||||
|