МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Матеріал до практичної роботиОсновні реквізити справочинства Текст- головний реквізит документа. Це сукупність речень (кількох чи багатьох), послідовно об`єднаних змістом і побудованих за правилами певної мовної системи. Вимоги до мови документів (до тексту документа): Об`єктивність( відсутність суб'єктивних характеристик): - уникати особових займенників,умовного і наказового способів дієслова, слів тип дуже, великий. - відсутність питальних і окличних речень, прямої мови; - уживання аналітичних форм і розщепленого присудка: не заводчани, а працівники заводу, не повніший, а більш повний, не здійснюватимуться, а будуть здійснюватися; - переважне вживання пасивних зворотів: завод будується робітниками, лекції вивчаються студентами. Логічна послідовність: - тісний логічний зв'язок між реченнями; - частотність слів з ознаками мети, причини,результативності (для цього, з цією метою, таким чином); - чітке членування тексту на окремі пункти, абзаци, параграфи. Переконливість і доказовість: - викладення причини у конкретній формі з точним добором фактів і цифрових даних; - обгрунтованість висловленої думки, доказовість матеріалу; - лаконічність(більшість документів складає одну сторінку із залученням фактичного матеріалу у додатках). Досягається шляхом попереднього обдумування змісту, складання плану і уживання простих речень і скорочень. Уніфікація і стандартизація: - наявність схем побудови тексту; - підготовка і виготовлення бланків, якщо в установі виникає більше 20 % стандартних ситуацій. Ясність викладу і точність опису: - точний вибір слова; - правильне користування термінами; - уникання професіоналізмів; - орфографічна, пунктуаційна і граматична точність. Справочинство (делопроизводство) – це діяльність, яка охоплює питання документування й організації роботи з документами в процесі здійснення управлінської діяльності. Реквізити– основні елементи, з яких складається будь-який документ. У різних видах ділових паперів склад реквізитів неоднаковий; він залежить від змісту документа, його призначення й способу обробки. Кожен з них займає певне місце в документі, проте той самий реквізит у різних документах розташовується по-різному. Основними реквізитами є: - зображення герба республіки; - емблема організації чи підприємства - зображення урядових нагород - найменування міністерства чи відомства - найменування організації чи установи - назва структурного підрозділу - адресат - резолюція - гриф затвердження - поштова адреса, номер телефону - назва виду документа - дата - індекс - дата вхідного документа - місце складання або видання - відмітка про контроль - заголовок до тексту - текст - відмітка про наявність додатків - підпис - гриф погодження - відмітка про завірення копії - візи - відмітка про виконання документа й відсилання його в справу Формуляр- сукупність реквізитів документа, розташованих у певній послідовності на аркуші паперу. Бланк – це аркуш паперу з відтвореними на ньому реквізитами, що мають постійну інформацію. У бланках документів в основному використовується трафаретний текст. Усі ділові папери за способом викладу матеріалу можуть бути поділені на 2 категорії: - документи з низьким рівнем стандартизації; - документи з високим рівнем стандартизації. Документи з низьким рівнем стандартизації –це ділові папери, в яких можна заздалегідь передбачити і сформулювати лише окремі найзагальніші відомості. Основне для цієї категорії документів - правильно розмістити реквізити і підібрати спосіб викладу тексту. Ця категорія документів в основному існує в формулярах. Документи з високим рівнем стандартизації –це ділові папери, в яких може бут передбачений не лише формуляр документа, а навіть слова, словосполучення й речення, в яких виражена думка, за винятком цілком конкретних відомостей. Для них у готовому бланку залишається кілька незаповнених місць. Документи цієї категорії в основному оформляються на бланках. Переважна кількість документів з високим рівнем стандартизації оформляється як службова документація від імені підприємств, організацій чи установ. Перевага документів високого рівня стандартизації полягає в тому, що вони вимагають мінімального напруження при сприйманні і пришвидшують процес укладання документа, дозволяючи не витрачати зусиль на пошуки способу викладу тексту. Спосіб викладу тексту –це добір слів, словосполучень, побудова речень і зв`язки між ними. В основному використовується в документах з низьким рівнем стандартизації і кожного разу залежить від конкретного змісту того, що викладається, від ситуації, від певних обставин ділового спілкування. Для цього типу документації найважливішим є вміння організувати виклад матеріалу так, щоб у порівняно невеликий за обсягом документ укласти максимум потрібної інформації. За способом викладу виділяють такі види текстів: - розповідь - опис - роздум. Для розповіді, яка відтворює реальне життя у динаміці характерним є: - вживання обставин часу, що вказують на послідовність перебігу подій або виконання дій ( спочатку, тоді, потім, пізніше), та обставин місця ( в Україні, у коледжі, у місті). - використання дієслів-присудків із значенням послідовності дій, що стосуються однієї особи ( народився, навчався, працював); - можливість уживання в одному тексті дієслів різних часових форм ( народився, навчаюся, проживаю). Використовується такий вид тексту в протоколах, звітах, автобіографії Опис – це принцип характеристики явища через перерахування ознак, властивостей. Для цього способу викладу характерно: - вираження одночасності через дієслова однієї часової форми ( тільки в минулому, тільки в теперішньому або тільки в майбутньому часі). - вживання однорідних членів речення; - використання неповних речень з опущеним присудком ( посередині – стіл). Використовується цей спосіб у актах, наказах, постановах. Для роздуму, який виражає причиново-наслідкові відношення, характерними є: - вживання складнопідрядних речень з підрядними причини, мети, умови. - Використання обставин причини, мети, умови; - Вживання вставних слів, що вказують на порядок вислову думок, джерело інформації, впевненості чи невпевненості. Саме у цьому способі викладу находить своє втілення така логічна форма думки, як доказ. Використовується в характеристиках, доповідних і пояснювальних записках. У деяких видах ділових паперів усі три способи викладу поєднуються, взаємодіють, доповнюючи один одного. Найдоцільніше кожен документ присвячувати якомусь одному питанню. Отже, послідовність викладу, продуманість переходів, добір фактів, точність аргументів – усе це дає можливість розкрити тему документа, виділити в ньому головне, відтінити деталі.
|
||||||||
|