МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quiz – National IdentityTask 1: Fill in the squares with appropriate items
Task 2: National dress Name some parts of the Welsh national dress ________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________ Name some parts of the Scottish national dress ________________________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ Task 3: National cuisine
a) bangers and mash b) bara brith c) soda bread d) stovies e) bread and butter pudding f) cock-a-leekie g) Yorkshire beef h) cockles i) potato bread j) haggis k) colcannon l) laverbread m) shortbread Task 4: Can you distinguish the nationality of people’s descendants who bear the following names and surnames? Cameron Campbell Davies Duncan Fitzwarren MacGregor McKenzie O’Connor Sean Lloyd Pritchard Task 5: Miscellaneous 1. Typical English dances are _______________________________________________ 2. Which country is not represented on the Union Jack ? _____________________________ 3. Which part did the English call “land of foreigners”?_____________________________ 4. What is “Eisteddfodd”? ___________________________________________________________________________ The State Opening of Parliament - работа с видео фильмом. 1. The Route Describe the main points: the Royal Entrance in Victoria Tower > The Norman staircase > The Norman porch > The Robing Room > The Royal Gallery > the Prince’s Chamber > The House of Lords 1. Why are there 2 thrones in the House of Lords? How different are they? 2. The Norman Staircase Who lines the staircase? 3. The Yeomen of the Guard – who are they? 4. The coach with the jewels Where are they brought from and what happens to them in the Palace? What’s the name of the crown? Who was it originally made for? When is it used? What other royal regalia are mentioned? 5.“Taking of a hostage” – what kind of tradition is it? The Queen’s route from Buckingham Palace 7. What are the functions of the Lord Chancellor now? The Queen arrives at Westminster Palace What happens when the monarch arrives at the Palace? Who meets her? Where does she go then? 9.What are the functions of the Lord Great Chamberlain? 10.The Speaker on the way to the House of Commons Who follows him? How does the meeting begin? 11.The Queen leaves the Robing room How does she arrive at the Lords’ chamber? The Black Rod What does he do? QUIZ
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|