Ринкова пропозиція, фактори впливу на неї, та можливості досягнення ринкової рівноваги між пропозицією та попитом.
Сумарну пропозицію виробників називають ринкова пропозиція. Ринкова пропозиція, її величина при кожному значенні ціни дорівнює сумі величин пропозицій окремих виробників при цьому значенні ціни.
Ринкова пропозиція — це сума індивідуальної пропозиції виробників за всіх можливих цін.
Чим вищою є ціна на товар, тим більшу кількість його готові запропонувати постачальники.
Крива ринкової пропозиції має менший кут нахилу, ніж криві пропозиції окремих виробників, оскільки ринок відгукується на підвищення цін більшим абсолютним зростанням обсягу пропозиції.
Зауважимо, що число виробників може бути значно більшим, ніж два. У цьому випадку функція ринкової пропозиції від ціни і-того виробника має вигляд Qs=fip
i=1, 2, n, де Qs — обсяг пропозиції; р — ціна товару; n — кількість виробників на даному ринку.
На пропозицію також впливає ряд факторів, які значною мірою визначають обсяг пропозиції. До них належать:1) ціни на ресурси; 2) технології виробництва; 3) податки і дотації; 4) ціни на товари-субститути; 5) кількість покупців; 6) очікування зміни цін.
На обсяг пропозиції можуть впливати і деякі інші фактори, наприклад, зміни погоди, кліматичних умов, стихійні лиха
Ринкова рівновага встановлюється за таких цінах та кількостей товарів, при яких збалансовані сили ,що діють на ринку, тобто, коли кількість товару, яку покупці хочуть купити, відповідає кількості товару, яку продавці хочуть продати та коли відсутня тенденція зміни ціни й кількості.
Переглядів: 136
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: