Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Сутність аналізу портфеля бізнесів та його основні етапи

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття. Активізація попередніх знань. Мотивація навчання та актуалізація теми заняття.

ІІІ. Викладення нового матеріалу

План

1.Сутність аналізу портфеля бізнесів та його основні етапи

2. Матриця Бостонської консультаційної групи

3.Матриця Ансоффа і тримірна схема Абеля

4.Діловий комплексний аналіз

Сутність аналізу портфеля бізнесів та його основні етапи

Аналіз портфеля бізнесів є одним із основоположних інструментів стратегічного управління він дає змогу збалансовувати найголовніші фактори бізнесу:

- ризик

- надходження грошей ;

- надходження і відмирання окремих видів бізнесу .

Однак цей інструмент не може замінити ні стратегічне планування, ні стратегічне управління в цілому.

Кожна фірма пропонує на ринок як правило декілька продуктів кожен з яких відіграє різну роль на ринку і приносить різні прибутки. Тому вибираючи стратегію фірми необхідно диференціювати ці продукти шляхом визначення так званих стратегічних господарських одиниць, полів, підрозділів.

Незалежно від методу портфельного аналізу в основі кожного з них лежить :

- чіткий розподіл напрямів діяльності за ринками товарів або сегментами ;

- порівняння стратегічної цінності різних напрямів діяльності ;

- зв’язок між стратегічними положеннями організації її економічні і фінансові показники .

Портфельний аналіз вимагає чіткої злагодженої роботи вищого керівництва і дозволяє :

1.добитись рівноваги між досягненням короткострокових і довгострокових цілей ;

2.врахувати як привабливі так і непривабливі напрями бізнесу ;

3.розставляти пріоритети при розподілі людських і фінансових ресурсів дає змогу покращити комунікативні процеси в організації.

Основними категоріями аналізу портфеля бізнесів є :

- стратегічна зона господарювання (СЗГ) ;

- стратегічна одиниця бізнесу (СОБ).

 

В практиці бізнесу ці категорії перше застосувала компанія „Дженерал Електрік” як новий спосіб сегментування ринку .

СЗГ-певний сегмент середовища організацій на якому фірма здійснює (може здійснювати , хоче здійснювати ), свою діяльність і який є об’єктом аналізу.

СЗГ залежить від майбутніх потреб ринку технології, споживачів географічного регіону .

 

СОБ – внутрішній фірмовий підрозділ, організаційна одиниця, які відповідають за розробку стратегічних позицій фірми в одній або декількох СЗГ .

СОБ – це „фірма у фірмі” яка самостійно планує свою діяльність , має свою стратегію , власного керівника і відповідає за результат своєї роботи .

 

Портфельний аналіз має на меті оцінити товарно – продуктові і ринкові можливості фірми і взаємозв’язок між окремими видами її діяльності. Найпопулярнішими методиками портфельного аналізу є побудова двовимірних матриць, одна з осей яких є СЗГ (темпи росту), а інша СОБ (їхня конкурентна спроможність).

Етапи проведення аналізу портфеля бізнесів відображені нарис. 10.1.

 


Рис. 10.1 - Етапи проведення аналізу портфеля бізнесів

Найпопулярнішою методикою проведення портфельного корпоративного аналізу є використання матричних методів.

Вони в основному зводяться до побудови двовимірних матриць (можуть бути і з більшим числом вимірів). На одній з осей двовимірної матриці відкладаються показники оцінки стану або перспектив розвитку ринку, СЗГ (частіше на вертикальній), а на другій – (частіше на горизонтальній) – показники оцінки конкурентоспроможності відповідних СОБ підприємства. На перетині шукають відповідні стратегії.

При цьому застосовують готові матриці відомих у світі консалтингових фірм, переважно американських.




Переглядів: 849

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.