Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






III. Робота над новим матеріалом.

Хід уроку

I. Організаційний момент. Оголошення теми та мети уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

Письмова вікторина:

— Визначити жанр твору "Хазяїн".

— Проти кого спрямована сатира у п'єсі?

— В яких творах зарубіжної літератури розкрито згубний вплив грошей?

— Вказати основну рису характеру Пузиря.

— Чим схожі на Пузиря Ліхтаренко та Феноген?

III. Робота над новим матеріалом.

1. Постановка проблеми.

Що означає поняття "честь"? (Тлумачний словник містить таке визначення: "Честь — сукупність вищих моральних принципів, якими людина керується у своїй громадській і особистій поведінці; повага, пошана, визнання кого-небудь, чого-небудь; те, що дає право на шану, повагу, визнання").

2. Бесіда за твором.

— Де вперше в комедії ми зустрічаємося з Феногеном? Коли з'являється перша інформація про Ліхтаренка?

— Які риси Феногена та Ліхтаренка найбільше впадають у вічі?

— Про що домовляються Феноген та Ліхтаренко?

— Чому "відстає" від них економ Зелінський?

— Які аморальні особи діють поза лаштунками? (Петро Михайлов, Гаврило Чобіт, Петренко, Зенделевич, Хаскель, Крачковський)

— Як ви ставитеся до поміщика Золотницького?

— Ваше бачення образів Соні та Калиновича.

3. Читання за особами.

Учні мали домашнє завдання: ґрунтовно опрацювати текст, виписати цитати до образів. Бажано, щоб були "озвучені" такі епізоди (якщо дозволяють обставини, можна інсценізувати одну зі сцен):

1. Дія перша. Ява ІІ. Розмова Маюфеса та Феногена.

2. Дія перша. Ява ХІІІ. Розмова Пузиря і Золотницького.

3. Дія друга. Ява Х. Розмова Соні й Калиновича.

4. Дія друга. Ява ХІ. Розмова Феногена з Ліхтаренком.

5. Дія друга. Ява ХІІ. Ліхтаренко, Феноген, Зозуля.

4. Усний роздум — спостереження "Честь і безчестя персонажів комедії "Хазяїн".

(Рекомендації для учнів (у процесі відповідей десятикласники використовують виписані вдома цитати до образів-персонажів):

— Поміркувати, чому саме таку тему обрано.

— Для кого з героїв щось важить честь?

— Чому Пузир, Ліхтаренко, Феноген та інші говорить про честь, прикриваються нею, а діють за законами безчестя?

— Які почуття викликають у вас персонала твору? 5. Гра "Хто з героїв комедії "Хазяїн" сказав?.."

• "Всякий чорт прийде сюди голодний, а ти його годуй. Нема, щоб з собою привіз солонини там, чи що. Нехай не звикають".

• "Я нічого такого не беру, не краду — боже сохрани! Я так роблю, щоб все те, що є в хазяїна, було ціле і щоб мені була користь! Це комерчеський гендель!"

• "Земля, скот, вівці, хліб, комерція, бариші — оце життя! А для чого ж тоді, справді, і жить на світі, коли не мать цього нічого?"

• "...я лічу вас далеко біднішим від себе, і будьте певні, що у приймаки я до вас не піду ніколи!"

• "Поети есть сіль землі, гордість і слава того народа, серед котрого з'явились; вони служать вищим ідеалам..."

• "У мене все тіло труситься від жаху, що у нас таким хлібом годують людей..."

• "Чудні люде! Голодних годуй, хворих лічи, школи заводь, пам'ятники якісь став!.. Повигадують собі ярма на шию і носяться з ними, а вони їх муляють, а вони їм кишені продирають. Чудні люде!"

(Відповіді: 1,7 — Пузир, 2 — Ліхтаренко, 3 — Феноген, 4 — Калинович, 5 — Золотницький, 6 — Соня).




Переглядів: 213

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.