Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Оцінка конкурентоспроможності підприємств на ринку.

ЗВІТ

Про проходження навчальної практики з дисципліни «Маркетинг»

 

 

Виконав:

Студент ІІ курсу 5 групи

Економічного факультету

Павлушенко А. В.

Науковий керівник:

Варченко Ольга Миронівна

 

 

Біла Церква

Зміст

Варіант 61

Вступ………………………………………………………………………....3

1. Теоретичне завдання……………………………………………….5

2. Ситуаційне завдання……………………………………………….9

3. Розв’язування задач……………………………………………….14

3.1 Оцінка конкурентоспроможності підприємства………......14

3.2 Оцінка якості товару…………………………………...…......17

3.3 Оцінка ризику в маркетинговій діяльності………………..20

Висновок…………………………………………………………….…..…23

Список використаної літератури……………………………………....24

 

 

Вступ

Як показує практика, актуальність маркетингових досліджень визначається зростаючою роллю маркетингу в житті людини, а саме: реальною орієнтацією розвитку російської економіки по шляху регульованих ринкових відносин; зростаючим інтересом до маркетингу як засобу життєзабезпечення і розвитку суб'єктів ринку; масовим зміною в ході проведених в країні реформ менталітету споживачів і формування в їх свідомості нового ринкового способу життя, невід'ємною складовою якого є маркетинг.

Звичайно, задовольняти потреби можливо і без маркетингу в умовах повної визначеності інформації, що на практиці не можливо. До факторів невизначеності найчастіше відносяться: число і статуси реальних і потенційних споживачів; природа потреби і фактори, що визначають її розвиток; переваги споживачів і чинники, що їх визначають; місце, де здійснює покупки споживач, і способи прийняття ним рішень про покупку; фактори впливу на потенційних споживачів у напрямку, вигідному для продавця (виробника); ціна, яку готовий заплатити споживач за відповідний товар.

Дуже часто, особливо в нашій країні, виробництво товарів і послуг починається без достатніх маркетингових досліджень. Виробники не хочуть нести додаткові витрати на "непотрібні" маркетингові дослідження, уточнюючі всі характеристики виробництва, орієнтованого на задоволення потреб, в результаті втрачають набагато більше.

Доцільність пропозиції повинна бути підкріплена маркетинговими дослідженнями, що включають оцінку стану попиту і пропозиції різноманітних послуг, які можуть бути виконані не тільки зайнятими в цій сфері, але і потенційно зайнятими (на основі аналізу стану ринку праці).

При обговоренні з керівниками діючих підприємств питань ефективності маркетингу, виявляється схожість проблем, що проявляється у порядку формування маркетингових служб, їх функціонування, зв'язки з іншими відділами і службами, а саме : створюється служба (відділ) маркетингу, призначається керівник, визначається місце служби і зв'язку у діючій організаційній структурі управління підприємства. Здійснюється це, як правило, інтуїтивно, за рішенням керівника підприємства без достатніх мотивів і аналізу діючої системи управління і факторів зовнішнього середовища; функціонування служби починається з пошуку проблем, якими вона повинна займатися, в той час як правильно було б зайнятися стратегією, а далі розробкою плану маркетингу, контролем і координацією його виконання через рішення конкретних завдань комплексу маркетингу; пошук зазначених проблем, як правило, здійснюється за аналогією з діючими службами маркетингу на інших підприємствах, що мимоволі призводить до стандартних помилок, які "тиражуються" в зростаючих обсягах. Замість цього було б правильніше призначати на посаду керівника професійного маркетолога або навчити його у системі вищої освіти або перепідготовки; керівництво підприємства дуже швидко "забуває" про те, що перш за все воно само повинне керуватися в своїй діяльності маркетингової концепції, пручається, коли служба маркетингу вимагає кошти для проведення маркетингових заходів. Утворюється замкнене коло, розірвати яке можливо лише на основі чіткого дотримання правил, розроблених і реалізованих усіма учасниками "гри".

Кажучи про сфери застосування маркетингу зазначимо, що маркетинг може бути представлений:

· на макро, мезо і мікрорівнях управління;

· при вирішенні стратегічних і тактичних завдань

 

1. Теоретичне завдання. Розкрийте суть і значення маркетингової логістики.

 

Маркетингова логістика — це діяльність з управління матеріальними та інформаційними потоками при їхньому переміщенні від виробників до споживачів, орієнтована на запити споживачів.

Метою логістичної системи є забезпечення своєчасної доставки товарів у необхідне місце, у потрібній кількості відповідно до запитів споживачів, а також запланованого рівня обслуговування з мінімальними витратами.

Основне завдання маркетингової логістики — координація зусиль учасників каналу розподілу з метою забезпечення максимальної цінності товару для споживачів.

Кінцевою метою маркетингової логістики є задоволення запитів і вимог покупців та одержання на цій основі прибутку.

Основними функціями маркетингової логістики є:

· обробка замовлень

· складування

· управління товарними запасами

· фіксоване замовлення

· фіксований інтервал

· транспортування

Підприємства повинні забезпечити таке управління маркетинговою логістикою, за якого високий рівень задоволення клієнтів забезпечувався б прийнятними витратами. Для цього необхідно, щоб усі елементи логістики були пов'язані між собою і перебували під постійним контролем.

Підвищенню ефективності маркетингової логістики сприяє взяття на озброєння концепція інтегрованого управління маркетинговою логістикою, яка припускає забезпечення співробітництва як між різними учасниками каналу розподілу, так і між структурними підрозділами підприємства.

Традиційна концепція маркетингу основними джерелами конкурентних переваг вважає активну інноваційну політику, використання сильних брендів, грамотну політику просування, сервісне обслуговування, а також ціну. В умовах низької купівельної спроможності переважної частини населення саме останній елемент стає одним з важливих чинників конкурентоспроможності підприємства на ринку. Рівень ціни визначається побудовою раціональних бізнес-процесів на підприємствах або ланцюжками створення цінностей, що забезпечується за допомогою логістики.

Найбільший ефект в забезпеченні конкурентної переваги підприємства на ринку буде досягнуто при інтеграції маркетингу і логістики, оскільки взаємодія маркетингу – як концепції управління, орієнтованої на ринок, і логістики, – як концепції управління, орієнтованій на потік, створює можливості підвищення товарної і інформаційної корисності і цінності товарів, що оцінюються покупцем.

Діяльність по закупівельній логістиці слід починати з використання таких маркетингових елементів, як вивчення попиту, потреб покупців на товари, дослідження купівельних намірів, оцінки конкурентоспроможності товарів різних товаровиробників і ін. При цьому за допомогою методів маркетингу комерційні працівники повинні отримувати необхідну інформацію про те, які товари і чому хочуть купувати споживачі, на які товари попит найбільш високий, закупівля яких товарів зможе принести необхідний прибуток.

Маркетинг дозволяє визначити асортиментний профіль підприємства, який, у свою чергу, істотно впливає на систему логістики. Чим більше асортимент продукції, що реалізовується, тим складніше проблеми логістики у всіх сферах контролю запасів, транспорту і збуту.

Стан системи маркетингової логістики багато в чому визначає вибір каналу розподілу. Вибрані канали безпосередньо впливають на швидкість, час, ефективність руху і збереження товарів при їх доставці в торгівельне підприємство. Вживаний при цьому вартісний аналіз логістики, направлений на зниження витрат обігу, може привести до зниження якості обслуговування. У свою чергу, якість обслуговування системи фізичного розподілу визначається швидкістю доставки; надійністю термінів постачання; здібністю системи до задоволення попиту. Здатність системи задовольняти попит і швидкість доставки взаємозв’язані: негайна реалізація попиту означає швидку доставку. Якісне обслуговування досягається прискоренням транспортування і передачі замовлення, а також потужністю складських площ. Ці моменти, що відносяться до маркетингу, підвищують витрати логістики.

Система маркетингової логістики залежить також від тактики збуту товарів. Перш за все, виникає необхідність вдосконалення збутової політики в цілях формування ринку і значного поліпшення асортименту товарів, що реалізовується. При розробці такої політики комерційні працівники повинні орієнтуватися на концепцію крізної логістики, поширеної на всю сферу комерційної діяльності підприємства. При цьому основний упор в логістичному аналізі повинен робитися на виявленні і обліку споживчих характеристик товару, систему управління товарними запасами, сервісні послуги, а також на визначенні їх залежності від ринкових чинників, тобто конкуренції, попиту на ринку, привабливості ринку, цін і ін.

Існують певні бізнес-процеси, ефективне управління якими можливо тільки при використанні механізмів інтеграції маркетингу і логістики. Це:

· формування бренду;

· розвиток відносин із споживачем, спрямованих на створення лояльності кінцевого споживача;

· вдосконалення відносин з постачальниками, тобто зміцнення взаємин, направлених угору по ланцюжку;

· управління ланцюжком постачань.

Маркетингова логістика забезпечує здійснення цих процесів на якісно новому рівні, дозволяє забезпечити повне розуміння потреб і запитів ринку і розробити стратегію, яка задовольнить як учасників логістичного ланцюга, так і кінцевих покупців.

 

 

2. Ситуаційне завдання. Визначити і обґрунтувати фактори, які впливають на купівельну поведінку індивідуального покупця: житла, молока, підручника з маркетингу.

1. Індивідуальні фактори про покупці житла:

А) Вартість нерухомості

Вартість житла можна назвати, мабуть, найбільш значущим фактором, на який звертає увагу переважна більшість покупців. В основному ціна житла складається з декількох складових – район розташування новобудови, тип будинку, площа кімнат, наявність ремонту та оздоблення і т. д.

Перед придбанням житла потрібно об'єктивно оцінити платоспроможність. Особливо покупцеві варто звернути увагу на власну платоспроможність. Тут часто важливу роль відіграють такі обставини, як перспективи кар'єрного росту, наявність або відсутність покупок і справ, які можуть вимагати серйозних фінансових вкладень, можливість отримання фінансової підтримки від родичів та ін. Все це грає важливу роль, особливо, якщо найближчим часом покупцеві потрібно вкласти велику суму грошей в витратний проект. В такому разі придбання дорогої нерухомості розглядати не варто, або має сенс відкласти покупку на більш сприятливий з фінансової точки зору період.

Б) Район розташування

Район розташування майбутнього житла також варто підбирати ретельно. Це можуть бути віддалені спальні райони, промислова зона або центр міста з високорозвиненою соціальною інфраструктурою. Не варто пояснювати, що при виборі житла кожен споживач в основному орієнтується на бажаний для нього район. Тут все дуже індивідуально – комусь доведеться по душі тиша спального району, співробітник промислового підприємства, можливо, віддасть перевагу житло недалеко від промзони, а для тих, хто купує квартиру в центрі міста, часто діють свої пріоритети – престиж новобудови, розвинена торговельна та розважальна інфраструктура та ін. Варто зазначити, що від району розташування нерухомості часто залежить не тільки вартість, але і комфорт проживання мешканців.

 

В) Вторинне житло або новобудова

Вирішуючи питання про вибір одного з цих двох варіантів, варто звернути увагу, що однозначної відповіді, що краще – вторинне житло або первинний ринок – не існує. В обох випадках є свої плюси і мінуси.

До основних достоїнств готового житла можна віднести розташування у вже облаштованих районах, де в крокової доступності є все необхідне для повноцінного життя сучасної людини – школи, дитячі сади, поліклініки, аптеки, торгові центри, магазини, кафе і багато іншого. У районах зведення новобудов соціальна інфраструктура часто недостатньо розвинена. Також нові будинки в основному знаходяться досить далеко від центру міста, куди важко дістатися без пробок. У більшості випадків, якщо житло пропонуються покупцеві без обробки, потрібні значні витрати на ремонт. Плюсом вторинного житла можна назвати можливість швидкого заселення, оскільки воно повністю готове для проживання, в той час як покупка квартир в новобудовах часто пов'язана з укладенням договору про пайовому будівництві і довгим терміном очікування до моменту здачі будинку. Однак з іншого боку пайове будівництво дає відмінну можливість заощадити в тому випадку, якщо забудовник має хорошу репутацію і готовий підкріпити її гарантіями.

 

 

Г) Технологія будівництва

В даний час основними типами багатоповерхових будинків є цегляні, панельні і монолітні. Технологія будівництва будинку безпосередньо впливає на якість самого житла і, як наслідок, на його ліквідність на ринку.

Д) Мета купівлі житла

Житло купується для різних цілей. Таким чином, якщо людині потрібно житло для себе і своєї сім'ї, для нього важливо наявність в крокової доступності соціальної інфраструктури – дитячого садка і школи, розвинутої торговельної інфраструктури тощо В тому випадку, якщо житло купується в інвестиційних цілях, в такому випадку пріоритети будуть розставлені трохи інакше

На додаток до основних критеріїв існує ще велика кількість нюансів, таких, як поверховість, планування, ремонт та ін. Важливо визначитися з усіма даними факторами до звернення до ріелтора. Це допоможе домогтися істотної економії часу при виборі найбільш оптимального варіанту житла.

2. Індивідуальні фактори про покупці молока:

А) Ціна

Ціна є важливим фактором, адже від ціни також залежить і якість молока.

Б) Місце покупки

Деякі люди воліють купувати молоко у бабусь, які торгують ним біля дороги. Зазвичай у такої бабусі в селі є одна-дві корови, які дають молоко. Звичайно, пасовища далеко від дороги, на яких пасуться корови, є чудовим для них кормом. А тому молоко виходить жирним, смачним і корисним.

Але є певний ризик: таке молоко може містити і інфекцію. Найчастіше інфекція міститься не в самому молоці, а в посуді, в якій воно продається. Так як не всі господині ретельно миють посуд з-під молока, та й невідомо, що раніше знаходилося в пластиковій пляшці чи скляній банці.

Але, звичайно ж, найчастіше ми купуємо молоко в магазині, пастеризоване, герметично упаковані в пакети. Але таке молоко не може гарантувати стовідсоткове якість і свіжість.

В) Колір

Колір будь-якого молока повинен бути насиченого білого або кремового відтінку. Молоко не повинно бути прозорим. Чим прозоріше молоко, тим більшу кількість разів його проганяли через сепаратор, або розбавляли водою. Чим насиченіший молоко, тим більше його жирність. Жирність справжнього якісного молока варіюється від 3 до 6 відсотків.

Г) Запах

Справжнє молоко повинно пахнути свіжістю. Воно повинно мати приємний молочний запах. Молоко не повинно віддавати кислим запахом або коров'ячим гноєм, інакше там можуть міститися шкідливі бактерії інфекції.

Д) Упаковка:

·вона має бути непошкоджена;

·якщо упаковка м’яка, фарба не повинна залишатися на руках. Низька якість упаковки зазвичай свідчить і про низьку якість товару в ній.

·адреса виробника;

·дата виготовлення та кінцевий термін реалізації продукту;

· склад;

· які консерванти використано.

Е) Типи молока:

·Питне

·Пастеризоване

·Ультрапастеризоване

·Стерилізоване

·Топлене

·Вітамінізоване

·Відновлене

·Цільне

 

3. РОЗВ`ЯЗАННЯ ЗАДАЧ:

Оцінка конкурентоспроможності підприємств на ринку.

Виконатио цінкуконкурентоспроможності 3 підприємств-конкурентів. Основні параметри факторів конкурентоспроможності наведені в таблиці.

Таблиця 3.1

Показники підприємств-конкурентів

Показник Значення показника для конкурентів
А Б В
Термінслужби продукції, років 2,5
Вартість одиниці продукції, тис.грн. 0,8 0,5 0,5
Престиж торгової марки Високий Високий Високий
Захищеність продукції патентами В середи нікраїни В країнах ЄС Немає
Захищеність технології патентами Немає В середині країни В середині країни
Вік устаткування, років
Обсяги виробництва з розрахунку на одного працюючого, тис.грн. 180,5
Частка висококваліфікованих робітників,%
Частка ринку збуту, контрольована підприємством, %
Розміщення складських приміщень, км
Форми збуту Пряма доставка Через оптових посередників Пряма доставка
Система транспортування Автотранспорт з/д з/д
Індивідуальний продаж Зразки виробів Знижка 10% Знижка 20%

 

Оцінку виконувати з урахуванням вагомості факторів: продукція – 0,3; виробництво – 0,2; просування продукції на ринок – 0,2; канали розподілу і товароруху – 0,3.

Таблиця 3.2

Оцінка конкурентоспроможності підприємства

Показник Значення показників
А Бал Б Бал В Бал
1)Продукція – 0,3            
-термін служби продукції, років 2,5
-вартість одиниці продукції, тис.грн. 0,8 0,5 0,6
-захищеність продукції патентами В середині країни В країнах ЄС Немає
Середня оцінка 0,5 0,9 0,6
2)Виробництво – 0,2            
-захищеність технології патентами Немає В середині країни В середині країни
- вік устаткування, років
-обсяги виробництва з розрахунку на одного працюючого, тис.грн. 180,5
-частка висококваліфікованих робітників,%
Середня оцінка 0,4 0,4 0,4
3) Канали розподілу і товароруху – 0,3            
             
-розміщення складських приміщень, км
- система транспортування Автотранспорт з/д з/д
- форми збуту Пряма доставка Через оптових посередників Пряма доставка
- частка ринку збуту контрольована підприємством, %
Середня оцінка 0,6 0,7 0,7
4) Просування продук на ринок– 0,2            
- престиж торгової марки Високий Високий Середній
- індивідуальний продаж Зразки виробів Знижка 10% Знижка 20%
Середня оцінка 0,4 0,5 0,5
Інтегральний показник 2,4 2,2
               

 




Переглядів: 776

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.