МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
Classification of VerbsMorphological classifications 1. According to their stem-types all verbs fall into: simple (to play), sound-replacive (food - to feed, blood - to bleed), stress-replacive (‘insult - to in’sult, ‘record - to re’cord), expanded - built with the help of suffixes and prefixes (oversleep, undergo), composite - correspond to composite nouns (to blackmail), phrasal (to have a smoke, to take a look). 2. According to the way of forming past tenses and Participle II verbs can be regular and irregular. Lexical-morphological classification is based on the implicit grammatical meanings of the verb. According to the implicit grammatical meaning of transitivity/intransitivity verbs fall into transitive and intransitive. According to the implicit grammatical meaning of stativeness/non-stativeness verbs fall into stative and dynamic. Dynamic verbs include: 1) activity verbs: beg, call, drink; 2) process verbs: grow, widen, narrow; 3) verbs of bodily sensations: hurt, itch; 4) transitional event verbs: die, fall; 5) momentary: hit, kick, nod. Stative verbs include: 1) verbs of inert perception and cognition: adore, hate, love; 2) relational verbs: consist, cost, have, owe. According to the implicit grammatical meaning of terminativeness/non-terminativeness verbs fall into terminative and durative. This classification is closely connected with the categories of aspect and temporal correlation. Syntactic classifications According to the nature of predication (primary and secondary) all verbs fall into finite and non-finite. Functional classification According to their functional significance verbs can be notional (with the full lexical meaning), semi-notional (modal verbs, link-verbs), auxiliaries. Auxiliaries are used in the strict order: modal, perfective, progressive, passive. Переглядів: 602 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|