МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||
Old English verbal system: strong verbs.built their principal forms with the help of root vowel interchange (they made use of IE ablaut with certain modifications due to phonetic changes and environment) Strong verbs had 4 stems which were formed by means of vowel gradation (vowel interchange, grammatical ablaut) in the stems and by adding certain suffixes characteristic of each stem: The suffix -an was used for the Inf., no ending for the Past sg., -on for the Past pl., -en for Part.2. Strong verbs are usually divided into 7 classes, differing in the root vowel. The vowel gradation was of 2 kinds: qualitative (1-5 class) and quantitative (6 class). In some verbs vowel gradation was accompanied by consonant interchange Ablaut– an independent vowel interchange unconnected with any phonetic conditions (the earliest set of vowel interchange, which dates from Proto-Germanic and Proto-Indo-European)
The strong verbs in OE are usually divided into seven classes. Classes from 1 to 6 use vowel gradation which goes back to the IE ablaut-series modified in different phonetic conditions in accordance with PG and Early OE sound changes. Class 7 includes reduplicating verbs, which originally built their past forms by means of repeating the root-morpheme; this doubled root gave rise to a specific kind of root-vowel interchange. The principal forms of all the strong verbs have the same endings irrespective of class: -an for the Infinitive, no ending in the Past sg stem, -on in the form of Past pl, -en for Participle II. In the verbs of Class 6 the original IE gradation was purely quantitative; in PG it was transformed into a quantitative-qualitative series. Переглядів: 311 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|