Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Процес прийняття управлінських рішень

 

Дата: 04.04.15

Тема6: Влада та лідерство в менеджменті

План

1. Влада та відповідальність

2. Характеристика типів влади

3. Типи і стилі лідерства в менеджменті

4. Особливості лідера

1. Влада – це можливість менеджера розпоряджатись ресурсами, впливати на дію та поведінку людей за допомогою певних засобів, а саме: права, волі, авторитету і насильства. У більш широкому розумінні, ВЛАДА – це форма соціальних відносин яка проявляється у здатності впливати на характер та напрям діяльності людей за допомогою економічних, ідеологічних та організаційно-правових механізмів а також використання авторитету, традицій, звичаїв і тд.

Влада грунтується на відносинах субординації, тобто багаторівневого підпорядкування(ієрархії). Для реалізації владних відносин, необхідний певний рівень бюрократизації системи управління, тобто наявність правил та норм які закріплюються в різних нормативно-правових актах, зокрема в положеннях, статутах, стандартах. Інструкціях.

Влада перебуває у безпосередньому зв’язку із відповідальністю. В сучасному менеджменті роль відповідальності підвищується оскільки зростає вартість використовуваних у виробництві ресурсів.

Відповідальність може здійснюватися у різних формах контролю діяльності суб’єкта з погляду виконання ним норм та правил. У сфері менеджменту ВІДПОВІДААЛЬНІСТЬ безпосередньо пов’язана із повноваженнями які виступають необхідною умовою ефективної роботи персоналу управління..

Вповноваження – це посадові права та обов’язки також можливості менеджера приймати рішення які впливають на дії підлеглих

 

2.В практиці на різних рівнях менеджменту можна виділити 6 різних типів влади:

1. влада примусу

2. влада що базується на винагородах

3. легітимна(законна)

4. експертна

5. еталонна

6. інформаційна

Влада примусу – …. що допускають порушення щодо встановлених норм і нормативів. Ця влада реалізується в основному через страх.(позбавитись роботи, пониження в статусі, зарплати)

Влада що базується на винагородах – …..передбачає через породження позитивних емоцій що дозволяє досягти закріплення і розвиток бажаних чи усунення небажаних рис у поведінці підлеглих(моральні стимули, просування по службі).

Законна влада – грунтується на використанні владних повноважень які залежать від місця в ієрархії менеджменту та авторитету лідера.

Експертна влада – грунтується на здійсненні експертизи за допомогою якої оцінюють інших, їх знання та майстерність, що допомагають досягти успіху, оскільки підлеглі вірять у високий професіоналізм керівника.

Еталонна влада – полягає у використанні впливу лідера завдяки наявності в нього захоплюючих характеристик та властивостей що охоче наслідують підлеглі які хочуть бути такими ж як і лідер.

Інформаційна влада – це влада результати якої залежать від доступу та контролю над розпорядчою ситуацією про організаційні операції і майбутні плани.

Перераховані типи влади можуть викликати у підлеглих різні рівні мотивації щодо виконання обов’язків, тобто підлеглі можуть розглядати вказівки як обов’язкові, реагувати на них прихильно, або навіть сприймати їх байдуже або навіть з опором

 

3.Лідерство – це процес діяльності людини яка веде рух до наміченої мет. сприяє формуванню групових цілей, виражаючи потреби та прагнення людей в організації.

Сформовано три основні підходи:

1.Харизматична теорія стверджує що лідером може стати лише люди що має певний набір особистих якостей та здатність спонукати інших до високопродуктивної праці. Згідно теорією «великої людини» яка стверджує що лідерами народжуються а не стають……….

2.Ситуаційна теоріявизначає що люди стають лідерами не стільки в силу своєї особистості, а стільки різним ситуаційним факторам та відповідності взаємозв’язку між лідером та ситуацією. НА думку американського вченого Фідлера, існують 3 критичні ситуації які впливають на найбільш ефективне лідерство. 1)вплив посади – тобто лідер що має більше посадових повноважень може легше вести за собою ніж той хто не має таких повноважень. 2)структура задач а бо чіткість з якою поставленні задачі. 3)взаємовідносини між лідером і членами групи.

3.Синтетична теорія – розглядає лідерство як процес організації між особових відносин у групі, а лідера як суб’єкта управління цим процесом.

Під стилем лідерства мається на увазі цілісна відносно стійка система способів діяльності, що забезпечують ефективне виконання суб’єктом своїх функцій. Лідерство як складний соціально-економічний складний процес диференціюють за різними ознаками:

- за змістом діяльності, поділяють:

ü лідер-натхненник, який пропонує програму поведінки

ü лідер-виконавець, який здійснює виконання вже прийнятої програми

ü лідер який є натхненником і організатором

- за характером діяльності, поділяють на:

ü універсального, який постійно проявляє свої якості лідера

ü ситуаційного, в якого якості лідера проявляються лише в специфічних ситуаціях

- за стилем лідерства:

ü авторитарний,-лідер володіє достатньою владою щоб нав’язувати свою волю підлеглим та без коливань проводити в життя прийняті рішення, використовуючи адміністративні методи впливу на підлеглих

ü демократичний

ü ліберальний

ü змішаний

 

ПЕРПИСАТИ ЛЕКЦІЮ ЗА 18.05.15

 




Переглядів: 227

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.