Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Who buys? (5)

Chapter 3

Market Environment– consists of actors and factors that affect a company’s capability to operate effectively in providing products and services to its customers. It is normally classified into Macro- and microenvironment:

1. Macroenvironment.To analyze Macroenvironment PEEST is used:

- Political/ legal (EU-wide laws and national laws)

- Economic Forces (economic growth & unemployment, interest & exchange rate)

- Ecological/ Physical Environment forces (global warming, pollution, energy and scarce resource conservation, environmentally friendly ingredients and components, recycling and non-wasteful packaging)

- Social/ Cultural forces

1. Demographic forces (world population growth, age distribution, household structure)

2. Cultural forces

3. Consumerism – organized action against business practices, that are not in interest of consumers.

- technological forces

2. Microenvironment.

- Customers

- Competition

- Distributors

- Suppliers

Environmental scanning -the process of monitoring and analyzing the marketing environment of a company. There are approaches to organization of environment scanning:

1. Line management – linear managers are required to conduct scanning in addition to their existing duties.

2. Strategic planner – part of strategic planner’s job

3. Separate organizational unit

4. Joint line/ general management teams

Reducing costs, but no radical actions
Retrenchment
Reponses to environmental changes

Environmental change
Radical strategic repositioning
Barriers to change
Ignorance
Delay
Gradual strategic reposition



Chapter 4

Consumers – are individuals who buy products for personal consumption. An understanding of customer is gained through answering the following Questions:

Who buys? (5)

There are 5 roles, that can be played by the consumer, while taking a decision about purchase of product:

1. Initiator – begins the process of considering a purchase

2. Influencer

3. Decider

4. Buyer

5. User

How they Buy? (4) ß Very important scheme, pay attention

Before consumers buy something, there is a number of steps, before they make a decision:

Need recognition/problem awareness

The customer is going to purchase a product if considering different in benefits of new product and already existing one will exceed the incurred loss of purchase. The second factor is importance of problem for the customer. Marketing managers should be aware of:

1. Needs of consumers and problems that they face

2. Need inhibitors – can potentially stop a purchase

3. Need stimulation – the way to encourage a purchase

Information search

When the decision to buy is strong, than starts a process of information search. There are the following types of information search:

1. Internal – check memories

2. External – family, fiends

3. Third-party reports – internet, product reviews, blogs

Evaluation of alternatives and purchase

Depending on the level of involvement, there are two evaluation and purchase models

Personal believes
High involvement: Fishbein and Ajzen

Attitudes
Normative beliefs
Purchase
Purchase intention
Subjective norms

 

 


Repeat purchase
Low involvement: Ehrenberg and Goodhart

Awareness
Trial

 


Depending on the level of involvement, there are different advertising tools for each level of involvement.

Post-purchase evaluation of the decision

Positive/negative disconfirmation, cognitive dissonance




Переглядів: 149

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.