МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||
Chapter 7Marketing information system –a system, in which marketing information is formally gathered, stored, analyzed and distributed to manage in accord with their informational needs on a regular basis. Data are derived from the marketing environment and transferred into the information. MkIS comprises: - Internal continuous data - Internal ad hoc data (information, used for a special purpose) - Environmental scanning (focus on general situation) - Marketing research (more immediate situation)
Types of marketing research: 1. Ad hoc research - Customer designed studies (tailored for specific needs of customers) - Omnibus studies (more general) 2. Continuous research - Consumer panels (recruiting large numbers of HH, which provide information on their purchases over time) - Retail audits (cooperation with retailers, with the help of bar-codes) - television viewership panels - Marketing databases - Customer relationship management system - Website analysis
Qualitative research does not equal to Quantitative research Basic ethical concerns of marketing research: 1. Intrusions on privacy 2. The misuse of marketing research foundings 3. Competitive information gathering 4. Selling under the guise of marketing research Переглядів: 148 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|