Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Теоретичні відомості

Тема: « Вивчення явища внутрішнього фотоефекту»

 

Мета роботи:Ознайомитись з явищами внутрішнього та вентильного фотоефекту, вивчити залежність фотоструму та опору фоторезистора від освітленості, вивчити залежність е.р.с. фотоелемента від освітленості.

Прилади та устаткування:Фоторезистор на панелі, фотоелемент на панелі,

міліамперметр ( 0-1ма), вольтметр (0-6В), джерело світла, лінійка масштабна, дроти для з’єднання.

 

Теоретичні відомості

Внутрішній фотоефект це викликані електромагнітним випромінюванням переходи електронів всередині напівпровідника або діелектрика із зв’язаних станів у вільні без емісії назовні. Додаткова провідність напівпровідника або діелектрика зумовлена опроміненням, називається фотопровідністю.

Фоторезистор – це чистий напівпровідник, опір якого залежить від освітленості. Для виготовлення цих пристроїв використовують такі хімічні сполуки як PbS (сульфід свинцю), CdS (сульфід кадмію), PbSe (селенід свинцю) та інші.

 
 


Рис.1
Фоторезистори ФСК -1,ФР-765 таФР-10788 які використовуються у цій лабораторній роботі, складаються з світлочутливого шару напівпровідника 1мкм завтовшки, нанесеного на скляну пластинку. До бокових поверхонь напівпровідника приєднані струмовідводи (рис 1). Темновий (за відсутності освітленості) опір таких фоторезисторів більший, ніж 107 Ом, а питома чутливість - 3000 . Умовна позначка фоторезистора зображена на рис.3.

           
 
 
   
     
 

 

 


Рис.2
Рис.3 Рис.4

Вентильний фотоефект є різновидом внутрішнього фотоефекта і полягає у виникненні фото-е.р.с. при освітленні контакту двох різних напівпровідників або напівпровідника і металу. Фотоелемент – це напівпровідниковий пристрій з електронно-дірковим переходом, що перетворює енергію випромінювання в електричну енергію. Умовна позначка фотоелемента зображена на рис.4.

До вентильних фотоелементів відносять фотоелементи з германію, кремнію (силіцію), селену, купроксні, сірково-срібні та інші. Фотоелементи широко використовуються для створення сонячних батарей.

В даній лабораторній роботі досліджується селеновий фотоелемент із чутливістю 200 мкА/лм, встановлений на панелі з двома виходами. На цій панелі вказана полярність фотоелемента (рис.2).

УВАГА!При виконанні роботи дотримуйтесь полярності підключення фотоелемента!

Освітленість Е поверхні фоторезистора або фотоелемента, як відомо з фотометрії , обернено пропорційна квадрату відстані r від джерела світла до цієї поверхні. У даній лабораторній роботі освітленість Е при r =25 cм приймаємо умовно за 1, потім збільшуємо r послідовно у 2,3,4 рази. Тоді Е1=1; Е2= 1/ (2)2= 1/4 ; Е3= 1/ (3)2= 1/9 ; і. т.д.

 




Переглядів: 321

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.