Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






B) Maturity

 

28 During which stage of the product life cycle does the company attempt to maximize market share?

B) Growth

 

29 During which stage of the product life cycle does a company seek to build selective distribution?

B) Growth

 

30 If a merchant were to offer something to the market for attention, acquisition, use, or consumption that might satisfy a want or need, the term ___________ would be an appropriate description of this offer

D) Product

Variant 9

1. A(n) _______is anything that can be offered to satisfy a need or want

B) product

 

2. ________pertains to the product’s perceived performance in relation

to a buyer’s expectations

A) customer satisfaction

 

3. The key businesses making up a company are called______

C) strategic business divisions

 

4. According to the BCG (Boston Consulting Group) very successful

states, are called____

B) stars

 

 

5. Marketing intermediaries include all of the following except:

D) financial institutions

 

6. _____markets buy goods and services either for resale or for

further processing

B) business

 

7. The goal of_________ research is to gather preliminary information.

A) exploratory

 

8. The goal of _________research is to determine market potential,

and provide demographic data.

C) descriptive

 

9. The 50 and older population will grow to about_____million people

in the next 25 years.

C) 115

 

10. Business buyer demand is derived from _________.

D) consumer demand

 

11. Demand in business markets tend to be _________.

B) elastic

 

12. Stores that customize their product arrays to meet the needs

and wants of different geographic areas are practicing _________.

a) local marketing

b) individual marketing

c) niche marketing

d) mass marketing

e) none of the above

 

13. Age, gender, and ethnicity are examples of _______segmentation

bases

B) demographic

 

14. At the center of every product is the _________ product.

a) core

b) augmented

c) actual

d) real

e) natural

 

15. Consumer products include all of the following except _________.

a) convenience products

b) specialty products

c) sought products

d) shopping products

e) consumer products

 

16. Marketing is best defined as

C) creating marketing mixes to facilitate satisfying exchange relationships.

 

17. If IBM offered cash to any user of its software products who could

find a flaw, this cooperative problem solving would illustrate

A) relationship marketing.

B) supply chain management.

C) Internet marketing.

D) Interactive marketing.

E) Network marketing.

 

18. A Panasonic CD player has average marketing costs and sells for

$100. Approximately how many of the buyer’s dollars go to

marketing costs?

A) $25

B) $35

C) $50

D) $75

E) $85

 

19. The two components of a marketing strategy are




Переглядів: 161

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.