Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






МЕТА ТА ЗАДАЧІ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

АКТУАЛЬНІСТЬ ТЕМИ

 

Спеціалізація «Використання лікарських препаратів в клінічній практиці» є базою при проведенні консультативної роботи спільно з лікарями серед населення з питань раціональної лікарської терапії та при здійсненні провізорами фармацевтичної опіки пацієнтів.

Участь провізора в проведенні лікарської терапії сприяє вчасному доведенню до хворого лікарських засобів оптимальної якості, встановленню максимально раціона­льних шляхів та режимів введення, попередженню призначення несумісних лікарсь­ких препаратів, зведенню до мінімуму побічної дії ліків, а також зменшенню поліпрагмазії.

Суттєвою складовою частиною проходження спеціалізації "Використання лікарсь­ких препаратів в клінічній практиці" є виробнича практика, під час якої студенти по­винні ознайомитися зі структурою та організацією роботи багатопрофільного лікува­льного закладу, допоміжними структурами, що входять до його складу, методами оці­нки клінічної ефективності ліків різних фармакологічних груп, можливими клінічни­ми проявами побічної дії лікарських препаратів, засобами їх профілактики та корекції.

Під час проходження виробничої практики студенти повинні також ознайомитися з основами деонтології, етики спілкування з медичним персоналом, хворими, придба­ти навички спілкування, збору лікарського анамнезу у хворого, аналізу листів лікарсь­ких призначень та їх корекції.

Важливою складовою виробничої практики є ознайомлення з основними поло­женнями фармацевтичної опіки пацієнтів — як стаціонарних, так в особливості, амбу­латорних, обов'язками та ступеню відповідальності фармацевта за ефективність лі­карської терапії при здійсненні опіки. Студенти повинні також придбати навички здійснення фармацевтичної опіки пацієнтів, консультативної роботи серед лікарів та хворих з питань раціонального використання безрецептурних препаратів різних фар­макологічних груп.

 

МЕТА ТА ЗАДАЧІ ВИРОБНИЧОЇ ПРАКТИКИ

 

Метою виробничої практики зі спеціалізації "Використання лікарських препаратів в клінічній практиці" є ознайомлення зі структурою багатопрофільного лікувального закладу та особливостями роботи провізора в багатопрофільному лікувальному закла­ді, ознайомлення з найважливішими принципами та правилами фармацевтичної етики

 

Основні завдання навчальної практики з клінічної фармації:

Згідно з вимогами освітньо-професійної програми студенти повинні:

знати:

• Основи деонтології, медичної етики спілкування з медичним персоналом, хворими.

 

∙ Основні діючі накази та іншу нормативну документацію МОЗ України щодо прийому рецептів і відпуску лікарських препаратів з аптеки;

• Сучасний асортимент і класифікацію лікарських засобів;

• Клініко-фармацевтичну характеристику сучасних лікарських препаратів різних фармакологічних груп.

• Вплив фізико-хімічних властивостей на фармакокінетичні та фармакологічні параметри лікарських засобів

• Види взаємодії лікарських препаратів.

• Фактори, що впливають на клінічну ефективність ліків.

• Принципи взаємодії ліків та їжі.

• Методи та критерії оцінки клінічної ефективності раціонального використання лікарських засобів у клінічній практиці.

• Критерії проявлення можливих побічних дій різних лікарських засобів, засоби їх корекції та профілактики.

• Обов'язки та ступінь відповідальності фармацевта за ефективність лікарської терапії при здійсненні фармацевтичної опіки.

• Психофармакологічні ефекти використання лікарських препаратів.

уміти:

• Дотримуватися правил фармацевтичної етики та деонтології; вирішувати комплекс задач, що пов'язані з взаємовідношеннями між лікарем та хворим.

• Ідентифікувати відомі лікарські засоби за допомогою міжнародної, торгової, хімічної назви щодо їх віднесення до певної фармакологічної та фармакотерапевтичної групи.

• Визначати необхідні для порівняння характеристики лікарських препаратів та проводити порівняльну характеристику лікарських засобів з урахуванням хімічної будови, механізму дії та фармакологічних властивостей на підставі даних літератури та супроводжуючої документації.

• Здійснювати разом з лікарем у конкретній клінічній ситуації вибір оптимальних лікарських препаратів в кожній фармакологічній групі, їх ікарської форми, дози та шляхів введення враховуючи особливості їх армакодинаміки та фармакокінетики, їх взаємодії з одночасно або раніш ризначеними ліками, їжею та ін.

• Визначати взаємозв'язок фізико-хімічних властивостей з факокінетичними та фармакологічними параметрами лікарських засобів біодоступність, шлях уведення, можливість проникнення через гісто-гематичні бар'єри тощо).

• Враховуючи фармакологічні властивості ліків та особливості клінічної атології, визначати основні види можливої взаємодії (фізичної, хімічної, фармакологічної, фармакодинамічної) лікарських препаратів для оптимізації комбінованої терапії.

• Виявляти несумісність лікарських препаратів за їх фізико-хімічними фармакологічними та біофармацевтичними властивостями.

• Здійснювати в разі необхідності разом з лікарем заміну одного лікарського препарату іншим.

• Визначати модулюючий вплив їжі на фармакокінетичні та фармакологічні властивості лікарських засобів (час та кількість всмоктування, тривалість дії, шлях виведення, можливість прояву небажаної дії та ін.).

• Визначати переваги та недоліки тієї чи іншої лікарської форми конкретних лікарських препаратів різних фармакологічних груп з урахуванням біофарма-цевтичних, фармакокінетичних та фармакологічних особливостей лікарського засобу, а також анатомофізіологічних особливостей хворого (вік, стать, фізичний стан та ін.).

• Враховуючи індивідуальні особливості людини (вік, стать, маса тіла, важкість захворювання, суміжна патологія та ін.) розраховувати разові, добові та курсові дози з використанням нормативної документації.

• Інтерпретувати дані лабораторного обстеження хворих (клінічний, біохімічний аналіз крові, сечі) з урахуванням можливого впливу лікарських препаратів на ці показники.

• Здійснювати консультації хворих та лікарів з широкого кола питань використання лікарських препаратів.

• Здійснювати фармацевтичну опіку пацієнтів з питань раціонального використання безрецептурних препаратів різних фармакологічних груп: прояви клінічної дії, спосіб і час приймання, взаємодія з їжею та ін.

• Інформувати лікарів про всі випадки нераціонального вживання лікарських засобів.

• Ідентифікувати прояви побічної дії лікарських препаратів. Сумісно з лікарем заповнювати карту реєстрації побічної дії ліків. Зробити повідомлення в Відділ фармакологічного нагляду Державного Фармакологічного Центру МОЗ України.

• Вибрати для диференціальної діагностики деяких патологічних станів найбільш інформативні біохімічні показники та вміти їх трактувати.

 

 




Переглядів: 217

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.