Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Інтерфейс користувача

Інтерфе́йс користувача́ (дружній інтерфейс) — засіб зручної взаємодії користувача з інформаційною системою.

Інтерфейс користувача — сукупність засобів для обробки та відображення інформації, максимально пристосованих для зручності користувача; у графічних системах і.к. реалізовується багатовіконним режимом, змінами кольору, розміру, видимості (прозорість, напівпрозорість, невидимість) вікон, їх розташуванням, сортуванням елементів вікон, гнучкими налаштовуваннями як самих вікон, так і окремих їх елементів (файли, папки, ярлики, шрифти тощо), доступністю багатокористувацьких налаштувань.

Графі́чний інтерфе́йс кори́стувача (ГІК, англ. GUI, Graphical user interface) — інтерфейс між комп'ютером і його користувачем, що використовує піктограми, меню, і вказівний засіб для вибору функцій та виконання команд. Зазвичай, можливе відкриття більше, ніж одного вікна на одному екрані.

ГІК — система засобів для взаємодії користувача з комп'ютером, заснована на представленні всіх доступних користувачеві системних об'єктів і функцій у вигляді графічних компонентів екрану (вікон, значків, меню, кнопок, списків і т. п.). При цьому, на відміну від інтерфейса командного рядка, користувач має довільний доступ (за допомогою клавіатури або пристрою координатного введення типу «миша») до всіх видимих екранних об'єктів.

Вперше концепція ГІК була запропонована вченими з дослідницької лабораторії Xerox PARC в 1970-х, але отримала комерційне втілення лише в продуктах корпорації Apple Computer. У операційній системі AMIGAOS ГІК з багатозадачністю був використаний в 1985 р. В даний час ГІК є стандартній складовій більшості доступних на ринку операційних систем і застосунків.

Приклади операційних систем, що використовують ГІК: Mac OS, Ubuntu, Microsoft Windows, NEXTSTEP, OS/2.

У силу великої розмаїтості користувачів і видів ПЗ існує безліч різних стилів користувальницьких інтерфейсів, при розробці яких можуть використовуватися різні принципи і підходи. Однак наступні найважливіші принципи варто дотримувати завжди:

—користувальницький інтерфейс повинний базуватися на термінах і поняттях, знайомих користувачу;

—користувальницький інтерфейс повинний бути однаковим;

—користувальницький інтерфейс повинний дозволяти користувачу виправляти власні помилки;

—користувальницький інтерфейс повинний дозволяти одержання користувачем довідкової інформації: как по його запиті, так і генерируемой ПЗ.

В даний час широко поширені командні і графічні користувальницькі інтерфейси.

Командний користувальницький інтерфейс надає користувачу можливість звертатися до ПЗ із деяким завданням (запитом), що представляється деяким текстом (командою) на спеціальній командній мові (мові завдань). Достоїнствами такого інтерфейсу є можливість його реалізації на дешевих алфавітно-цифрових терміналах і можливість мінімізації необхідного від користувача введення з клавіатури. Недоліками такого інтерфейсу є необхідність вивчення командної мови і досить велика імовірність помилки користувача при завданні команди. У зв'язку з цим командний користувальницький інтерфейс звичайно вибирають тільки досвідчені користувачі. Такий інтерфейс дозволяє їм здійснювати швидка взаємодія з комп'ютером і надає можливість поєднувати команди в процедури і програми (див. наприклад, мова Shell операційної системи Unix.

Графічний користувальницький інтерфейс надає користувачу можливості:

—звертатися до ПЗ шляхом вибору на екрані придатного графічного чи текстового об'єкта,

—одержувати від ПЗ інформацію на екрані у виді графічних і текстових об'єктів,

—здійснювати прямі маніпуляції з графічними і текстовими об'єктами, представленими на екрані.

Графічний користувальницький інтерфейс дозволяє:

—розміщати на екрані безліч різних вікон, у які можна виводити інформацію незалежно;

—використовувати графічні об'єкти, називані піктограмами (чи іконами), для позначення різних інформаційних чи об'єктів процесів;

—використовувати екранний покажчик для вибору об'єктів (чи їх елементів), розміщених на екрані; екранний покажчик керується (переміщається) за допомогою чи клавіатури миші.

Достоїнством графічного користувальницького інтерфейсу є можливість створення зручної і зрозумілої користувачу моделі взаємодії з ПЗ (панель керування, робочий стіл і т.п.) без необхідності вивчення якої-небудь спеціальної мови. Однак его розробка вимагає великих трудозатрат, порівнянних із трудозатратами по створення самого ПЗ. Крім того, виникає серйозна проблема по переносимости ПЗ на інші операційні системи, тому що графічний інтерфейс істотно залежить від можливостей (графічної користувальницької платформи), наданих операційною системою для його створення.

Графічний користувальницький інтерфейс узагальнює такі види користувальницького інтерфейсу, як інтерфейс типу меню й інтерфейс прямого маніпулювання.

У силу великої розмаїтості користувачів і видів ПЗ існує безліч різних стилів користувальницьких інтерфейсів, при розробці яких можуть використовуватися різні принципи і підходи. Однак наступні найважливіші принципи варто дотримувати завжди:

—користувальницький інтерфейс повинний базуватися на термінах і поняттях, знайомих користувачу;

—користувальницький інтерфейс повинний бути однаковим;

—користувальницький інтерфейс повинний дозволяти користувачу виправляти власні помилки; —користувальницький інтерфейс повинний дозволяти одержання користувачем довідкової інформації: как по його запиті, так і генерируемой ПЗ.

В даний час широко поширені командні і графічні користувальницькі інтерфейси. Командний користувальницький інтерфейс надає користувачу можливість звертатися до ПЗ із деяким завданням (запитом), що представляється деяким текстом (командою) на спеціальній командній мові (мові завдань). Достоїнствами такого інтерфейсу є можливість його реалізації на дешевих алфавітно-цифрових терміналах і можливість мінімізації необхідного від користувача введення з клавіатури. Недоліками такого інтерфейсу є необхідність вивчення командної мови і досить велика імовірність помилки користувача при завданні команди. У зв'язку з цим командний користувальницький інтерфейс звичайно вибирають тільки досвідчені користувачі. Такий інтерфейс дозволяє їм здійснювати швидка взаємодія з комп'ютером і надає можливість поєднувати команди в процедури і програми (див. наприклад, мова Shell операційної системи Unix.

Графічний користувальницький інтерфейс надає користувачу можливості:

—звертатися до ПЗ шляхом вибору на екрані придатного графічного чи текстового об'єкта,

—одержувати від ПЗ інформацію на екрані у виді графічних і текстових об'єктів,

—здійснювати прямі маніпуляції з графічними і текстовими об'єктами, представленими на екрані.

Графічний користувальницький інтерфейс дозволяє:

—розміщати на екрані безліч різних вікон, у які можна виводити інформацію незалежно;

—використовувати графічні об'єкти, називані піктограмами (чи іконами), для позначення різних інформаційних чи об'єктів процесів;

—використовувати екранний покажчик для вибору об'єктів (чи їх елементів), розміщених на екрані; екранний покажчик керується (переміщається) за допомогою чи клавіатури миші.

Достоїнством графічного користувальницького інтерфейсу є можливість створення зручної і зрозумілої користувачу моделі взаємодії з ПЗ (панель керування, робочий стіл і т.п.) без необхідності вивчення якої-небудь спеціальної мови. Однак его розробка вимагає великих трудозатрат, порівнянних із трудозатратами по створення самого ПЗ. Крім того, виникає серйозна проблема по переносимости ПЗ на інші операційні системи, тому що графічний інтерфейс істотно залежить від можливостей (графічної користувальницької платформи), наданих операційною системою для його створення. Графічний користувальницький інтерфейс узагальнює такі види користувальницького інтерфейсу, як інтерфейс типу меню й інтерфейс прямого маніпулювання.




Переглядів: 10439

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.