Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сучасні тенденції розвитку міжнародного туризму

1) Постійне зростання туристичних поїздок у світі (станом на початок 2000 р. кількість міжнародних туристичних поїздок перевищило 650 млн.). Середньорічні темпи зростання туристичних прибувань за період з 1950 по 1999 р. становлять 7%. За числом прибулих туристів у світі лідирують Європа (386 млн. прибуттів у 1999 р.) та Америка (127 млн.), на які припадає 4/5 всіх прибулих туристів у світі.

За прогнозами ВТО на 2020 р, Європа втримає лідируючі, хоча й послаблені позиції на ринку туризму (717 млн. прибуттів). Азіатсько-Тихоокеанський регіон вийде на друге місце (438 млн.). Америка перейде на третє місце (284 млн.).

Поступлення від міжнародного туризму у 1998 р. перевищили пів трильйона доларів (в т. ч. 439 млрд. – від туристичної діяльності і близько 90 млрд. – від авіаперевезень). Провідними країнами за обсягами доходів від міжнародного туризму є:

США – 74,2 млрд. дол.

Італія – 30,4

Франція – 29,7

Іспанія – 29,6

Великобританія – 21,3

Німеччина – 16,8

Китай – 12,5

Австрія – 12,2

Канада – 9,1

Австралія – 8,6

 

Витрати туристів є найвищими в США (56,1 млрд. в 1998 р.), Німеччині (46,9), Великобританії (32,3), Японії (28,8). Серед країн Східної і Центральної Європи – Росія (8,3 млрд.).

2) Поширення міжнародної інтеграції, глобалізації та міжнародної концентрації у сфері міжнародного туризму.

Практично всі крупні авіакомпанії займаються готельним бізнесом (Амерікан Ейрвейз, Люфтганза, КЛМ, Брітіш Айрвейз). В Німеччині (де характерною є перехресна власність) провідні банки “Дрезднер банк”, “Комерцбанк”, “Дойче Бундесбанк” і ряд страхових компаній постійно розширяють свою присутність на туристичному ринку. У Франції аналогічна ситуація з банком Ротшильда, “Паріба” тощо. Формуються глобальні союзи та глобальні альянси. Франчайзинг у сфері готельного бізнесу.

Більшість ТНК в туризмі базуються в країнах тріади: США – Західна Європа –Японія, а також в Гонконгу.

3) географічна: В структурі рекреаційного туризму внутрішньо-регіональні поїздки у сусідні країни переважають над міжрегіональним (меридіальна спрямованість туристичних потоків).

4) демографічна: розширення кола потенційних споживачів туристичних послуг і старіння осіб, що здійснюють подорожі;

За прогнозом ВТО на 2020 р. 7% населення Землі здійснять зарубіжні поїздки. Ця доля постійно зростає, але все таки залишається досить скромною в Африці, Південній Азії і на Близькому Сході:

Туристична активність населення Землі в 2002 р.

Регіони Частка населення, що здійснює зарубіжні поїздки, %
Європа
Азіатсько-Тихоокеанський регіон
Америка
Близький Схід
Африка
Південна Азія
Світ в цілому

5) рекреаційна: В умовах збільшення вільного часу населення Землі зростає частка нетривалих туристичних поїздок і “подорожей з інтервалами” (туристичні поїздки стали менш тривалими, але більш частими);

6) перехід від масового стандартизованого (конвеєрного) туризму до масового диференційованого.

7) Поява нових каналів збуту туристичних продуктів (через Інтернет)

В 2002 р. очікується, що через Інтернет буде продано авіабілетів на 8,9 млрд. дол. Ця тенденція загрожує благополуччю турагентств.

 

За оцінками фахівців, навіть при цінах вчетверо нижчих від світових, Україна в перспективі отримуватиме доходів від рекреаційної індустрії щорічно на суму до 2,5 млрд. доларів. Питома вага цієї галузі у створеному тут сукупному ВНП при освоєнні рекреаційних ресурсів може становити 10-15%;

Через міжнародний туризм Україна може експортувати такі товари і послуги, які б в іншому випадку не змогли б знайти збуту на іноземних ринках. Туризм, наприклад, є єдиним каналом для продажу за валюту таких послуг, як розміщення в готелі, харчування в ресторані, транспортні послуги, екскурсії та ін. Нарешті, послуги і товари продаються іноземним туристам за роздрібними цінами, які є значно вищими від зовнішньоторговельних оптових цін.

Перебування одного іноземного туриста в Україні можна порівняти з прибутком від експорту 9 т кам’яного вугілля, 5 т марганцевої руди чи 2 т високосортної пшениці.

За оцінками, кожен з туристів, який прибуває до України, витрачає протягом однієї 3-денної мандрівки від 520 до 600 дол.

 

 




Переглядів: 695

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.