Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виховна мета .

ТЕМА : «Психотропні засоби.

Аналептики.»

Навчальний предмет : «Основи фармакології з медичною рецептурою»

II курс медичного училища.

Спеціальність : «Лікувальна справа»

Кількість навчальних годин : 2

Актуальність теми.

Нейролептики і транквілізатори - речовини із заспокійливим, седативним впливом на ЦПС, позбавлені наркотичних властивостей. Уведення їх до практики значно поширило можливість лікування ряду нервових і психічних –захворювань. У деяких країнах вони посідають друге місце (після антибіотиків) серед усіх лікарських препаратів, що застосовуються. У промислово розвинутих країнах на частку психотропних засобів припадає близько 30% усієї продукції фармацевтичної промисловості. Звертає увагу те, що кількість психотропних засобів, які застосовуються у клінічній та амбулаторній практиці має тенденцію до зростання і, на жаль, вийшло з-під лікарського контролю. Під седативними засобами розуміють речовини різної хімічної структури і походження, які здатні пригнічувати збудливість вищих відділів ЦНС.

 

Знання фармакодинаміки препаратів з теми, яка вивчається, полегшує розуміння груп психотропних засобів, їх раціонального застосування не тільки у психіатрічній практиці, але й у клініці внутрішніх хвороб.

 

Лікарські засоби, які вивчають у цій темі, стимулюють функцію головного мозку, підвищують тонус вищих відділів ЦНС, зменшують розумову і фізичну втому, покращують сприйняття зовнішніх подразнень, стимулюють життєво важливі центри довгастого мозку (судинно-руховий і дихальний), підвищують витривалість і стійкість до несприятливих факторів зовнішнього середовища, підвищують «життєвий» тонус, здібності до навчання, покращують пам'ять. Вони спричиняють свою сприятливу дію як за умов відносної норми, так і патології.

 

Аналептики, в основному, застосовуються під час екстремальної патології. Фармакотерапевтична їх дія виявляється неоднаково, і значною мірою залежить від дози, типу ВНД і ряду інших факторів. Різними є точки їх застосування і механізми дії.

 

Вивчення цих препаратів с необхідним, особливо для працюючих на швидкій допомозі.

 

Навчальна мета.

Засвоїти фармакодинаміку та фармакокінетику групи речовин, які вивчаються.

Знати: основні властивості препаратів, їх побічну дію та взаємодію з іншими лікарськими препаратами.

Вміти: виписувати рецепти на препарати даної групи та проводити їх фармакотерапевтичний аналіз.

Виховна мета .

На матеріалі теми сприяти розвитку логічного мислення й почуття відповідальності за професійність дій .

План та організаційна структура лекції

Основні етапи лекції та її зміст Мета в рівнях абстракції Тип лекції. Методи і засоби активізації студентів, забезпечення Розподіл часу
Підготовчий етап. Організація заняття. Постановка навчальної мети   Лекція із застосуванням наочності 5хвилин
Забезпечення позитивної мотивації      
Контроль початкового рівня      
Основний етап. Переказ лекційного матеріалу. План. 1.Загальна характеристика психотропних засобів. 2.Нейролептики. 3.Транквілізатори. 4.Седативні засоби. 5.Психостимулювальні засоби. 6.Адаптогени. 7.Ноотропні засоби. 8.Антидепресанти. 9.Аналептичні засоби.   II Запитання, проблемні ситуації, тести, опорний конспект 90%
Заключний етап. Загальні висновки.     3-5хв.
Відповіді на можливі запитання.      
Домашнє завдання   Орієнтовна карта самостійної роботи з літературою  

 

Зміст лекційного матеріалу :

 

I

Психічні захворювання мають психічні та неврологічні симптоми. До психічних належать ненормальна переконаність (манія),ненормальне сприйняття (галюцинації, марення, ілюзії) і певні порушення мислення.

Неврологічні симптоми проявляються перебільшенням емоцій (хвилювання, депресія), душевним неспокоєм, нападами паніки, істерією, фобією (страхом) та ін.

Психічними хворобами вважаються такі, при яких пацієнт не усвідомлює свого стану.

До психічних хвороб належать шизофренія, маніакально-депресивний психоз, божевілля, деменція, депресія, манія.

Препарати, які застосовують для лікування пацієнтів із психічними захворюваннями, мають загальну назву «психотропні засоби».

Психотропні засоби – групи засобів, які здатні впливати і змінювати психічний та емоційний стан людини.

 




Переглядів: 259

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.