Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Властивості проекту

Прийшов час докладніше ознайомитися з властивостями компонент. І почнемо ми з базового елементу будь-якого віконного додатка - форми. Властивостей у форми досить багато, і в різних версіях Delphi їх набір може трохи відрізнятися. Тут буде розгляд властивостей на основі Delphi 7.


Action - визначає об'єкт TAction. Це об'єкт служить для швидкої прив'язки дій до компонентів, особливо - до пунктів меню і панелям інструментів. Але може бути прив'язаний і до форми. Для управління TAction служать редактори TActionList зі сторінки Standard і TActionManager зі сторінки Additional.

ActiveControl - визначає елемент, який має в даний момент фокус введення. Якщо вибрати який-небудь об'єкт під час розробки (design-time), то при запуску додатка цей об'єкт і матиме фокус введення. Також властивість може бути корисно і під час виконання (run-time) - можна дізнатися, який об'єкт "тримає" фокус в даний момент, а також можна перемістити фокус на будь-який з об'єктів. Приклад: розмістимо на формі 2 кнопки - Button1 і Button2, а також TTimer (сторінка System). Вибравши елемент Timer1, двічі клацнемо в Інспектора об'єктів навпроти напису OnTimer на вкладці Events, тобто створимо обробник події і напишемо наступне: ActiveControl: = Button2; Тепер, запустивши програму, кожну секунду фокус буде переміщатися на Button2.

Align - визначає вирівнювання форми на екрані. Властивість приймає одне з наступних значень:

alBottom - по нижньому краю;

alClient - вся користувальницька (клієнтська) область;

alCustom - вирівнювання визначається викликом методом об'єкта-батька;

alLeft - по лівому краю;

alNone - без вирівнювання;

alRight - по правому краю;

alTop - по верхньому краю.

AlphaBlend- включає / вимикає прозорість форми.

AlphaBlendValue - задає ступінь непрозорості форми: 0 - форма повністю невидима, 255 - повністю видима. Прозорість активується тільки при установці властивості AlphaBlend в True.

Anchors - визначає напрямки, за якими компоненти "прив'язуються" до форми. Приклад: якщо встановити у форми значення akLeft і akRight цієї властивості в True, і точно також зробити у кнопки, то при зміні ширини форми розмір кнопки (ширина) також буде змінюватися.

AutoScroll - включає автоматичне поява смуг прокрутки (Scroll bars) на формі, коли розмірів форми недостатньо для відображення всіх елементів.

AutoSize - включає автоматичне зміна розмірів форми згідно з позиціями розміщених на ній елементів.

BiDiMode - визначає двонаправлене відображення елемента. У деяких мовах лист здійснюється не ліворуч-праворуч, а навпаки. Це властивість створено якраз для цієї мети.

BorderIcons- визначає безліч кнопок, які відображаються в заголовку вікна:

 

biSystemMenu - єдиний елемент, який не є кнопкою - відповідає за системне меню вікна, яке викликається комбінацією клавіш [Alt] + [Пробіл].

biMinimize - кнопка згортання (мінімізації) вікна;

biMaximize - кнопка розгортання вікна;

biHelp - кнопка довідки.

Якщо хоча б одна з кнопок згортання і розгортання включена, то незалежно від стану іншої, відображаються обидві (але друга природно неактивна). Якщо вимкнені обидві, вони не відображаються взагалі. Це не залежить від Delphi - так влаштована ОС Windows.

BorderStyle - визначає поведінку меж вікна і загальний тип вікна:

bsDialog - діалогове вікно (з кнопок - лише "Закрити", іконки в заголовку вікна немає);

bsNone - "чистий аркуш" (відсутність у вікна кордонів і заголовка) - застосовується зазвичай для створення заставок під час запуску програми;

bsSingle - звичайне вікно, але із забороною зміни розмірів;

bsSizeable - звичайне вікно (за замовчуванням) - розміри форми можна змінювати;

bsSizeToolWin - спрощене вікно із зменшеним заголовком;

bsToolWindow - спрощене вікно із зменшеним заголовком без можливості зміни розмірів.

BorderWidth - ширина кордону вікна в пікселах. Кордон є невидимий і розташований в призначеній для користувача частині форми.

Caption- текст заголовка форми.

ClientHeight, ClientWidth - розмір клієнтської (користувацької) частини форми, тобто тої, на якій розташовуються компоненти.

Color- колір форми.

Constraints - визначає мінімальні та максимальні розміри висоти і ширини форми в пікселах. 0 - будь-яке значення, тобто без обмежень.

Ctl3D - властивість визначає 3D-вид форми. При вимкненому - "плоске" зображення.

Cursor- курсор миші в той момент, коли він знаходиться над формою.

DefaultMonitor - визначає, на якому моніторі з'явиться форма. Має сенс застосовувати цю властивість тільки при наявності більш, ніж одного монітора (наприклад, якщо кілька екранів).

DockSite, DragKing і DragMode - визначають поведінку форми при здійсненні операцій Drag & Drop.

Enabled - відповідає за загальну активність форми. Якщо встановлено в False, форма недоступна.

Font - шрифт, використовуваний на формі.

FormStyle - стиль форми або її поведінку в MDI-додатку (багатовіконний додаток, де додаткові форми розташовуються "всередині" основної форми). Значення:

 

fsNormal - звичайна форма (значення за замовчуванням);

fsMDIChild - дочірня (підпорядкована) форма MDI-додатку;

fsMDIForm - головна форма MDI-додатку;

fsStayOnTop - форма знаходиться поверх всіх вікон на екрані.

Height - висота форми в пікселах. На відміну від ClientWidth є висотою з урахуванням заголовка і кордонів форми.

HelpContext, HelpFile, HelpKeyword, HelpType - властивості для зв'язку форми із файлом довідки у форматі *.Hlp.

Hint - текст спливаючої підказки.

HorzScrollBar - властивість визначає зовнішній вигляд і поведінку горизонтальної смуги прокрутки вікна.

Icon - значок (іконка) форми. Відображається в заголовку зліва від заголовка. Задається файлом у форматі *.Ico.

KeyPreview - якщо властивість встановлено в True, то при натисканні клавіш спочатку будуть викликатися обробники форми, а тільки потім обробники того компонента, який в даний момент має фокус вводу. Події, пов'язані з натисканням клавіш - OnKeyDown (), OnKeyPress (), OnKeyUp ().

Left - позиція форми на екрані (лівого верхнього кута) в пікселах.

Menu - дозволяє вибрати один з компонентів-меню, який стане головним меню вікна, тобто буде відображатися вгорі.

Name - ім'я форми як об'єкта. Може містити тільки латинські букви, цифри та знак підкреслення, і не може починатися з цифри. Фактично, це те ім'я, по якому в програмі можна звернутися до форми.

ObjectMenuItem - використовується при роботі з OLE-об'єктами і дозволяє зв'язати пункт меню і OLE-об'єкт: коли об'єкт виділений, пункт меню активний і навпаки.

OldCreateOrder - визначає, коли відбуваються події OnCreate () і OnDestroy () форми. Якщо встановлено в False, то OnCreate () станеться після виклику всіх конструкторів, а OnDestroy () - після виклику всіх деструкторів. Початкове значення - False, змінювати не рекомендується.

ParentBiDiMode - зміна властивості BiDiMode згідно значенню об'єкта-предка форми.

ParentFont - зміна шрифту (Font) згідно значенню об'єкта-предка.

PixelsPerInch - пропорції шрифту в системі (точок на дюйм).

PopupMenu - дозволяє вказати контекстне меню (об'єкт TPopupMenu) для форми. Це меню викликається натисненням правої кнопки миші.

Position - визначає початкову позицію форми на екрані, тобто в момент її появи. Основні значення:

poDesigned - поява в тому місці, в якому форма розташована в design-time;

poDesktopCenter - по центру робочого столу (рекомендоване значення);

poScreenCenter - по центру екрану;

poMainFormCenter - по центру головної форми додатка (для головної форми не має сенсу).

PrintScale - визначає розміри форми при виведенні її зображення на друк.

Scaled - включає масштабування форми відповідно по заданим значенням властивості PixelsPerInch.

ScreenSnap - якщо встановлено в True, то форма буде автоматично "прилипати" до країв екрану у момент переміщення.

SnapBuffer - визначає відстань (у пікселах), на якому форма буде "прилипати" до краю екрана.

ShowHint - включає / вимикає показ спливаючої підказки (Hint).

Tag - спеціальна властивість, яка є у всіх об'єктів. Спеціального застосування для цієї властивості немає, тому воно використовується для різних цілей в конкретній ситуації. Властивість зручна в тому випадку, якщо потрібно зберігати деяке ціле число - не доведеться заводити додаткову змінну.

Top - позиція форми (лівого верхнього кута) на екрані в пікселах.

TransparentColor - включає / вимикає прозорість певного кольору форми.

TransparentColorValue - задає колір, який буде прозорим.

UseDockManager - використовується при реалізації Drag & Drop технології, надаючи додаткові можливості цього методу взаємодії.

VertScrollBar - визначає зовнішній вигляд і поведінку вертикальної смуги прокрутки вікна.

Visible - визначає видимість форми на екрані.

Width - ширина вікна в пікселах, включаючи кордону.

WindowMenu - властивість-аналог властивості Menu, але використовуване при створенні MDI-форм.

WindowState - один зі станів вікна:

wsNormal - звичайний стан (займає частину екрану);

wsMinimized - вікно згорнуто;

wsMaximized - вікно розгорнуте на весь екран.

У результаті ми отримуємо величезну кількість властивостей, здатних змінити як зовнішній вигляд форми, так і її поведінку, а також поведінку компонент, розташованих на ній. Але дана стаття непомітно познайомила Вас не тільки з властивостями форми, але і з властивостями більшості компонент. Справа в тому, що компоненти мають спільних "предків", тобто тих об'єктів, від яких вони утворені, тому властивості компонент дуже схожі і велика їх частина просто-напросто збігається. Якщо подивитися на властивості кнопки (TButton), то відразу можна помітити, що більшість властивостей - ті ж самі, що і у форми. Це дозволяє швидко навчитися працювати з будь-яким незнайомим об'єктом.

 

Варто зробити кілька приміток щодо властивостей.

Властивості прозорості форми (AlphaBlend, AlphaBlendValue, TransparentColor і TransparentColorValue) коректно працюють тільки на ОС Windows XP і наступних версіях. У попередніх версіях ОС зміна значення цих властивостей не виробляє візуального зміни форми.

Властивості, назви яких починаються зі слова Parent (англ. - батько), в більшості випадків пов'язують значення деяких властивостей із значеннями відповідних властивостей об'єкта-батька. Так, кнопка (TButton) має властивість ParentFont і властивість Font, що відповідає за шрифт тексту на цій кнопці. Але й сама форма має властивість Font. У результаті, якщо у кнопки встановити ParentFont в True, а потім змінити шрифт у форми, то шрифт у кнопки зміниться відповідним чином. Це дозволяє швидко змінювати одні й ті ж властивості у великої кількості компонент. Інші подібні властивості - ParentShowHint, ParentColor, ParentBiDiMode.

Властивість Cursor, що відповідає за курсор, є у більшості компонент. Але при переміщенні курсора його вид змінюється на той, який заданий у самого "дальнього" об'єкта. Тобто якщо і у форми і у кнопки задані різні форми курсору, то при переміщенні над кнопкою буде використовуватися курсор, заданий у самій кнопці. Число "вкладень" одних компонент в інші може бути досить великим.




Переглядів: 716

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.