Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Довгострокова монопольна рівновага

У довгостроковому періоді всі витрати підприємства є змінними. Тому підприємство може змінювати обсяги факторів виробництва, пристосовуючи їх до обсягу виробництва, який максимізує прибуток. У довгостроковому періоді, по-перше, будь-яке підприємство має можливість вибору виробничих по­тужностей і, відповідно, має більшу можливість змінювати об­сяги випуску. По-друге, завдяки вільному входу в галузь та ви­ходу з неї одні підприємства мають можливість залишити ринок цього товару, якщо вони мають від'ємний прибуток, а інші входитимуть до нього в разі можливості отримати високий прибуток. Тобто зміна кількості підприємств, що прагнуть максимізувати прибуток на цьому ринку, є важливим фактором до­сягнення рівноваги у довгостроковому періоді на ринку доско­налої конкуренції.

У довгостроковому періоді підприємство може вибирати ви­робничі потужності та обсяг виробництва, який максимізує прибуток. Процес вибору відображено на рисунку 61

 

 

 
 

 


P P SATC1 SMC1 LMC SMC3

 

S SATC3

SMC2

S1

P P SATC2 LATC

 

P1 P1

D

 

0 Q Q1 Q2 Q

 

Рисунок 61. Вхід нових підприємств у галузь та вибір оптимальної потужності

 

Початкові попит та пропозиція формують рівноважну ціну Р. На рис. 1.б подано криві середніх та граничних довгостроко­вих витрат SАТС1, LМС, а також SАТC2, , SМС1, SАТС3, SМС2, LАТС, SМС3 — криві середніх та граничних витрат трьох різних за розмірами заводів (невеликого, середнього та велико­го)

В умовах досконалої конкуренції типові підприємства та галузь перебувають у стані довгострокової рівноваги тільки тоді, коли ціна дорівнює мінімуму середніх витрат довгострокового періоду типового підприємства. При цьому виконується рівняння, яке є умовою рівноваги довгострокового періоду:

SMС(q*) = LМС(q *) = SAТС(q *) = LАТС(q*) = Р = МК.

Довгострокову рівновагу досконало конкурентного підпри­ємств

В ситуації довгострокової рівноваги підприємство отримує нульовий економічний прибуток Р* = SАТСq*.

Довгострокову рівновагу галузі з незмінними витратами на­ведено на рисунку. Крива пропозиції галузі у довгостроковому пе­ріоді за незмінних витрат має вигляд горизонтальної прямої. Галузь у цьому разі має незмінну ціну пропозиції

Крива пропозиції галузі, витрати виробництва якої у довгостро­ковому періоді збільшуються, має додатний нахил. Збільшення обсягу галузевого випуску супроводжується підвищенням цін на продукцію галузі.

Це дає змогу сформулювати загальний висновок відносно до­сягнення фірмою рівноваги у довготерміновому періоді: після того як усі довготермінові пристосування завершені, тобто коли досяг­нута довготермінова рівновага, ціна продукту буде повністю відпо­відати точці мінімуму середніх сукупних витрат фірми, і вироб­ництво припаде на цю саму точку.

В довгостроковому періоді всі види витрат повністю змінні. Фірми випускають продукцію лише в тому випадку, коли ціна не нижче довгострокових середніх витрат Р > АС.

 




Переглядів: 864

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.