В основі керівництва лежать такі категорії менеджменту, як лідерство, вплив та влада.
Лідерство - це здатність впливати на окремих працівників та їхні групи з метою зосередження зусиль на досягненні цілей організації.
Вплив— це будь-яка поведінка одного індивіда, яка вносить зміни в поведінку іншого індивіда.
Влада — це реальна можливість впливати на поведінку інших людей згідно певних повноважень.
Абсолютної влади не існує, оскільки ніхто не може однаково впливати на всіх людей у будь-яких ситуаціях. А саме від ситуації, від особистості, на яку влада спрямована та індивідуальності керівника залежить керівний вплив і влада.
В організації влада детермінується ієрархією взаємовідносин, тобто місцем керівника на управлінських щаблях. Вищий керівник може здійснювати сильніший владний вплив щодо колективу взагалі.
Влада є необхідною умовою успішної діяльності організації
Види влади в організації:
1. Влада керівника над підлеглими –керівник має владу над підлеглими внаслідок їх залежності від нього у таких питаннях, як заробітна плата, робочі завдання, просування по службі, розширення повноважень та ін.;
2. Влада підлеглих над керівниками –підлеглий теж має владу над керівником тому, що керівник залежить від підлеглого в багатьох ситуаціях (вирішення проблем, прийняття рішень, реалізація стратегії та ін.)
Все це говорить про те, що розумний керівник повинен піддержувати баланс влади керівників і підлеглих
Переглядів: 176
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: