Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Functional Styles.

1. The style of social and political writing.

- Publicistic style

- Essay

- The newspaper style. Technical registers.

2. Colloquial styles.

3. Practical tasks:

a) Analyse extracts in Ex-s V.A.Kukharenko "A Book of Practice in Stylistics", p.p. 115-120; V.A.Kukharenko, Seminars, p.p. 115-117, 120-126;

b) Look up a newspaper and choose an item, headlines, articles;

c) Write a paragraph or two in publicistic,colloquial styles.

4. Language in Use.

Identity this text:

1. Do you think it was spoken or written?

2. Would you describe it as formal or informal?

3. Where would you read or hear it?

4. Why might you read or listen to it?

5. Is it a beginning, a middle,an ending or a complete text?

 

I'm glad to meet you. My name's Harry Kane. Bill been locking after you all right? I asked him to see that you stayed until I got back. So gald you could spare the time. What are we drinking? Whisky? Let's fill you up.You and your wife tun that little boutique down the road, don’t you? Funny we've never met, living so close, eh? Here you are.Got one, Bill? Where's your glass? This one? Here you are.

 

Language focus.

1. Which auxiliary verb have been omitted from questions in the text?

2. Which questions in the text are asking for information and which are simply asking for confirmation?

3. Which of the information questions could be answered yes or no?

Identify this text:

Finally I broke away.I had overslept.I was hungry, and I had provisions to buy for my trip on the Lake Van Express, which had a reputation for running out of food and arriving at the Iranian border as much as ten days late. Food was on my mind for another reason. I had intended to sample some dishes mentioned in Nagel. These names tempted me, and, as I would be leaving on the afternoon train, this was last chance to try them. I had drawn up a menu for myself.

Language focus.

How many different periods of time are referred to in the text?

Language in use.

Identify the text:

I don't believe this is happening. He's actually thrown his packet over the net and now he's running up to the umpire's box. He's shouting at the umpire and pointing at the line judge. He's obviously very angry about the last decision. The crowd are starting to boo and hise. The umpire is standing up now and shaking his head quite vigorously. In twenty years I've never seen such unsportsman­like behaviour. What do you think of it, Brian?

Language focus.

What is the relationship in time between the text and the events being described?

Language in use.

Identify the text:

When water is taken from the reservoir it goes through two stages consists in some cases of allowing water to sink through a layer of coarse sand, which traps the larger impyrities. Secondary puri­fication allows water but not solide to sink through a layer of fine sand. Having passed through these two stages/the water is then passed through a coverd tank where cholorme kills any bacteria that may be left. The water is then clean and ready to be pumped into the main supply.

Language focus.

1. Which is important in the text: water and what happens to it, or the people who are responsible for the purification process?

2. Do we know what takes the water from the reservoir or what pumps it into the main supply? Do we need to know?

3. How many verbs in the text are in the passive voice?

Language in use.

1. Do you think it was spoken or written?

2. Would you describe it as formal or informal?

3. Where would you read or hear it?

4. Why might you read or listen to it?

5. Is it a beginning, a middleman ending or a complete text?

 

Dateline is the largest dating agency in the world, ensuring that there are more people available for you to meet, and, more importantly, our unique matching system guarantees that you are mutually compatible.

Dateline is not expensive - your year's membership could be the best money you've ever spent - an investment in your future happiness.

Dateline is a caring company - our service is reliable/ professional and confidential.




Переглядів: 228

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.