Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






IV. ХАРАКТЕРИСТИКА МЕТОДІВ ТА ПРИЙОМІВ НАВЧАННЯ ПРИРОДОЗНАВСТВА

 

Кожен метод навчання має свою структуру. Він може включати кілька методичних прийомів.

Методичний прийом – це елемент того чи іншого методу, який виражає певну дію вчителя та учнів у процесі навчання.

Прийомами вважають відповідні види робіт з навчальними засобами: таблицями, картами, натуральними об’єктами, муляжами, малюнками учителя на дошці, демонстраціями екранних засобів навчання, шкільних дослідів, роботу в зошиті з друкованою основою. Усі прийоми залежно від навчальної мети уроку, вчитель узгоджує із основними методами.

Наприклад, застосовуючи метод бесіди, учитель використовує для створення проблемної ситуації навчальні таблиці, натуральні об'єкти, технічні засоби навчання. У процесі розповіді учитель поступово замальовує схему об'єкта на дошці, демонструє транспаранти кодоскопу , що сприяє підвищенню активізації навчання.

Кожен метод за певних умов може бути прийомом того чи іншого методу.

Наприклад, розповідь, пояснення,або бесіда можуть бути використані при вивченні одних тем як методи навчання і включати різні прийоми, а під час лабораторного та практичного занять відігравати роль прийомів.

Ефективність процесу навчання великою мірою залежить від вдалого вибору методів, умілого поєднання прийомів.

Для стимулювання мислення і пізнавального інтересу учнів молодших класів при вивчені природознавства застосовують різноманітні прийоми. Головним з них є збагачення навчального матеріалу новими цікавими фактами, які відсутні у підручнику, здійснення проблемного підходу до навчання, використання елементів цікавого, читання уривків з художньої літератури, науково - популярної, прислів’їв, приказок, демонстрування різних видів натуральних об’єктів, колекцій, опудал, діапозитивів. слайдів.

Різні види унаочнення стимулюють пізнання, конкретизують пізнавальні об’єкти, створюють умови формування уявлень.

Необхідною умовою навчання є правильне поєднання різних навчальних прийомів, які зможуть забезпечити навчальний і виховний ефект. Кожен метод на уроці забезпечується багатьма методичними прийомами. Цю різноманітність прийомів можна систематизувати у відповідні групи:

- логічні;

- організаційні;

- технічні.

Логічні-прийоми збудження і розвитку пізнання, виявлення істотних ознак об’єктів, або явищ, порівняння об’єктів (виявлення і відмінних рис) висновки, узагальнення. Ці прийоми забезпечать розвиток мислення учнів, самостійність їх роботи.

Організаційні прийоми – спрямовують увагу на сприймання і роботу учнів. Сюди належать індивідуальні, фронтальні, групові види проведення робіт; різні типи завдань.

До технічних належать прийоми, якими досягається підготовка робочого, місця, використання різного обладнання, допоміжних матеріалів і засобів поводження з об’єктами , що вивчаються. Варіанти поєднання різких прийомів можуть бути різними, залежно від змісту навчального матеріалу.




Переглядів: 438

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.