МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Методика етапу постановки цілей і завдань урокуДіяльність завжди цілеспрямована. Без усвідомленої мети її не буває. Тому залучення дітей до активної пізнавальної діяльності об'єктивно вимагає розуміння мети і завдань уроку. Крім того, це має велике значення для організації самоконтролю і самооцінки, оскільки учні можуть порівнювати як кінцевий результат своєї діяльності, так і проміжний, з тими, які необхідно досягти. Таке порівняння дає можливість оцінити використані способи діяльності, усвідомити їх сутність. Але цього замало, щоб діти активно включилися у роботу, їм необхідно усвідомити, заради чого вони будуть учитися — мотив своєї діяльності. Власне педагогічні цілі, трансформовані у навчально-пізнавальні цілі і поставлені учителем перед засвоєнням нового змісту, повинні стати мотивом діяльності учнів. Між метою і мотивами існують складні відносини. У початкових класах частіше використовується шлях від мотиву до мети, тобто в учнів спочатку формується мотив, який спонукає виконувати навчально-пізнавальну діяльність, прагнути до мети, що визначив учитель і яку сприйняли діти. В основному це зовнішня мотивація. Наприклад, вивчити, щоб отримати гарну оцінку, щоб правильно відповісти на запитання вчителя, щоб порадувати його своєю відповіддю, а батьків — хорошою оцінкою. Другий шлях мотивацій — перетворення мети у мотив діяльності школяра. У цьому випадку створюються умови для розуміння змісту теми уроку, усвідомлення вагомості і послідовності шляхів її вивчення, спонукання до зацікавленості предметним змістом і діяльністю його засвоєння. Серед них: а) актуалізація опорних знань (основа розуміння формулювання теми, усвідомлення її зв'язку з іншими темами розділу); б) включення дітей у визначення і формулювання теми уроку; в) усебічний показ учителем вагомості теми уроку в курсі природознавства і для дитини особисто; г) обговорення запропонованого плану вивчення, самостійне д) залучення учнів до визначення способів діяльності, які необхідні для Оголошення теми і завдань уроку здійснюється різними прийомами. Тема уроку може бути сформульована як проблема у процесі аналізу створеної вчителем проблемної ситуації, яка викликає пізнавальний інтерес у школярів, бажання здобути нові знання або способи діяльності для розв'язання проблеми і переконатися у правильності своїх передбачень. Наприклад, учитель розповідає уривок з оповідання, казки, легенди, народної пісні, називає прислів'я, демонструє досліди і т. ін., в яких відображено певні явища, події, зміни з об'єктом, його ознаки, що входять у зміст нової теми. Далі школярам пропонуєть пояснити їх на основі засвоєних знань. Вони не можуть цього зробити або висловлюють кілька протилежних думок. Пошук відповідей або доведення правильності суджень відбувається у процесі оволодіння новим навчальним змістом. Після усвідомлення мети учні знайомляться із завданнями уроку, які можна пропонувати у вигляді плану. План записується на дошці словами або умовними позначеннями і використовується у процесі уроку. Аспект, на якому необхідно загострити увагу вчителя, є актуалізація опорних знань та умінь дітей. На етапі постановки мети і завдань уроку актуалізуються тільки знання і уміння, які необхідні для усвідомлення змісту формулювання теми, її зв'язку з раніше вивченими темами, а не ті знання, які є опорою у процесі засвоєння самого змісту. Переглядів: 2465 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|