Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методичні вказівки.

Цей розділ готується тільки тими підприємцями, які готуються зайнятися виробництвом товарів. При написанні слід відповісти на наступні питання:

1. Де виготовлятимуться товари — на діючому або новостворюваному підприємстві?

2. Наскільки вдало вибрано місце розташування фірми, виходячи з близькості до ринку, постачальників, доступності робочої сили, транспорту і т.д.?

3. Які виробничі потужності буде потрібно і як вони вводитимуться рік від року?

4. Які основні засоби буде потрібно для організації виробництва? Яка динаміка їх зміни на перспективу? Дану інформацію доцільно представити у вигляді таблиці 4.1.

 

Таблиця 4.1 – Опис потрібних основних засобів

  № п./п. Фізичний стан Існуючі можливості Недоліки або додаткові потреби і заходи по їх задоволенню
Земля      
Будівлі і споруди      
Устаткування      
         
         

5. Які можливі утруднення при організації виробництва?

6. Де, у кого і на яких умовах купується сировина?

7. Схема виробничих потоків.

8. Чи передбачена охорона навколишнього середовища?

9. Які будуть витрати виробництва? Динаміка їх зміни?

 

Розділ «Фінансовий поточний план».

Цей розділ необхідно присвятити плануванню фінансового забезпечення діяльності фірми з метою найбільш ефективного використання наявних грошових коштів.

У цьому розділі необхідно розробити сукупність наступних планово-звітних документів:

- Оперативний план (звіт).

- План (звіт) доходів і витрат.

- План (звіт) руху грошових коштів.

- Балансовий звіт (план).

Подібний перелік документів не зовсім звичний для російських підприємців, але він відповідає вимогам світової практики, яка спирається на декілька іншу систему бухгалтерського обліку.

Оперативний план (звіт) відображає за кожен період результати взаємодії фірми і її цільових ринків по кожному товару і ринку. Цей документ повинен розроблятися службою маркетингу.

План (звіт) про доходи і витрати по виробництву товарів показує, чи одержить фірма прибуток від продажу кожного з товарів. Цей документ розробляється економічної службою фірми по кожному з товарів.

План (звіт) про рух грошових коштів показує процес надходжень і витрачання грошей в процесі діяльності фірми. Він розробляється фінансової службою фірми.

Балансовий звіт підводить підсумки економічної і фінансової діяльності фірми за звітний період. Він звично розробляється бухгалтерією.

У вказаних планово-звітних документах відбиваються плановані і фактичні величини показників за звітний період. Тривалість планово-звітних періодів залежно від конкретних умов може змінюватися в межах: місяць, квартал, полгода, рік.

Розглянемо зразковий склад показників і форму їх уявлення в оперативному плані (звіті). Ці показники визначаються по кожному товару або послузі, що дозволяє порівнювати їх між собою по економічній ефективності (див. табл. 4.2.).

 

Таблиця 4.2 – Показники економічної ефективності бізнесу

Показники Місяць (квартал, рік) .   Всього за період
План Факт   План Факт
Ринковий потенціал фірми в одиницях даного товару          
Ціна товару          
Об'єм продажів в одиницях товару          
Частка фірми в галузевому ринку по даному товару          
Кількість товарів в одиницях проведених фірмою          
Запаси даного товару на складах фірми на кінець звітного періоду          

 

Ця сукупність показників покликана дати уявлення керівництву фірми про ту частку ринку, яка завойована фірмою по кожному товару і яку передбачається завоювати в майбутньому періоді.

Другим документом був названий план (звіт) про доходи і витрати. Структура цього звіту досить проста. У нього звично включають наступні показники (див. табл. 4.3.).

 

 

Таблиця 4.3 – Показники доходід та витрат бізнесу

Показники Місяць (квартал, рік) .   Всього за період
План Факт   План Факт
Виручка від продажу даного товару          
Виробничі витрати, пов'язані з виробництвом і реалізацією товарів по статтям          
Загальнийвиробничі витрати по статтям          
Податки і відрахування          
Чистий прибуток          
Прибуток, що залишається у розпорядженні фірми          

За даними цього плану (звіту) можна встановити, чи приносить фірмі прибуток даний товар, можна порівняти різні товари по прибутковості з тим, щоб ухвалити рішення про доцільність їх подальшого виробництва.

Завершальним документом є балансовий звіт. У ньому міститься повний перелік активів фірми і пасивів. Цей документ показує чисту вартість і ліквідність фірми. Кредитори, як правило, запрошують балансовий звіт. Останній також необхідний при подачі податкової декларації.

За допомогою приведених план-отчетов рекомендується провести аналіз беззбиткової виробництва і самоокуповуванню фірми:

 

Об'єм товару, що забезпечує беззбиткову (Постійні витрати) / (Продажна ціна — (Змінні витрати / Об'єм реалізованих товарів)) (4.1)

Якщо попит на даний товар менше, ніж об'єм товару, що забезпечує беззбиткову, то його виробництво не буде таким, що самоокуповується.

Розглянемо методику аналізу фінансової діяльності фірми за звітний період за допомогою відносних фінансових коефіцієнтів. Ці коефіцієнти можна розбити на 3 групи.

До першої групи входять коефіцієнти ліквідності оборотних коштів К1і К2, де

К1=(Оборотні активи)/ (Оборотні пасиви)

К2=(Оборотні активи — Товарні запаси)/

/ (Оборотні пасиви) (4.2)

де коефіцієнт К1 характеризує ліквідність оборотних коштів,

К2 — швидкість ліквідності оборотних коштів.

Для успішно працюючих підприємств:

К1>1,8 і К2>1,0.

 

У другу групу входять коефіцієнт К3,що характеризує оборот товарних запасів, і К4,що характеризує ефективність використання абсолютних активів. Вони оцінюються по наступним формулам:

К3=(Сумарні витрати на виробництво реалізацію товарів)/ (Вартість запасів товарів)

К4=(Дохід від продажу товарів)/ (Абсолютні активи)

Для успішно працюючих промислових підприємств:

K3>2,8 і K4>1,6

До третьої групи показників відносяться коефіцієнти прибутковості К5і К6, де:

К5=[(Прибуток до вирахування податків) / (Дохід від продажу товарів)]* 100%

К6=[(Прибуток до вирахування податків) / (Абсолютні активи)]*100%

Для успішно працюючих промислових підприємств:

К5>8,2% і К6>14,7%

Для малих фірм (активи від $500000 до $10 000000) рекомендуються наступні значення цих коефіцієнтів:

К1>1,8; К2>0,9; К3>3,2; К4>1,7; К5>6,7%; К6>15%

 

При аналізі фінансової діяльності фірми за допомогою цих коефіцієнтів можна використовувати наступні рекомендації:

Якщо значення всіх коефіцієнтів вище приведених значень, то фірма працює ефективно;

· Якщо значення якого-небудь показника нижче приведених значень, то він повинен бути під постійним контролем керівництва фірми;

· Якщо значення коефіцієнтів К3 і К4 нижче рекомендованих рівнів, то слід проаналізувати продуктивність всіх статей активу, ефективність маркетингових заходів;

· У випадку якщо більшість коефіцієнтів знаходяться нижче приведених рівнів необхідно серйозно проаналізувати всю фінансову діяльність фірми.

При аналізі фінансового стану фірми інтерес також представляє показник вірогідності банкрутства Z, який відображає фінансову стійкість фірми. Він оцінюється по наступній формулі:

 

Z=(Оборотні активи / Абсолютні активи)+

+ 1,4 * (Нерозподілений прибуток / Абсолютні активи) + 0,6 * (Ринкова вартість звичайних і привілейованих акцій / Абсолютні активи) + + 3,3 * (Дохід від основної діяльності / Абсолютні активи) + 1,0 * (Дохід від продажів / Абсолютні активи).

Залежно від величини показника Z визначається вірогідність банкрутства фірми:

до 1,8 — дуже висока;

1,81 — 2,7 — висока;

2,71 — 3,0 — можлива;

більше 3,0 — дуже низька.

 





Переглядів: 184

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.