Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Explain the difference between extensive and intensive listening. Give examples for how to practice each. Which is more important for students?

A distinction can be drawn between intensive and extensive listening. As with reading, the latter refers to listening which the students often do away from the classroom, for pleasure or some other reason. The audio material they consume in this way - often on CDs in their cars, on MP3 players, DVDs, videos or on the Internet - should consist of texts that they can enjoy listening to because they more or less understand them without the intervention of a teacher or course materials to help them.

Intensive listening is different from extensive listening in that students listen specifically in order to work on listening skills, and in order to study the way in which English is spoken. It usually takes place in classrooms or language laboratories, and typically occurs when teachers are present to guide students through any listening difficulties, and point them to areas of interest.

Extensive listening refers to listening to a lot of material but not trying to get all the details and every word--this is what you do when you listen to a live lecture or go to a movie: the goal is primarily listening for meaning, with any other development (like new vocabulary) occurring incidentally. Intensive listening involves going over a piece of material multiple times and often mining it for other purposes, such as for dictation to build vocabulary and grammar. besides the extensive listening you do for academic purposes or pleasure, when doing activities for this class, a combination of semi-intensive and intensive listening is best. In semi-intensive listening, you don't necessarily try to get everything, but you interact more than you would in real life. For example, doing pre-listening, listening once with an occasional pause, and then listening a second time with the captions on, pausing and writing down a few key words of interest would be an example of semi-intensive listening. If you continued listening another time or two and then did a dictation, that would make it intensive. In a medium length clip, it is quite reasonable to do the majority of it semi intensively and a small part intensively. In a longer one (e.g., a TV show, full lecture, or movie) different parts might be done extensively (listened to just once), semi-intensively, and intensively.

In our daily life we listen both intensively and extensively. When we are listening to an announcement about an upcoming fair or the sports scores on the radio, we tend to read intensively. That is, we are listening for specific information and details: When is the fair where will it be, and how much are the tickets. The IELTS presents great examples of this kind of listening and so IELTS textbooks are great sources of exercises for students. However, we also do a lot of extensive listening in our lives. For example, the interview with Mick Jagger may mention the concert but in fact the main topic is about being an aging rock star and if things have changed. So students have to be able to move beyond facts and details and grasp the larger picture.

48.




Переглядів: 16586

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.