Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 1. Предмет та завдання економічної психології як галузі психологічної науки

Зміст

Розділ І. Теоретико-методологічні проблеми економічної психології......................................

Тема 1. Предмет та завдання економічної психології як галузі психологічної науки..............

Тема 2. Основні проблеми людського фактора в економіці та психологічні детермінанти економічної поведінки людини............................................................................................................................

Розділ II. Соціально-психологічні особливості суб’єктів економічних відносин...................

Тема 3. Стратифікація суспільства: сприйняття економічної політики держави суб’єктами економіки............................................................................................................................................................

Тема 4. Фінансова психологія.........................................................................................................

Тема 5. Психологія багатства і бідності.........................................................................................

Тема 6. Психологія платника податків..........................................................................................

Тема 7. Трудова поведінка особистості та механізми її регуляції..............................................

Розділ III. Психологія підприємницької діяльності.....................................................................

Тема 8. Соціально-психологічні аспекти підприємництва.........................................................

Тема 9. Особистісні детермінанти підприємництва.....................................................................

Тема 10. Культура підприємницької діяльності...........................................................................

Тема 11. Конфлікти в підприємницькій діяльності......................................................................

Розділ IV. Психологія споживача....................................................................................................

Тема 12. Закономірності поведінки споживача............................................................................

Тема 13. Індивідуальні детермінанти поведінки споживача.......................................................

Тема 14. Психологія реклами..........................................................................................................

 


Розділ І. Теоретико-методологічні проблеми економічної психології

 

Тема 1. Предмет та завдання економічної психології як галузі психологічної науки

Предмет та об’єкт економічної психології.

Економічна психологія в системі наук.

Структура економічної психології.

Поняття про су­б’єкт господарських відносин.

Методи економіко-психологічних до­сліджень.

Значення економічної психології для розуміння законів рин­кових відносин.

 

Економічна психологія – міжпредметна область, розглядається як наука відносно недавно (у першій половині 20-го століття) і виникла на стику двох наук: економіки та психології. Тому здається доцільним розглянути загальні уявлення про ці два поняття як дисципліни.

У найзагальнішому визначенні Економічна психологія – інтегрована теорія, що поєднує психологію й економіку. У Вікіпедії знайдемо: економічна теорія і психологія (англ. behavioral econonomics) – це напрямок економічної теорії, який займається дослідженням впливу психологічних факторів на рішення людей у різноманітних економічних ситуаціях. При цьому велику увагу приділяється ситуаціям, де люди поводяться інакше, ніж це прогнозує класична економічна теорія із її припущенням раціональності та егоїстичності.

Об’єкт економічної психології – окрема особистість, сім’я, група людей, організація, нація, держава в економічному середовищі, що виконують роль учасників та організаторів виробництва, власників, акціонерів, працівників, адміністраторів, покупців, тобто особистостей чи їх груп в усіх проявах ринкових відносин.

Предмет економічної психології – психологічні закономірності економічної поведінки людини, пов'язані з виробництвом, розподілом, обміном і споживанням товарів і послуг; латентні механізми людської психіки, що визначають поведінку особистості і соціальних груп у відповідь на зміни таких економічних чинників як відносини власності, інфляція, умови найму і оплати праці, фінансові кризи, реклама і т. д.

Завдання економічної психології як науки – позбавитися від непрацюючих теорій і створювати нові, використовуючи всю суму знань, вироблених світовою думкою.

Головне завдання економічної психології – розробити теоретичні основи і практичні рекомендації для досягнення максимальної економічної ефективності впливу людського чинника:

· сприяти:

o різкому підвищенню продуктивності праці і якості продукції;

o повному використанню творчого потенціалу трудящих;

o запровадженню та суворому дотриманюя режиму ощадливості у використанні матеріальних, фінансових, енергетичних і трудових ресурсів.

· вивчати:

o спонукання і мотиви діяльності економічної людини;

o економічну свідомість особистості, що формується на основі життєвих переживань, накопиченого досвіду, подолання труднощів;

o несвідоме начало в психіці індивіда і мас (ілюзії, ажіотаж, страхи і психози), що пов'язаний з подіями, які закріпилися в пам'яті, взаємозв'язками, емоціями;

o економічну поведінку, активні вольові дії, що цілеспрямовано змінюють навколишнє середовище.

3авдання економічної психології реалізується головним чином у прикладному плані:

· в поширенні знань про те, як можна підвищити виробничу ефективність, на мікроекономічному рівні;

· обґрунтування легітимності соціально-економічних змін, що відбуваються в суспільстві, дозволить економічній психології на макроекономічному рівні пояснити всім верствам населення економічну стратегію країни саме через економічні інтереси, стимули і мотивацію до праці в умовах майнових, фінансових та інших прав громадян.




Переглядів: 1860

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.