Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Style in language. Style in imaginative literature.

With the development of the theory of language, on the one hand, and the theory of literature, on the other, the meaning of “style” came to be modified as

style in language,

style in imaginative literature.

Style in language is understood to be the whole corpus of EMs of the language. This view was first proclaimed by Charles Bally in his “Stylistique français” and later developed in numerous works on style.

(Style can be roughly defined as the peculiarity, the set of specific features of a text type or of a concrete text. Style is just what differentiates a group of homogeneous texts (an individual text) from all other groups (other texts).

The branch of linguistics that makes a study of expressive properties of linguistic units as well as the spheres of their usage is called linguo-stylistics.

Style in literature (which is studied by literary stylistics) is a branch of theory of literature and an important part of history of literature. It studies the peculiarities of a writer’s style, his individual and creative utilization (choice) of the resources of the language; the limitations which are superimposed by the writer’s period, his genre and his purpose.

[The main difference is that linguo-stylistics studies all the EMs of the language, while literary stylistics studies the peculiarities of this or that writer’s style].

 

The concept of the norm.

 

The theoretical point of departure here is the concept of the norm.

Stylistic norm is understood to be non-specific language units which belong to all the sublanguages, which do not participate in the formation of its style, (which are stylistically neutral).

The other terms for stylistic norm are “zero stylistic reference”, “stylistic neutrality”.

Some prominent scholars state that what is stylistically conspicuous, stylistically relevant, stylistically coloured is a departure from the norm of the given language.

Thus style may be defined as deviations from the lingual norm.

 

Style, Redundancy and Information Theory.




Переглядів: 434

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.