Методи та прийоми ознайомлення дітей із предметним довкіллям
1. Характеристика методів і прийомів ознайомлення дітей із предметним довкіллям.
2. Організація спостережень дітей у предметному довкіллі.
3. Екскурсії-огляди, розглядання предметів і бесіда про них, екскурсії за межі дошкільного навчального закладу.
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ:
1. Визначте та охарактеризуйте основні методи ознайомлення дітей з довкіллям.
2. Яка роль картини в ознайомленні дітей з довкіллям?
3. Сформулюйте вимоги до організації бесід за змістом картин у різних вікових групах.
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ:
· Розробити самостійно плани-конспекти екскурсії-огляду, розглядання предметів і бесіди про них, екскурсії за межі дошкільного навчального закладу.
Основна література:
1. Базовий компонент дошкільної освіти: Науковий керівник: А. М. Богуш.― К.: Видавництво, 2012. - 26 с.
2. Богуш А., Гавриш Н. Методика ознайомлення дітей з довкіллям у дошкільному навчальному закладі. Підручник для ВНЗ. - К.: Видавничий Дім "Слово", 2008. - 408 с.
Додаткова література:
1. Лисенко Н. В., Кирста Н. Р. Педагогіка українського дошкілля: у 3-х частинах. – Ч. 2: Навч. посіб. – К.: Видавничий дім «Слово», 2010. – 360 с.
2. Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка: Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – К.: «Академвидав», 2004. – 456 с. (Альма-матер)