Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ADVERTISEMENTS AND ANNOUNCEMENTS

Advertisements made their way into the British press at an early stage of its development, i.e. in the micHTth century. So they are almost as old as newspapers themselves.

The principal function of a d v e r t i s e>m en ts and announce-men ts, like that of brief news, is to inform the reader. There are two basic types of advertisements and announcements in the modern English newspaper: classified and non-classified.

In classified advertisements and announcements various kinds of information are arranged according to subject-matter into sections, each bearing an appropriate name. In The Times, for example, the reader never fails to find several hundred advertisements and announcements classified into groups, such as BIRTHS, MARRIAGES, DEATHS, IN MEMORI-AM, BUSINESS OFFERS, PERSONAL, etc. This classified arrangement has resulted in a number of stereotyped patterns regularly employed in newspaper advertising. Note one of the accepted patterns of classified advertisements and announcements in The Times:

BIRTHS

CULHANE.—On.November 1st, at St. Bartholomew's Hospital, to BARBARA and JOHN CULHANE — a son.

All announcements in the 'Birth' section are built on exactly the same elliptical pattern. This tendency to eliminate from the sentence all elements that can be done without is a pronounced one in adver­tisement and announcement writing. The elliptic sentence structure has no stylistic function; it is purely technical—to economize space, expensive in what newspaper men call the "advertising hole." Though, of course, having become a common practice, this peculiar brevity of expression is a stylistic feature of advertisements and announcements which may take a variety of forms, for example:

TRAINED NURSE with child 2 years seeks post London preferred. — Write Box C. 658, The Times, E.G. 4.'

Here the absence of all articles and some punctuation marks makes the statement telegram-like. Sentences which are grammatically complete also tend to be short and compact.

The vocabulary of classified advertisements and announcements is on the whole essentially neutral with here and there a sprinkling of emotionally coloured words or phrases used to attract the reader's attention. Naturally, it is advertisements and announcements in the PERSONAL section that are sometimes characterized by emotional colouring, for example:

ROBUST, friendly student, not entirely unintelligent, seeks Christmas vacation job. No wife, will travel, walk, ride or drive and undertake any domestic,- agri­cultural or industrial activity. Will bidders for this curiously normal chap please •write Box C. 552, The Times, E.G. 4.

Emotional colouring is generally moderate, though editors seem to place no restrictions on it. See the following announcement in the PER­SONAL section of The Times:

Alleluia! I'm a mum.

(A jocular modification of the chorus of the well-known American song "Alleluia,

I'm a bum". A young woman is stating that she has become a mother.)

As for the non-classified advertisements and announcements, the variety of language form and subject-matter is so great that hardly any essential features common to all may be pointed out. The reader's attention is attracted by every possible means: typographical, graphical and stylistic, both lexical and syntactical. Here there is no call for brev­ity, as the advertiser may buy as much space as he chooses.

The following are the initial lines of a full-page advertisement of Barclays Bank carried by an issue of The Guardian:

WHAT WE WANT

A bank's business is with other people's money, so we want people whose integrity is beyond question. Money is a very per­sonal business, so we want people who like people. Banking is work that calls for accuracy, so we want people who can work accurately. Our staff has to have integrity, personality, accuracy, We want them to have imagination too,




Переглядів: 791

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.