МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
III. Confusable wordsSome words are very similar in spelling and pronunciation but have different meaning. They are often confused by English language learners. Here are some of them. accept/except access/accession adapt/adopt addition/edition affect/effect allusion/illusion/elusion avoid/evade attain/obtain censor/censure census/consensus civic/civil complement/compliment conscious/conscientious continual/continuous council/counsel data/date delivery/deliverance draught/drought/draughts economic/economical eminent/imminent expand/expend human/humane ingenious/ingenuous later/letter/latter lose/loose moral/morale persecute/prosecute personal/personnel principal/principle quiet/quite raise/rise stationary/stationery vacation/vocation
Activities I. Transcribe the words below: pneumatic, receipt, pseudonym, psychology, cupboard, pane, practise, practice, hiccough, enough, shepherd, muscle, hoarse, glisten, whistle, hasten, bristle, fasten, mistletoe, whistle, soften, Christmas, prey, palm, walk, salmon, chalk, sword, interesting, handkerchief, height, though, weight, would, affect, effect, censor, censure, lose, loose, moral, morale, persecute, prosecute, personal, personnel, draught, drought, draughts.
II. Write the words using the normal English alphabet. ['fRsn], [hRf[, [rI'sJt[, [eq], ['sxmqn], [tHm], [nIt[, [auq], [lxm], ['sjHdqnIm], ['sOfn], [dAm]
III. Write the word in phonetic script in the correct spelling for the context. 1. He felt a sharp [peIn] in his knee. 2. All the materials are on [saIt] so that work can start immediately. 3. My mother taught me how to [squ]. 4. The vase is one of a matching [peq]. 5. She has long [feq] hair. 6. The whole family has the [flH]. 7. It is about 76 kilos in [weIt]. 8. She had to [break] hard to avoid running into the car in front. 9. We do our business by [meIl] . 10. She let out a [grqun] of dismay. 11. Do you take sugar in your [tJ]? 12. There’s not much [mJt] on this chop. 13. She moved away like a ship in full [seIl]. 14. This is the [sAm] of my achievements so far.
IV. Prepare a good reading of the poem. Pay attention to the words easily mispronounced. Переглядів: 163 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|