Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






FOREWORD

CONTENTS

FOREWORD...............................................................................…………………………………………... 2

PRELIMINARY REMARKS.....................................................………………………………………….. 3

CHAPTER I. PHONO-GRAPHICAL LEVEL. MORPHOLOGICAL LEVEL…............................... 13

Sound Instrumenting. Craphon. Graphical Means…………………………………………………………...6

Morphemic Repetition. Extension of Morphemic Valency………………………………………………….11

CHAPTER II. LEXICAL LEVEL..............................................……………………………………….…14

Word and its Semantic Structure…………………………………………………………………………….14

Connotational Meanings of a Word………………………………………………………………………….14

The Role of the Context in the Actualization of Meaning…………………………………………………….14

Stylistic Differentiation of the Vocabulary…………………………………………………………………..16

Literary Stratum of Words. Colloquial Words…..…………………………………………………………..16

Lexical Stylistic Devices…………………………………………………………………………………….23

Metaphor. Metonymy. Synecdoche. Play on Words. Irony. Epithet…………………………………………23

Hyperbole. Understatement. Oxymoron. ……………………………………………………………………23

CHAPTER III. SYNTACTICAL LEVEL..................................…………………………………………38

Main Characteristics of the Sentence. Syntactical SDs. Sentence Length…………………………………..38

One-Word Sentences. Sentence Structure. Punctuation. Arrangement of Sentence Members. Rhetorical Question. Types of Repetition. Parallel Constructions. Chiasmus. Inversion. Suspense, Detachment. Completeness of Sentence Structure. Ellipsis. One-Member Sentences. Apokoinu Constructions. Break.

Types of Connection.

Polysyndeton. Asyndeton. Attachment

Lexico-Syntactical Stylistic Devices.

Antithesis. Climax. Anticlimax. Simile. Litotes. Periphrasis.

CHAPTER IV. TYPES OF NARRATION………………………………………………………………57

Author's Narrative. Dialogue. Interior Speech. Represented………………………………………………57

Speech. Compositional Forms. ……………………………………………….……………………………57

CHAPTER V. FUNCTIONAL STYLES ………………………………………………………………..61

Colloquial vs. Literary Type of Communication. Oral vs…………………….…….………………………61

Written Form of Communication. …………………………………………….……………………………61

SUPPLEMENT 1………………………………………………………………………………………….69

Samples of Stylistic Analysis.

SUPPLEMENT2………………………………………………………………………………………….71

Extracts for Comprehensive Stylistic Analysis

LIST OF AUTHORS WHOSE TEXTS

WERE USED IN EXERCISES

FOREWORD

Seminars in Styleis a book of practice which can be used alongside or after the theoretical course of English Stylistics. Its aim is to help students acquire and use the knowledge and techniques necessary for the stylistic analysis of a text, i.e. find and interpret language phenomena of different levels of the language structure, which carry some additional information of the emotive, logical or evaluative types, all serving to enrich, deepen and clarify the text.

The book is divided into five chapters, each one containing a brief theoretical survey, questions checking the students' comprehension, and exercises. The latter are excerpts of varying length taken from the prose of XIX-XX cc. written in English. The length and complexity of the fragments for analysis grow by the end of each chapter. A sample of analysis is offered at the end of the book.

There are also texts for comprehensive stylistic analysis presupposing understanding of and free orientation in the material of the previous chapters.

The book ends with a list of the authors, whose works have been used for illustration.




Переглядів: 163

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.