МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Вопрос №132The alternations between stressed and unstressed vowels in different derivatives from the same root, or in different allomorphs of the same morpheme A. vowel gradation B. intonation C. diphthongs D. monopthongs
Вопрос №133 The strongest degree of word-stress is called A. primary B. secondary C. tertiary D. weak Вопрос №134 The syllables bearing either primary or secondary stress are termed A. stressed B. unstressed C. weak D. big Вопрос №135 The greater degree of special prominence given to one or more syllables as compared with that of the other syllable or syllables in one and the same word A. word accent B. intonation C. pronunciation D. representation Вопрос №136 Lilias Armstrong and Ida Ward define intonation as follows A. the rise and fall of the pitch of the voice B. an unknown physical phenomenon C. an unknown flying object D. the mechanical motion of a physical body Вопрос №137 The change of one vowel to another through the influence of a vowel in the succeeding syllable at different historical stages of the language development A. mutation B. intonation C. pronunciation D. representation Вопрос №138 The fronting and raising of vowels in the influence of [i] or [j] in the immediately following syllable at different historical stages of the language development A. palatal mutation B. intonation C. pronunciation D. representation Вопрос №139 The pronunciation of “r” before a following vowel even though there is no “r” in spelling A. intrusive “r” B. dark [ł] C. r-less D. orthographic “r’ Вопрос №140 The pronunciation of orthographic “r” before a following vowel A. linking “r” B. dark [ł] C. assimilation D. reduction Вопрос №141 The social accent of working-class areas of the Greater London A. Cockney B. Scottish Standard English C. Received Pronunciation D. General American
Вопрос №142 The type of word stress in Chinese and Vietnamese A. Musical B. dynamic C. strong D. qualitative Вопрос №143 The phonetic changes in earlier periods of the language development A. historical changes B. social changes C. physical changes D. psychological changes Вопрос №144 The sound variations in words, their derivatives and grammatical forms of words A. sound alternations B. phonemic neutralization C. Received Pronunciation D. Representation Вопрос №145 The loss of one or more distinctive features of a phoneme in the weak position A. phonemic neutralization B. Received Pronunciation C. Intonation D. graphic representation Переглядів: 143 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|