Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Відношення «Я» - «Інший», «своє-чуже» в координатах просвітницького світогляду.

Я - інший- співвідношення загальнокультурних універсалій, у цих поняттях кристалізується культурно -історичний досвід людського буття у світі , тому визначення смислової структури співвідношення « Я - Інший » має фундаментальне значення для розкриття специфіки різних типів культури .

В античності це співвідношення виражається в опозиції « елліни - варвари» , де грецька культура протиставляється « некультурному » світу. У Середні століття співвідношення « Я - Інший » виражене в опозиції « язичництво - християнство » , вкоріненої в релігійному досвіді .

Епоха Відродження дає нове сприйняття «Іншого »: як частина єдиного та потенційно нескінченного світу ; виявляється нове розуміння проблеми «Іншого » як проблеми іншої тілесності , в чому передбачило сучасну антропологію. В епоху Просвітництва « Інший » розглядається в перспективі розвитку і руху до вищих щаблях пізнавальної діяльності . Філософи епохи Просвітництва (Декарт , Локк , Лейбніц) вважали , що Іншого можна зробити Своїм , навчивши його .

У ХVIII столітті формується особлива концепція «людини розуму», який позиціонує сам себе як «норму». Всі інші, хто не вписується в рамки раціональної «нормальності» і проявляє відхилення від норми, ризикують легко опинитися серед ізгоїв суспільства, витіснених на периферію життя неосвіченими маргіналами. Але вже тут проявився один з показових парадоксів Просвітництва: «людина розуму» - це той, хто може легко «позначити», «номінувати» «іншого», наприклад, божевільного, але аж ніяк його не пізнати їм.

Межі власної ідентичності виявляються досить умовними і «розмитими», тому що «чужий» - це часто «прихований лик нашої власної ідентичності»,

  1. Відношення «Я» - «Інший», «своє-чуже» в координатах просвітницького світогляду.
    Людина Просвітництва думає не тільки про себе, а й про своє місце в суспільстві. Звідси ставлення до себе, як висвітлення власної людської природи, прямо відображається у ставленні суспільства до особистості.Таким чином, будучи впорядкованим всередині, будучи узгодженим з самим собою, можна самовизначитись в суспільстві, війти в нього та бути прийнятим.

Образ чужинця існує для того, щоб показати погляд з середини, зі сторони, так можна максимально об’єктивно подивитись на себе, наблизитися до самопізнання. Зустрітися з іншим – це зробити себе зрозумілим іншому, а це означає зробити зрозумілим собі.

Герой-просвітник є носієм досвіду, з якого вийшов, тобто в нього дім завжди «за плечима», куди б він не поїхав. Подорожуючи «чужиною» є обов’язковим елементом, що наближає просвітника до самопізнання, але просвітлення наступає тільки «вдома». Так, наприклад, Кандід здійснив велику зовнішню подорож, побував в Ельдорадо, що виступає абсолютним антонімом до Європи, але зрозумів істину «праця = щастя» тільки коли повернувся додому. Він виконує подорож-повернення, метою якої є віднаходження себе, адже повернення – маршрут пізнання.

Якщо ці моменти набувають контрастності, з боку «чужого» буде подавлятись ця невпорядкованість та неузгодженість власного внутрішнього світу. Йдеться мова про подвійність людської особистості, яка виступає як варвар і дикун. Дикун відмовляється від встановлених рамок та правил; повернення до початків розвитку суспільства; нижчий рівень розвитку та мислення; нівелювання наукою та мистецтвом;необмежена влада над собою. У варвара внутрішні установи руйнують почуття людини зсередини, вона позбавлена свободи, людина у стані сну, не шанує природу.

 




Переглядів: 183

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.