МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Складові категорії менеджментуДо основних категорій менеджменту належать поняття організації, процесу і функцій управління, рівнів управління, принципів і методів менеджменту, стилів та культури керівництва (лідерства), комунікації, управління колективом (групою) тощо. Таким чином, менеджмент є складовим елементом управління і порівняно з ним охоплює порівняно вузьку сферу, що включає соціальні системи (людей), метою яких може бути виробництво товарів та їх реалізація, надання різних послуг споживачам у рамках певної організації, яка діє в ринкових умовах. Для досягнення цієї мети у менеджменті застосовується сукупність функцій, принципів, методів, засобів, за допомогою яких здійснюється цілеспрямований вплив на соціальні системи (людей). Змістовна характеристика менеджменту залежить від того, як його розглядати: у статиці чи динаміці. При статичному підході, розглядаються складові, які є передумовами ефективного менеджменту; динамічна структуризація менеджменту – це визначення його складових, як процесу управлінського впливу на ресурси організації. Статичними складовими менеджменту є: 1. Організація, яка характеризується виробничою та управлінською структурою. Під О розуміють структуру підприємства та визначений порядок взаємодії його складових частин. 2. Функції, тобто коло робіт та завдань певного підрозділу. 3. Особистість менеджера, що проявляється у мистецтві керівництва з боку конкретної особи, усіма процесами на підприємстві. Динамічна структура менеджменту складається з 3-ох елементів: 1. маркетинг – це комплексна система заходів щодо вивчення ринку й активного впливу на споживацькі потреби з метою збуту товарів чи послуг і отримання прибутку (маркетинг як складова частина менеджменту забезпечує інформаційну взаємодію внутр. середовища із зовнішнім); 2. виробничий менеджмент – його складовими є операційний менеджмент та менеджмент персоналу: Операційний менеджмент – це управління технологічними процесами та раціональне поєднання людського і матеріального чинників; Менеджмент персоналу - його об’єктом є соціальна складова організації. Менеджмент персоналу досліджує питання планування, добору, відбору, навчання, розвитку персоналу, психологічні аспекти трудової діяльності. 3. фінансовий менеджмент – здійснює ресурсне забезпечення фінансовими коштами діяльності організації, контроль руху коштів та результатів її діяльності.
Запитання та завдання для самоконтролю: 1. Розкрийте сутність термінів «менеджмент», «система менеджменту», «об’єкт і суб’єкт менеджменту», «предмет менеджменту». 2. Чому менеджмент називають мистецтвом управління? 3. Дайте характеристику організації як соціотехнічної систему і об’єкту менеджменту. 4. Охарактеризуйте менеджмент як особливий вид діяльності. 5. Яке поняття ширше – «менеджмент» чи «управління»? обґрунтуйте відповідь. 6. Розкрийте сутність та особливості діяльності менеджера. 7. Яке найважливіше завдання менеджменту? 8. За якими критеріями здійснюється розподіл праці в управлінні? 9. Що визначає склад функцій управління? 10. Назвіть динамічні та статичні складові менеджменту. 11. Які риси менеджера допомагатимуть йому створити команду-переможця? Відповідь обґрунтуйте. 12. Назвіть і перерахуйте основні сфери і рівні менеджменту та проаналізуйте співвідношення ролей і завдань у роботі керівників різних рівнів.
Переглядів: 2919 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|