Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Useful phrases

I think/feel that…

In my opinion, the best options are…

The most effective values for our company would be…

XII. Rearrange the letters to make words and phrases that are connected with branding.

Model: nbard yitnedit-brand identity

1. drabn waaressen

2. bardn tyeiqu

3. nardb texionsen

4. arbnd tyntidei

5. fof-rbdna

6. cirneeg orpctud

7. elteriar

 

XIII. Complete each sentence with the correct word or word –combination from the box.

brand identity intangible assets premium brand brand valuation brand image
unbranded own-brand brand name brand loyalty

1. Coca Cola, Sony, Mercedes Benz: each of these is a famous____________.

2. Deciding a financial value for a brand name is called_________________.

3. Consumers usually expect to pay less for products that are_____________.

4. Products like Chanel and Christian Dior have a ___________ which is more glamorous than that of many less well-known competitors.

5. In the 1990`s most supermarkets began to sell _____________ products.

6. A brand name is valuable not only for the main products that are represented by the name, but also for the range of_____________ that accompany that name.

7. A key concern for markets is to establish________________ among their customers so that they do not buy similar products made by other companies.

8. Consumers are often prepared to pay a high price for a__________ which they believe represents high quality.

9. A new product must create a_______________ so that it is easily recognized and associated with specific qualities.

XIV. Translate the text in written form. Explain the difference between upmarket and downmarket.

Upmarket and downmarket

Products, for example, skis, exist in different models. Some are basic, some more sophisticated. The cheapest skis are low-end or bottom-end. The most expensive ones are high-end or top-end products, designed for experienced users (or people with a lot of money!). The cheapest entry-level skis are for beginners who have never bought skis before. Those in between are mid-range. If you buy sophisticated skis to replace basic ones, you trade up and move upmarket. If you buy cheaper skis after buying more expensive ones, you trade down and move downmarket. Down market can show disapproval. If a publisher takes a newspaper downmarket, they make it more popular, but less cultural, to increase sales.

 

BrE:upmarket, downmarket AmE: upscale,downscale

 




Переглядів: 665

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.