Єдиним джерелом, що дає нам певні можливості для розв’язання цього питання є зауваження в останньому з цих додатків про те, що якийсь Лізімах з Єрусалиму, син Птоломея написав тлумачення на послання про Пурім, тобто на книгу Есфір. Це послання вперше було принесене в Олександрію юдеєм, дідусем Лізімаха, священиком Досифеєм, на четвертий рік царювання Птоломея і Клеопатри. Під цими тлумаченнями Лізімаха дослідники розуміють згадані неканонічні додатки книги. Але ці дані не повною мірою вирішують питання про час походження цих додатків. У Клеопатри був не один чоловік з іменем Птоломей. Так само, як царівна з іменем Клеопатра була не одна. У Птолемеїв: Епіфана, Філопатора, Фіскона і Сотера – дружини мали ім’я Клеопатра. Можна лише вказати, що всі ці Птоломеї і Клеопатри жили в ІІ ст. до Р.Х., а отже, до цього часу належать і неканонічні додатки до книги Есфір.
Запитання до теми:
За яких історичних обставин відбулися події, описані в книзі Есфір?
Яке походження обох імен Есфір, що згадуються в книзі?
Як вирішується питання авторства і часу написання книги Есфір?
Назвіть обставини встановлення свята Пурім.
Яке походження мають неканонічні додатки книги Есфір?
Рекомендована література:
Опарин А. Археологическое исследование книг Эсфирь и Руфь. – Харьков, 2002.
Переглядів: 281
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: