МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||
Структура й умови лідерстваЗалежно від спрямованості впливу лідерство можна розглядати як:
Найважливішою умовою лідерства є сприйняття лідера групою (соціумом). Види сприйняття: Лідер може сприйматися як «один з нас». Вивчення ділових біографій процвітаючих лідерів показує, що лідер має певні характеристики, загальні зі членами групи, тому сприймається як «один з нас», а не як «прибулець». Лідер може сприйматися як «кращий з нас». Потрібно бути не тільки як всі, а кращим з усіх, оскільки, лише представляючись видатною особистістю, він може бути прикладом для групи й символізувати «батька». Бути «кращим» необхідно також для того, щоб здійснювати ефективне керування й кооперування роботи групи. Хоча лідер і повинен бути «кращим з нас», він не повинен бути набагато краще; не повинен він бути й набагато розумніше. Лідер повинен виправдувати очікування послідовників. Колектив буде обирати й утримувати тільки таких лідерів, які відповідають очікуванням. В основному лідером буде обраний той, хто здатний задовольнити такі потреби членів групи, як потреба на когось покластися, передати відповідальність за дії й т.д. Таким чином, особистість обираного лідера частково залежить від особистісних властивостей послідовників. Лідери й рангова ієрархія групи. У процесі кількісного росту, збільшення числа функцій і конкретизації групових цілей розвивається ієрархія ступеня впливу серед членів групи. На верхньому щаблі ієрархічної градації виявляється верховний лідер, нижче розташовуються лідери другого й третього рівнів, на самих нижніх щаблях перебувають послідовники. Лідер і критичні ситуації. Потреба у впливовому лідері особливо гостро відчувається групою в тих випадках, коли на шляху до досягнення групових цілей виникає яка-небудь перешкода або щось загрожує групі ззовні, тобто коли складається складна, критична ситуація. У критичних ситуаціях лідерство фокусується в одних руках. Історичний аналіз виникнення диктаторів показує, що вони з'являються саме в критичних ситуаціях, коли необхідні миттєві зміни в керуванні державами. Лідери: нові й старі. Новий лідер, швидше за все, може з'явитися в той період, коли старий лідер не відповідає своєму положенню стратега, експерта, планувальника й адміністратора. Коли лідер зневажає цими функціями або не справляється з ними, хто-небудь іншої зі членів групи прийме на себе їхнє виконання. Як показують результати досліджень, у тих групах, де формальний лідер ефективно виконує вищезгадані обов'язки, новий лідер висувається в тридцяти відсотках випадків. «Не буває лідерів без послідовників і не буває лідерів без людей, що бажають зайняти їхнє місце». Переглядів: 254 |
Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google: |
© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове. |
|